ח"כ יעל גרמן חשפה: "גם אני הוטרדתי מינית"

באירוע "שבתרבות" סיפרה גרמן כי "כל אחת עברה הטרדה מינית - גם אני, ע"י רופא נשים. קפאתי, לא האמנתי" ■ מתחה ביקורת על התנהלות החרדים: "החרדים, במיוחד אגודת ישראל ומי שעומד בראשה, מחשקים את הממשלה"

יעל גרמן / צילום: תמר מצפי
יעל גרמן / צילום: תמר מצפי

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) לקחה היום (שבת) חלק באירוע "שבתרבות" שהתקיים במודיעין, בהנחייתה של העיתונאית עמליה דואק.

בין שלל הנושאים בהם הביעה דעתה, חשפה גרמן כי גם היא הוטרדה מינית. "כל אחת עברה הטרדה מינית - גם אני, על-ידי רופא נשים. קפאתי, לא האמנתי, איך רופא נשים מעז? יותר לא הגעתי אליו ולא אמרתי כלום. הרגשתי חוסר ביטחון, בושה וההשפלה, פשוט נאלמתי. צריך להפסיק עם אגדת 'כשהיא אומרת לא למה היא מתכוונת'. כשהיא אומרת 'לא' היא מתכוונת ל'לא!'".

גרמן מתחה ביקורת על התנהלות החרדים: "החרדים, במיוחד אגודת ישראל ומי שעומד בראשה (השר ליצמן), מחשקים את הממשלה. אין היום באמת דמוקרטיה, באים ואומרים דמוקרטיה זה רצון העם - רצון הרוב, רצון הרוב בחר בליכוד, אבל מי שקובע איזה חוקים יעברו במדינת ישראל זה לא הליכוד - זו אגודת ישראל.

"הם לא נותנים תחבורה ציבורית בשבת, כאשר הרוב בעד תחבורה ציבורית בשבת", הוסיפה גרמן. "הם לא מאפשרים ברית זוגיות, כאשר הרוב בעד ברית הזוגיות; הם לא מאפשרים פונדקאות, כאשר אני מאמינה שהרוב בעד פונדקאות; הם לא מאפשרים אף חוק שמקדם את הקהילה הגאה, ואני מאמינה היום שהרוב מבין שלקהילה הלהט"בית מגיע שוויון זכויות כמו לכל אחד אחר.

"יחד עם זאת, כשנרכיב את הממשלה, אני חושבת שצריך לקרוא להם. הם חלק מהעם, וצריכים לייצג אותם, אך עם אבל משמעותי, בלי וטו. רק במתן חופש הצבעה מטעמי מצפון, וכך נוכל לקיים דמוקרטיה לפי רצון הרוב".

גרמן התייחסה, בין היתר, לדבריו של ח"כ דוד ביטן על כך שרצח רבין הוא לא רצח פוליטי. "דוד ביטן אמר הרבה דברים שאני לא מסכימה איתם. רצח רבין היה רצח פוליטי, שכל ניסיון להפחית ממנו הוא אומלל", אמרה.

לדבריה, "אין היום הסתה נגד ראש הממשלה. מי מסית היום? המפכ"ל? היועמ"ש? שניהם מינויים שלו. יש הבדל בין ביקורת לגיטימית ללא לגיטימית. גם את רבין, בגין, אולמרט ושרון ביקרו - את מי לא ביקרו? יש הבדל בין ביקורות להסתה. ביקורות זה דבר לגיטימי ונחוץ במדינה דמוקרטית, וכאשר התקשורת עושה את זה, היא עושה את עבודתה".

גם ח"כ איציק שמולי התייחס הבוקר, במהלך במהלך אירוע "שבתרבות" ברמת ישי, לעצרת לזכרו של יצחק רבין ז"ל והשיח סביב הרצח בימים האחרונים. שמולי אמר כי "ניסיונות הטשטוש הגוברים של ההסתה והנסיבות שהובילו לרצח רבין הם ציניים ולא יצלחו. הרצח היה פוליטי ונועד לעצור מהלך פוליטי של היפרדות במטרה להגיע לשלום עם שכנינו, אבל האלימות הכניעה את הדמוקרטיה, ואם נתעלם מכך, ההיסטוריה עלולה חלילה לחזור". 

שמולי הוסיף ואמר כי "לשמוע את מי שניצח על מקהלת ההסתה אז ומלבה את השיסוי והקרע בעם גם היום קורא לפיוס לאומי, זה ממש תאטרון האבסורד. הרי כל מי שלא מיישר קו, מקוטלג כעוכר ישראל וכבוגד".