המסחר בבורסות תל-אביב ננעל היום (ב') בירידות , על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט. 

 

אמש הודיע משרד האוצר כי שאול מרידור הוא הממונה על התקציבים הבא במשרד האוצר. כך הכריעו בסוף השבוע האחרון שר האוצר משה כחלון, ומנכ"ל משרדו שי באב"ד. המינוי יובא בקרוב לאישור הממשלה.

אתמול פורסם כי משרד התקשורת יטיל על בזק  קנס בהיקף של 11,343,800 שקל, עקב סירובה של בזק למכור קווי טלפוניה לחברות התקשורת המתחרות - שירות שבזק אמורה הייתה להתחיל לספק עוד בחודש מאי 2015, בהתאם להחלטת שר התקשורת מסוף שנת 2014.

מניית עזריאלי  עמדה במוקד לאחר שיובל ברונשטיין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי, הודיע אתמול על פרישה מתפקידו לאחר 5 שנים. ביום חמישי שעבר אישר דירקטוריון הקבוצה את מינויו של אייל חנקין, מנכ"ל סופרגז מקבוצת עזריאלי, כמחליפו.

שיכון ובינוי  מקדמת מהלך מימוש של עיקר החזקותיה בפרויקטי הזכיינות מנהרות הכרמל ונתיבי הצפון, באמצעות מכרז. ל"גלובס" נודע כי החברה פנתה לאחרונה לגופים מוסדיים מרכזיים, כדי לעניין אותם ברכישת יחידות השתתפות בשותפות מוגבלת, שתחזיק 45% ממניות חברת כרמלטון, המפעילה את פרויקט מנהרות הכרמל בחיפה ו-50% בחברת נתיבי הצפון. בשו"ב מצפים על פי ההערכות לקבל במכרז הצעות שישקפו שווי של 600-700 מיליון שקל לשותפות המוגבלת, שהמשקיעים בה (השותף המוגבל) יהיו הגופים מוסדיים, בעוד ששיכון ובינוי תנהל אותה כשותף כללי. זאת על בסיס שווי המוערך בעד 1.4 מיליארד שקל לכרמלטון כולה ושל 165 מיליון שקל לנתיבי הצפון כולה.

מניות הגז ישראמקו  ודלק קידוחים  רשמו ירידות.

טבע  ריכזה עניין גם היום, לאחר שהגישה בשבוע שעבר בקשה לרישיון ביולוגי (BLA) לרשות המזון והתרופות של ארה"ב, ה-FDA, עבור התרופה fremanezumab המיועדת לטיפול במיגרנה, בתקווה שתהווה את הבלוק בסטר של החברה, שתיכנס לנעליה של הקופקסון. 

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב  ריכזה עניין לאחר שקרן ההשקעות הקנדית מאוור מימשה בשבוע שעבר את החזקותיה בחברה, ומכרה את מניותיה בימים האחרונים בהיקף של כ-170 מיליון שקל - 2%-2.5% ממניות החברה.

מניית לאומי  עמדה במוקד בעקבות ההודעות האחרונות שפרסמה: הראשונה כי בתקופה הקרובה יחל הרוד שואו למכירת לאומי קארד לפי שווי של 3 מיליארד שקל; השנייה היא הפרסום של שופרסל כי שיתוף-הפעולה בינה לבין החברה לא יימשך, והיא תחל להנפיק כרטיסי אשראי באמצעות ויזה כאל.