גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מהג'ונגל של בוליביה לעולם היזמות: סיפורה של ענבר כרמל

בגיל 21 היא הלכה לאיבוד בג'ונגל בבוליביה, 12 ימים בלי מזון או מקום מסתור, אישה יחידה עם עוד 6 גברים. את השיעור שלמדה שם מיישמת היום ענבר כרמל, מייסדת הסטארט-אפ אינפימה, בג'ונגל של עולם היזמות ■ מיוחד ל"ליידי גלובס"

זה היה לפני 12 שנה. שבעה ישראלים הלכו לאיבוד בג'ונגל בבוליביה. שישה גברים ואישה אחת, ענבר כרמל (33). הם הצטיידו במפות ואוכל לשבוע, ועזבו את הכפר הנידח שממנו החל המסע. "התחלנו ללכת עם מצ'טה כדי לפלס את הדרך הסבוכה והבתולית, שנראה שרגל אדם לא דרכה בה", היא מספרת ל'ליידי גלובס'. "השטח היה מאתגר. עלינו רכסים וירדנו, הלכנו באגמים ובנחלים, במים החזקנו את הציוד מעל הראש, וזה היה כבד. זו הייתה הליכה קשה, כל הזמן נפלתי, כל הגוף שלי היה מלא בסימנים כחולים. בכל ערב הקמנו מאהל שדה קטן, ישבנו צמודים אחד לשני, נאבקנו ביתושים, והתקדמנו לאט לאט עם המסלול שתכננו".

ביום התשיעי, כשהם כבר באיחור של יומיים, הבינו חברי הקבוצה שאת הנהר הגדול שאליו תכננו להגיע הם לא עומדים לראות בקרוב. "בשלב הזה כבר כמעט נגמר לנו האוכל לגמרי, כל מה שנשאר לנו היה מעט גרגירי קפה ושתי חבילות ופלים. המדריכים הבוליביאנים אמרו לנו להוריד עץ דקל ולאכול את הפרי שלו, אבל המאמץ שבלהוריד את עץ הדקל היה גדול מהאנרגיה שהכנסנו לגוף עם הפירות.

"עצרנו על גדת הנהר, הקמנו מאהל, וקראנו למקום הזה 'חוף הרעב', כי היינו בו כמה ימים מאוד רעבים ותשושים. המדריכים נכנסו ללחץ, והחליטו להתקדם בעצמם ולבדוק אם יש בסביבה ציביליזציה. אחרי כמה זמן הבוליביאנים חזרו עם מסר ברור: אין כלום קדימה! באותו רגע הבנתי שאני במצב של הישרדות. התחלתי לחשב את המצב, לעבד נתונים. במקום ליפול ולחשוב על הגרוע מכל, כולנו התפקסנו, התכנסנו והיינו בשיא האדרנלין. זה דבר מדהים, כי רק לפני רגע שכבתי באוהל חצי מעולפת, וזה עבר ברגע שהבנתי מה מצבנו. לא חשבנו על כלום חוץ מלשרוד ועל איך חוזרים.

"היינו בלחץ, הבנו שחייבים לעשות משהו עכשיו, ולא לחכות אפילו עוד דקה, כי כל רגע שעובר הוא בזבוז זמן. ידענו שאין לנו אוכל ולא רצינו להתפצל, כי הסיכוי לשרוד כך היה אפסי. הבוליביאנים הציעו שהם, כמי שהולכים מהר ומסתדרים בשטח, יחזרו אל הכפר שממנו יצאנו, ויביאו עזרה ואוכל תוך שלושה ימים. הם לקחו מצ'טה, פנסים וחבילה אחת מהוופלים. זאת הייתה החלטה גורלית להפקיד את חיינו בידי שני אנשים זרים. אף אחד לא הבטיח לנו שהם יחזרו ויצילו אותנו".

