הממשלה הסעודית הודיעה בשבוע שעבר כי מייסד קבוצת וירג'ין, סר ריצ'רד ברנסון, ישקיע בפרויקט הים האדום, שמטרתו להפוך 50 איים סעודיים למתחמי תיירות יוקרתיים.

לדברי משרד המידע הסעודי, ברנסון הוא המשקיע הזר הראשון שהתחייב לפרוייקט, שמטרתו היא לפתוח את המדינה האסלאמית העשירה לתיירות בינלאומית.

ברנסון עצמו שביקר לאחרונה בסעודיה אמר כי "זוהי תקופה מרגשת במיוחד בהיסטוריה של המדינה".

סעודיה היא אחת המדינות השמרניות ביותר בעולם, כאשר רק בשבוע שעבר נפל בה דבר, עת לראשונה הותר לנשים לנהוג במכונית בתחומה. מאז מונה במפתיע הנסיך מוחמד בן סלמאן ליורש העצר, פתחה סעודיה בקמפיין תקשורתי שנועד לשפר את התדמית הציבורית שלה בעולם.

בנוסף למהליכים אלה, הודיע הנסיך על תוכנית רפורמות שנועדה להפחית את התלות של הכלכלה בנפט ולהגדיל את הכנסותיה ממקורות אחרים.

באוגוסט האחרון הודיעה לראשונה סעודיה על כוונתה להפוך שטח של 34 אלף קמ"ר בים האדום לאתר תיירות ונופש יוקרתי. הפרויקט נועד למשוך תיירים מכל העולם לממלכה השמרנית, שבה שתיית אלכוהול אסורה וכמו כן, ישנן הגבלות על הלבוש וניידות של נשים.

קרן ההשקעות הפומביות של ממשלת סעודיה, שבראשה עומד הנסיך מוחמד בן סלמאן, תספק את ההשקעה הראשונית לפרויקט, אשר צפוי לצאת לדרך במהלך שנת 2019, ולייצר כ-35 אלף משרות חדשות.