ערוץ 10: ב"י העביר לפועלים דוח על פרשת ההטרדה המינית

מתן חודורוב פרסם הערב כי הדוח עוסק בתפקוד ההנהלה בראשות ציון קינן ובתפקוד הדירקטוריון בראשות היו"ר יאיר סרוסי ■ מדובר במסמך חמור - חלק מהמבוקרים בדוח כבר פנו ליועצי תדמית ולעורכי דין ■ לא מדובר בהליך פלילי

ציון קינן / צילום: תמר מצפי
ציון קינן / צילום: תמר מצפי

בנק ישראל העביר בימים האחרונים לבנק הפועלים את הדוח בנוגע לפרשת ההטרדה המינית לכאורה בה היה מעורב מנכ"ל הבנק לשעבר, ציון קינן - כך דיווח הערב (ו') מתן חודורוב בערוץ 10.

הדוח עוסק בתפקוד הנהלת הבנק בראשות ציון קינן ובתפקוד הדירקטוריון בראשות היו"ר יאיר סרוסי. מדובר במסמך חמור, ולראיה - חלק מהמבוקרים בדוח כבר פנו ליועצי תדמית ולעורכי דין בניסיון להתגונן מפני ההאשמות שמועלות במסגרתו.

עוד מדווח ערוץ 10 כי בתוך בנק ישראל מתקיימים דיונים סביב השאלה אם להפוך את ממצאי הדוח לגלויים. אמנם לא מדובר בחקירה פלילית, אבל הדוח יכול לשמש כנקודת מוצא לחקירה משטרתית או אפילו לקובלנה שתגיש המתלוננת עצמה.

נזכיר כי לפני כשנה נאלץ יו"ר בנק הפועלים דאז, יאיר סרוסי, לפרוש מתפקידו. זאת, על רקע פרשת התלונה על תקיפה מינית של עובדת הבנק לשעבר נגד המנכ"ל לשעבר ציון קינן, והעובדה שסרוסי לא עדכן את דירקטוריון בנק הפועלים ואת בנק ישראל על האירוע.

העובדת התלוננה כי קינן תקף אותה מינית במסגרת נסיעת עבודה בקזחסטן לפני 11 שנים. הבנק אמנם מינה בורר לבדיקת התלונה, אולם סרוסי, שידע על הפרשה, לא עדכן את הפיקוח על הבנקים או את הדירקטוריון בסוגיה - דבר שעורר ביקורת חריפה.

העובדת לשעבר שהתלוננה על התקיפה המינית העלתה את הנושא במסגרת משא-ומתן שניהלה עם הבנק על תנאי עזיבתה. באותו זמן קינן היה מנכ"ל הבנק (אם כי כבר הודיע שיעזוב), סרוסי עודכן מיד בפרטים, ולאחר קבלת ייעוץ משפטי הוחלט למנות כבורר את השופט בדימוס סטיב אדלר, לשעבר נשיא בית הדין לעבודה.

אדלר אמנם לא מצא את התלונה כמוצדקת, אולם המליץ שהבנק ישלם לה פיצויים מוגדלים שהוערכו במספר מיליוני שקלים, ונימק זאת בתנאי העבודה הקשים שחוותה העובדת בזמן עבודתה בקזחסטן. קבלת הפיצויים המוגדלים נתפסה כמעין "דמי שתיקה" שקיבלה המתלוננת.

נזכיר כי המשטרה לא קידמה הליכים פליליים נגד קינן, וכי לא מדובר בהליך פלילי. 

מבנק בנק ישראל נמסר: "אין תגובה". מבנק הפועלים נמסר: "מנועים מלהגיב".