ענבר כרמל היא אחת מ-20 היזמיות המובילות של 'ליידי גלובס' לשנת 2017. לפרויקט המלא>

הישרדות באקסטרים

כרמל ושותפיה למסע נשארו על החוף, וחילקו ביניהם תחומי אחריות - היו מי שניסו לדוג, אחרים סידרו את המאהל, וכמה מהם חיפשו טרמיטים לארוחה. "הכנו מרק דלוח משאריות שמצאנו, לא הצלחנו לדוג, אז אכלנו טרמיטים. למזלנו היו לנו מים מהנהר, אז לא התייבשנו. היינו עקוצים ומצב הרוח שלנו היה ירוד, למרות שהיה רגע שבו הרגשנו טוב, כי הכנו קפה באחד הבקרים מכמה גרגירים, וזה הרגיש לרגע נורמלי".

עבר לך בראש הגרוע מכל, שאולי לא תצליחו לשרוד?

"המוח לא מאפשר לך לחשוב על הנורא מכל. כולנו היינו מלאים בעקיצות וסימנים כחולים על כל הגוף, אבל בשום רגע לא היינו חולים - המוח כמו אותת לגוף שאסור לו להיות חולה. רק אחרי שידענו שניצלנו כולנו חלינו, הגוף נתן את אותותיו. גם לא בכינו, כי לא חשבנו על שום דבר חוץ מלשרוד. אתה מתעל את כל האנרגיה בגוף להיותך מחושב ופרקטי. המוח לא מרפה לרגע מקו המחשבה הזה, האמוציות לא היו חלק מהמשחק".

אחרי שלושה ימים הם עברו לתוכנית ב' - להשאיר מאחור את רוב הציוד, ולחזור אל הכפר שממנו יצאו. "הפחד הגדול היה שכל סטייה קטנה ימינה או שמאלה תגרום לנו לצאת מהנתיב. כתבנו לבוליביאנים פתק בספרדית, ופיזרנו גרביים בכיוון שבו הלכנו. היינו רעבים אבל לא הרגשנו את זה כבר. הגוף היה איטי, כל פעולה בזמן רעב נעשית קשה יותר.

"כשהחשיך לא הצלחנו לראות כלום ולא הצלחנו להדליק אש, והיה גשם. היינו רטובים על סלע, ומרוב קור לא הצלחנו להירדם, היה סיוט! היינו במצב של הישרדות באקסטרים, ואין גלגל הצלה. הבוקר הגיע, ויצאנו לדרך בלי טיפת אנרגיה, פשוט קמנו והתחלנו ללכת בנהר. החבר'ה היותר חזקים עקפו אותנו, ואנחנו נשארנו מעט מאחור.

"ואז יצאה השמש, ופתאום שמענו צעקות 'הם פה, הם פה'. המדריכים הבוליביאנים חזרו, ואנחנו פשוט עמדנו במקום והתחבקנו. התרגשתי בטירוף, רציתי לבכות, אבל לא הצלחתי. התברר שאף אחד בכפר לא רצה לעזור להם, כי הם מאמינים שהאזור הזה מקולל. זה השלב שבו נבהלתי מכך שבבית ידעו שאני יוצאת לטרק של שבעה ימים, וכבר עברו 15 יום, והם בטח דואגים בטירוף. לקח לנו עוד שישה ימים לחזור עד הכפר, בלי כוחות ועם מעט מאוד אוכל שהבוליביאנים הביאו. ואז, כשראינו את הכפר, התחלנו לבכות ולא הצלחנו להפסיק. זה היה בכי נון סטופ".

בשלב הזה עדיין לא היה לשורדים מושג שהסיפור הגיע לתקשורת ולמשרד החוץ. בכפר שאליו הגיעו לא היה טלפון, ולא הייתה להם שום אפשרות לתקשר עם ההורים. "למחרת בבוקר הגיעה משלחת הצלה דרום אמריקאית. רק אחרי נסיעה של עוד 15 שעות הצלחתי להודיע להורים שלי שהכול בסדר.

