בכיוון קנדה: מה הבשורה הגדולה שממתינה למשקיעים באמריקה?

וגם: היכונו לצילומי בוליווד בישראל

ריצ'רד קרלטון, ראובן אבלגון, וג'ייסון פלטרוביץ'./ צילום: אביב קורט
ריצ'רד קרלטון, ראובן אבלגון, וג'ייסון פלטרוביץ'./ צילום: אביב קורט

בכיוון קנדה 

מה הבשורה הגדולה שממתינה למשקיעים באמריקה?

חברת OTC Markets האמריקאית, ערכה אתמול (ד') אירוע קוקטייל חגיגי, יחד עם הבורסה הקנדית (CSE) במסעדת "לומינה" שבמלון קרלטון תל-אביב.

המטרה: להעניק הסבר על שיתוף-הפעולה האסטרטגי שיאפשר לחברות ישראליות לגייס הון בקנדה ולהיסחר במקביל בארה"ב.

הרימו כוסית והביעו אופטימיות: ג'ייסון פלטרוביץ', סגן נשיא בקבוצת OTC Markets; ריצ'רד קרלטון, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך הקנדית; ראובן אבלגון, יו"ר חברת החיתום ההשקעות של רוסאריו קפיטל; ואחרים.

קרלטון ופלטרוביץ' ניצלו את הביקור בישראל כדי להיפגש עם מנכ"לים ומנכ"ליות בחברות פרטיות וציבוריות בישראל, לצד קרנות אקוויטי, ולדון בהזדמנויות המקומיות לחברות המבקשות להרחיב את פעילותן לשווקי ארה"ב וצפון אמריקה.

קרלטון הסביר באירוע כי "אנו מאמינים שהשקעות עבור חברות הנמצאות בצמיחה הן היתרונות המרכזיים של קנדה בשווקים הפיננסיים. באמצעות שיתוף-הפעולה עם OTC Markets, יהיה באפשרותנו להציע הצעה אטרקטיבית יותר עבור הקהילה היזמית המכובדת בישראל, שתכלול, בין היתר, את היתרונות שבהפיכתן לחברות ציבוריות הרשומות בבורסה בקנדה, וזאת לצד גישה למימון ולמסחר משני בשוק הפיננסי האמריקאי. אנו מאמינים, שנהיה מסוגלים להציג בכנס הזדמנויות השקעה חדשות ומשכנעות לשוק הפיננסי בצפון אמריקה". אבלגון, ניצל את הרמת הכוסית כדי לצאת בבשורה וסיפר לנוכחים שרוסאריו פתחה לאחרונה סניף בניו-יורק.

ריצ'רד קרלטון, ראובן אבלגון, וג'ייסון פלטרוביץ'./ צילום: אביב קורט
 ריצ'רד קרלטון, ראובן אבלגון, וג'ייסון פלטרוביץ'./ צילום: אביב קורט

בכיוון מוסקבה

ועוד בענייני העולם הגדול - אפי דהן, מנהל אזור המזרח התיכון ואפריקה בענקית התשלומים PayPal, מקבל הרחבה ושדרוג נוסף לתפקידו. דהן (53) מונה באחרונה להוביל את הפעילות העסקית של החברה ברוסיה, שגם בה השווקים האלה צומחים. במקביל למינוי החדש והמורחב, דהן ימשיך וינהל את הפעילות העסקית והמסחרית של PayPal גם בישראל.

ל- PayPal הגיע דהן בשנת 2012, כאשר לפני כן כיהן כמנכ"ל אתר buy2.

אפי דה ן/ צילום: עמית לב
 אפי דה ן/ צילום: עמית לב

בכיוון הודו: היכונו לצילומי בוליווד בישראל

מי שיבחו את יחסי הודו-ישראל, מה מעניין את ההודים, ומה חדש בקולנוע?

אל מלון ריץ קרלטון הגיעה השבוע משלחת מכובדת שהגיעה מהודו. האירוע: "ועידת העסקים להודו-ישראל" לציון 25 שנים ליחסי המסחר בין המדינות.

היוזמים: פירמת עורכי הדין DLA PIPER, בשיתוף משרד עורכי הדין עמית פולק מטלון (APM) ופירמת רואי החשבון PwC.

בתוכנית: טיפים והסברים היכן כדאי להשקיע בהודו ואילו השקעות רלבנטיות לחברות הודיות - בישראל. ד"ר אנג'ו קומאר, סגנית שגריר הודו בישראל, פתחה את הכנס ואמרה כי "פעם היינו רגילים לומר שהרכבת עזבה את התחנה, אבל אני חושבת שברוח התקופה נכון יותר לומר שהמטוס כבר עזב והיחסים בין המדינות הגיעו לרמת קרבה גבוהה מאוד. כמי שנמצאת בארץ כבר שנתיים וחצי ונפגשת עם אנשי עסקיים הודים ומקומיים, אני יודעת לומר שבצד ההודי יש התעניינות עצומה להכיר את הטכנולוגיה הישראלית בפרט ואת המשק הישראלי בכלל. באזורים המסורתיים של ענף החקלאות למשל, היחסים המסחריים כבר עובדים מצוין, אבל עלינו להרחיב את שיתופי-הפעולה לאזורים נוספים כמו טכנולוגיות מזון, IOT, אבטחת גבולות וסייבר - תחומים שבהם ישראל מובילה. אנחנו אפילו מנסים לקדם באחרונה צילום של סרטים בוליוודים בארץ - זה באג'נדה שלנו", היא גילתה לקהל.

עוד דיברו, נכחו והרעיפו שבחים על היחסים החמים: עו"ד ג'רמי לוסטמן, נציגה של DLA PIPER בישראל; רו"ח רובי סולימן, מנכ"ל חברת הייעוץ של PwC Israel ומארק רוזנבאום מהחברה; עו"ד בנימין גרוסמן, שותף וראש דסק הודו ב-APM ; ענת ברנשטיין-רייך, ראש לשכת המסחר ישראל-הודו; תמי זיו, מנהלת דסק הודו במחלקה הכלכלית של משרד החוץ; דיפאק ג'יין, דיקאן בית הספר סאסין למנהל עסקים בתאילנד, שזה אגב, ביקורו השמיני בישראל; בן גלעד, מנהל החדשנות באירופה וישראל בתאגיד הענק ההודי טאטא; אלן קמר, שותף מנהל בקרן OurCrowd Qure המתמחה בהשקעות בתחום הרפואה הדיגיטלית; לורי הנובר, סמנכ"לית כספים בחברת נטפים; ואורחים נוספים.

מארק רוזנבאום ולורי הנובר/ צילום: ישראל הדרי
 מארק רוזנבאום ולורי הנובר/ צילום: ישראל הדרי