נעילה שלילית בוול סטריט; מניית סנאפ המשיכה לצנוח

פריגו בלטה לחיוב ■ נתון תביעות האבטלה החדשות השבועיות - רע מהצפוי ■ הממשל הפדרלי ינפיק אג"ח ל-30 שנה, נתון שילחץ את שוק האג"ח בימים הקרובים

ירידות שערים בוול סטריט / צילום: ברנדן מקדרמיד, רויטרס
ירידות שערים בוול סטריט / צילום: ברנדן מקדרמיד, רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות, וזאת לאחר שאתמול סגרו המדדים המובילים ברמות שיא.

 

הנושאים המרכזיים שעל סדר היום הכלכלי בארה"ב הם שניים: החשוב ביותר הוא רפורמת המס של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שאמורה להזרים כסף חדש לשווקים הפיננסים, שעדיין סובלים מריביות נמוכות שמשמעותן היעדר אלטרנטיבות השקעה סבירות.

הנתון השני הוא מינוי של ג'רום פאואל לתפקיד הבכיר של יו"ר הפדרל ריזרב. פאואל טרם פרש את משנתו הכלכלית באופן מסודר, ולכן מה שנשאר לאנליסטים להעריך מה תהיה מדיניותו המוניטרית על סמך התבטאויות העבר.

בסיכומו של דבר אלה בנוסף לדוחות כספיים טובים של הענקיות יוצרים אווירה חיובית בשווקים, גם אם אלה מתקנים יום או יומיים בשבוע.

בחזית המאקרו פורסמו מספר נתונים כששניים משמעותיים: הנתון החשוב ביותר הוא התביעות החדשות לדמי אבטלה, שהיו צפויות להסתכם ב-232 אלף , אולם עמד בסופו של דבר על 239 אלף - נתון גבוה ביחס לתביעות בשבוע שעבר, שעמדו על 229 אלף.

נתון נוסף שהתפרסם הוא הנתון הסופי של המלאים העסקיים, שעלו ב-0.3% בהתאם לציפיות, בדיוק השיעור בו עלו בחודש אוגוסט. יש לציין כי עליית ערך המלאים העסקיים משקפת את האמון של הפירמות בהתפתחות הכלכלה, מה שמקל עליהם להשקיע ברכישות מלאי חדש.

בשוק המניות המשיכה לרכז עניין מניית אפל , שאמש נגעה לראשונה בשווי השוק האסטרונומי של 900 מיליארד דולר. אפל החלה לשווק את שני מכשירי הדגל שלה, ונראה כי למרות הפסימיות שאחזה באנליסטים, היקף ההזמנות טוב משצפו.

טבע  המשיכה לרכז עניין, לאחר שלפני מספר ימים פרסמה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השלישי, בהם הפחיתה (שוב) את התחזיות לשנת 2017. חברות הדירוג הגיבו בהורדת תחזית דירוג (S&P) והפחתת דירוג אשראי (פיץ'). יש לציין כי הפחתות דירוג אלה היו מגולמות בשוק, ונראה ששוב חבות הדירוג רודפות אחרי השוק.

פריגו  דיווחה על תוצאות הרבעון והעלתה את התחזיות להמשך השנה.

מניית סנאפ  המשיכה לרדת, כפי שעשתה מאז שפרסמה את דוחותיה האחרונים, שנפלו מציפיות המשקיעים. גם ההשקעה האדירה בחברה מצד ענקית האינטרנט טנסנט, שרכשה בחודשים האחרונים כ-10% מסנאפ, לא הצליחה לשנות את הסנטימנט במניה.

היום ינפיק הממשל הפדרלי אגרות חוב ל-30 שנה. יש לציין כי הנפקות האג"ח הממשלתי בצירוף מכירות האג"ח על-ידי הפדרל ריזרב אמורות ללחוץ את שוק האג"ח בימים הקרובים. האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-30 שנה נסחר היום בתשואה של 2.8%, לאחר שהתשואות ירדו ב-10 נקודות בחודש האחרון.

דיסני  ואנבידיה  פרסמו דוחות.