"הגעתי למצב מאוד קיצוני של לחץ נפשי ורעב גדול. לא יכולתי לאכול כמו שצריך גם אחרי כמה ימים, מעט מאוד ביסים קטנים של אורז, והגוף לא הכיל את זה. הייתה לי הרעלת קיבה, והרגשתי רע. כולנו נעשינו חולים, לקינו בשלשולים וסלמונלה. ירדתי 8 ק"ג במשקל. ההורים שלי רצו שאחזור לארץ, אבל הייתי חודשיים בלבד אחרי תחילת הטיול, ולא רציתי לחזור עם טראומה. החלטתי להתגבר על זה, ולהישאר. בדיעבד אני יודעת שזאת הייתה חוויה מאוד מעצימה בחיי. הצבתי לעצמי יעד, ועשיתי הכול כדי להגיע אליו".

"כמו בהישרדות בג'ונגל, גם בסטארט-אפ יש המון נקודות משבר, וכל מה שצריך הוא לקום בבוקר, לשים את המוצ'ילה על הגב, במקרה הזה את הלפטופ, ולצאת". ענבר כרמל/ צילום: ענבל מרמרי

לקחת את עצמך לקצה

התכונות ההישרדותיות ששימשו אותה כדי לשרוד בג'ונגל משמשות היום את כרמל בעולם היזמות. לפני כשנתיים ייסדה את הסטארט-אפ אינפימה (Infime), שבראשו היא עומדת כמנכ"לית. המודל התלת ממדי שפיתחה מאפשר רכישת הלבשה תחתונה בלי צורך במדידה, באמצעות אלגוריתם שממליץ על המידה הנכונה וניתוח בינה מלאכותית שמזהה מה מתאים למבנה הגוף.

מה לקחת מחוויית הג'ונגל לחייך כיזמית?

"הבנתי שהכול אפשרי. גם כשאתה מגיע לנקודת שפל, וגם כשיש סטייה רצינית מהמסלול, בסוף הדברים יכולים להסתדר - זה תלוי בצוות, שיודע לקחת אפס ולהוציא ממנו 100. למדתי שיש בנו כוחות ליצור ולעשות כל-כך הרבה דברים, ואין מקום להישבר. ממש כמו בהישרדות בג'ונגל, גם בבניית סטארט-אפ יש המון נקודות משבר, וכל מה שצריך הוא לקום בבוקר, לשים את המוצ'ילה על הגב, במקרה הזה את הלפטופ, ולצאת ראשונים קדימה.

"גיליתי גם שצוות הוא חשוב. אם בג'ונגל לא היינו מסתדרים ולא היינו מתפקדים יחד כמו שצריך, הסיפור היה נגמר אחרת. זה שהיינו מגובשים, שהיו לנו תוכניות ברורות על כל מקרה שלא יבוא, והצלחנו להגיע לעמק השווה, זה בדיוק כמו הצוות בסטארט-אפ.

"הגילוי המשמעותי הוא שהיכולות שלנו גדולות ממה שאנחנו חושבים. אם היו אומרים לי שזה מה שאעבור, לא הייתי מאמינה. אבל בסיטואציה הזאת הגוף והמוח שלך פועלים, והנפש יכולה להתגבר על קשיים מאוד גדולים. זה ממש כמו כשיש לך רעיון לסטארט-אפ, ותמיד יהיו כאלה שיגידו לך שזה לא הזמן, שהעולם לא מוכן לזה או שזה לא מתאים ובלתי ישים, אבל אתה עושה את זה.

"לפעמים צריך לקחת את עצמך עד הקצה כדי להבין למה אתה מסוגל. זה קורה רק במצבי קיצון. גם בסטארט-אפ אתה בא עם רעיון ולוקח סיכון ענק. צריך לעבור כל-כך הרבה שלבים בדרך, ורק כשאתה מצליח אתה מבין למה אתה מסוגל".

"הכול תלוי בצוות, שיודע לקחת אפס ולהוציא ממנו מאה". ענבר כרמל/ צילום: ענבל מרמרי

כשהתחלתי עם טכנולוגיה

לפני שהגיעה לעולם היזמות סיימה כרמל תואר ראשון במשפטים במכללה למינהל, ועבדה כעורכת דין בעיריית ירושלים. "בסך הכול תפקדתי כעורכת דין כשנתיים, ולמרות שנהניתי מזה, חיפשתי להגשים את עצמי, לעשות משהו יצירתי עם חזון. נכנסתי לעולם האיקומרס, השתתפתי בקורס בשנקר, ושם נולד הרעיון להקים אתר להלבשה תחתונה (ראו מסגרת).

"התחלתי לפנות לספקים מכל העולם, דרך קשרים ומיילים, ודי מהר הבנתי שלא אוכל לנהל את העסק מהבית. בתל אביב מצאתי 'האב' לשבת בו, נחשפתי לסטארט-אפיסטים, ושם התחילה ההתעניינות הטכנולוגית שלי.

"תוך כדי העבודה היו מתקשרות אליי לקוחות עם בעיות של מידות. הבנתי שאין פתרונות להדמיית בגדים צמודי גוף, שהלבשה תחתונה זו הקנייה הכי קשה אונליין, כי אין פתרון למדידה. זיהיתי שיש צורך אמיתי, התחלתי לעשות מחקר, וכך הכרתי את מיכאל ליטוין, מתכנת ואלגוריתמאי שסיים בדיוק לעבוד על הסטארט-אפ שלו". את הסטארט-אפ המשותף שלהם הם הקימו ב-2015, ויחד איתם פועלים שני שותפים נוספים, היועץ האסטרטגי ניר נצר, והמשקיע איתן פולק.

"התחלנו לפתח טכנולוגיה למדידה וירטואלית, שתתאים גם לאתרי איקומרס וגם לחנויות הפיזיות. בעצם, הרעיון להפוך את האיקומרס שלי לסטארט-אפ היה של שנינו. תוך כדי העבודה המשותפת הפכנו לזוג, ולפני חצי שנה התחתנו. טוב לנו לעבוד יחד, כי מאוד קשה לתחזק סטארט-אפ, ואם בן הזוג לא תומך זה בלתי אפשרי. מצד שני, אין גב כלכלי של אחד מבני הזוג, שמכניס משכורת ממקור עבודה אחר".

למה צריך את הטכנולוגיה שלכם בחנויות פיזיות, אם אפשר פשוט למדוד?

"הטרנד בעולם הוא סנכרון בין החנויות הפיזיות לחנויות האונליין, למשל, דרך המדידות במובייל, באייפד או באמצעות סריקה של קוד QR. קוראים לזה 'קליק אנד קולקט' - העמידה בתור, המדידות, סחיבת השקיות, הכול מתייתר".

בימים אלה הם משיקים שיתוף-פעולה ראשון בישראל עם דלתא. "הטכנולוגיה שלנו מוטמעת באתר האיקומרס שלהם, ובהמשך נסנכרן את זה דרך החנויות הפיזיות בעזרת מסכים שיוצגו בהן ויאפשרו מדידה וירטואלית. ניסינו את זה קודם בחנות האיקומרס שהקמתי, והצלחנו להגדיל את השימוש במדידה הווירטואלית ב-40%, הכפלנו את זמן השהייה באתר וגם העלינו את אחוז הקנייה".

שוק ההלבשה התחתונה העולמי מוערך ביותר מ-270 מיליארד דולר בשנה. הכיוון הוא פעילות גלובלית?

"אנחנו בקשר עם חברות באירופה ובארה"ב, שם נמצא השוק הגדול להטמעת הטכנולוגיה. המטרה שלנו היא לאפשר לכל מותג להעלות את אחוזי הקנייה ולצמצם את אחוזי ההחזרות, שהוא גבוה, יחסית, בתחום הזה".

את אוספת מידע מאוד רגיש על נשים. זה עלול להוות בעיה.

"אין אצלנו בעיית פרטיות, מכיוון שאין צורך בהעלאת תמונה וסריקה עצמית, וזה מה שמבדיל אותנו מסטארט-אפים אחרים בתחום. הביג דאטה נותן לנו את יכולת החיזוי - אנחנו אוספים מידע ועושים אנליזה חכמה בשילוב בינה מלאכותית וזיהוי אוטומטי של דפוסים. על בסיס המידע אנחנו יודעים להמליץ על פריטים נוספים, בהתאם למבנה הגוף והמידות. ככה נוצר מעגל של קנייה פרסונלית".

מה היית מייעצת ליזמית מתחילה?

"למצוא את הפרטנרים הנכונים, כדי לבנות צוות חזק ומשלים מבחינת ידע, קשרים ותכונות אופי. אני מצאתי גם שותף לסטארט-אפ, וגם שותף לחיים.

"אני מאמינה שכדאי להיות מובילה בתחום שבו את עוסקת, אם זה להוביל משהו חברתי או ליצור קהילה. אני הקמתי בתחילת הדרך קהילה של אופנה וטכנולוגיה, שנועדה ליצור כנסים ואירועים בתחום, שיובילו לשיתופי-פעולה.

"חשוב גם להיות במקומות הרלוונטיים כמו כנסים, להשתתף בפאנלים ובאירועים או ליצור כאלה בעצמך. זו הזדמנות נהדרת ליצור קשרים חדשים עם משקיעים ואנשים מהתעשייה".

לאחרונה חזרה כרמל מכמה שבועות באקסלרטור בברלין. "הצגנו בכנסים, קידמנו את עצמנו בשוק האירופי, פתחנו סיבוב השקעות וגיוס כספים לחברה. לראות דברים מבחוץ, להבין את ההבדלים בין סצנת הסטארט-אפים בארץ לבין האקוסיסטם בברלין זה מעניין. מצד אחד בארץ דברים מתקדמים מאוד מהר מבחינת פיתוח טכנולוגי. מצד שני, בגלל שיש פה כל-כך הרבה סטארט-אפים, המערכת רוויה בכל הנוגע לשיתופי-הפעולה".

לברוא את התפקיד הבא שלך

"את צריכה להיות מאוד ממוקדת ברעיון, להבין אותו לעומק ולהיות מחוברת אליו רגשית. גיליתי שלעתים קרובות צריך לשנות את הסביבה שלך כדי לבנות משהו חדש. קודם תפקדתי כעורכת דין שנתיים, שבהן נהניתי מאוד מהליטיגציה. הסביבה שלי הייתה עולם המשפטים. אבל בגלל שעולם המשפט עוסק בתיקון טעויות שנעשו בעבר, ואני רציתי להתעסק בדברים עתידיים, עשיתי שינוי.

"בניתי אתר איקומרס, ואחרי לא הרבה זמן הבנתי שהדבר הראשון שאני צריכה לעשות זה לשנות את הסביבה שלי שוב, אז נכנסתי למרחב עבודה משותף (קו-וורקינג ספייס), והסביבה שלי השתנתה לגמרי. האנשים סביבי היו סטארט-אפיסטים שדיברו טכנולוגיה. פתאום נחשפתי לרעיונות חדשים, לצורת מחשבה אחרת. נכנסתי לסגנון חיים שונה, והכול השתנה, אפילו צורת הלבוש שלי. אם פעם הלכתי עם בגדים מאוד ייצוגיים ועם עקבים, עכשיו אני עם קז'ואל וסניקרס.

"היום אני מדברת בשפה דיגיטלית. החלטתי שאני רוצה ליצור טכנולוגיה עתידית, כלומר, לקחת את הטכנולוגיה שקיימת בשוק וליצור עתיד, כי אני יודעת שככה העולם הולך להיראות.

"צריך להיות מאוד קריאטיביים, להכיר היטב את השוק ולהיות הרפתקן. זה הכול חוץ מלצאת למסלול מחושב, בדיוק כמו שהיה בג'ונגל בבוליביה. אתה יוצא למסע, אבל אין לך מושג כמה פיתולים יהיו בדרך ולאן תגיע. אם פעם הריגוש שלי היה לטייל בעולם, היום הריגוש שלי הוא לקחת את המוצר שלי ולגרום לו להצליח".

עוד כתבות

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

מנות במחתרת התאילנדית / צילום: דניה ויינר

אחת המסעדות התאילנדיות הטובות בישראל מסתתרת בכלל בחצר של בית

עגלת קפה שמגישה מאפה פיסטוק נדיר, מרכז הוליסטי שגם הציניקנים יתמסרו לו, מיזם אמנות נשי ומסעדה שאפשר למצוא בה בננה לוטי משובחת ● יום בפרדס חנה כרכור