בלי ניתוח: הטכנולוגיות החדשות להצרת היקפים

המגמה הנוכחית בעיצוב וחיטוב הגוף היא לטפל בשומן ובעור רפוי באופן ממוקד ולא פולשני בתהליך הנקרא - body contouring ■ מהן הפרוצדורות שכולל ההליך וכיצד הן מתבצעות?

body contouring. השפעה משמעותית על חיטוב  הגוף/ צילום: דרור איתן
body contouring. השפעה משמעותית על חיטוב הגוף/ צילום: דרור איתן

*** בשיתוף ד"ר להבית אקרמן

בשנים האחרונות ניתן לראות מגוון שיטות חדשניות ופיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך להצרת היקפים בדרכים מהירות, במינימום תופעות לוואי ובמקסימום תוצאות. ד"ר להבית אקרמן, מומחית בינלאומית לרפואת עור אסתטית אומרת שהטכנולוגיה היום בהצרת היקפים כה מתקדמת, שלעיתים נראה כי הבלתי אפשרי הופך למציאות. "אם לפני מספר שנים היו מספרים לי שנוכל למצק את הגוף ולעצב אותו באמצעות הקפאה, הייתי סבורה שמדובר במדע בדיוני. אבל כיום הטכנולוגיה באמת עולה על כל דמיון".

המגמה הנוכחית בעיצוב וחיטוב הגוף היא לטפל בשומן באופן ייעודי וממוקד בתהליך הנקרא - body contouring. שם כולל למגוון פרוצדורות, שנועדו להפחית עור עודף ושומן שנותרים לאחר שאנשים שמנים בעברם מאבדים כמות משמעותית של משקל במגוון של אזורים בגוף כמו זרועות, חזה, ירכיים וכדומה. ד"ר אקרמן מסבירה שמדובר בטרנד של התקופה האחרונה, שנוצר בעקבות הצורך הגובר לטפל בעודפי עור לאחר הריונות ולידות, תנודות דרסטיות במשקל ובמיוחד נוכח העלייה בניתוחים בריאטריים (לטיפול בהשמנת יתר).

לדבריה, "יש להבחין בין טיפולי body contouring ובין ניתוחים כמו שאיבת שומן, שמתאימים להורדת מסת שומן משמעותית, אך כרוכים בסיכונים ובצלקות. שיטות לא פולשניות להצרת היקפים נועדו לטפל, כאמור, באופן ממוקד במצבורי שומן או בעור רפוי, ללא קשר למשקל. הן אינן מהוות תחליף לתזונה נכונה או לכושר גופני, אבל הן בעלות השפעה משמעותית על חיטוב ועיצוב הגוף. כמו כן, יש שומנים מהם פשוט לא ניתן להיפטר בדרך אחרת".

ד"ר אקרמן מסווגת את השיטות העכשוויות להצרת היקפים לפי טכנולוגיה של פעולת קירור ופעולת חימום. כדוגמה, היא מציגה טכנולוגיה בולטת מכל סוג. הראשונה היא תרמי 250 (High Power Temperature Controlled Radio Frequency), שפועלת באמצעות מכשיר המבוסס על טכנולוגיית גלי רדיו (RF) למיצוק והצערת העור, הצרת היקפים וטיפול בצלוליט ללא כאב או זמן החלמה. "גלי הרדיו למעשה פוגעים ומפרקים את השומן התת עורי. מכשיר תרמי 250, שהוא אחד החדשניים בתחום, מאפשר יכולת חדירה טובה יותר עור, לשם טיפול באופן סלקטיבי בשכבות השונות לעומק העור, לפי גודל האזור ובאינדיקציות שונות.

לפי ד"ר אקרמן, ניתן בממוצע של כ-6 טיפולים, בהפרשים של שבועיים, להשיג תוצאות ניכרות לעין, ללא כאב ובצורה אחידה ומדויקת. לדבריה, "זהו אחד הטיפולים היחידים המאפשרים שיפור משמעותי בצלוליט".

ד"ר להבית אקרמן/ צילום: דרור איתן
 ד"ר להבית אקרמן/ צילום: דרור איתן

Coolsculpting היא טכנולוגיה נוספת של המסת שומן. זוהי גישה טיפולית להסרת שומנים נקודתית והצרת היקפים בחלקים שונים בגוף, באמצעות קור.

מכשיר ה-Cooltech הוא אחד המתקדמים בתחום המיועד להצרת היקפים ללא ניתוח, באישור משרד הבריאות הישראלי. ד"ר אקרמן מסבירה כי "מאחר שרקמת השומן אינה עמידה לשינויי טמפרטורה, מתבצע הטיפול באמצעות תהליך קירור מבוקר, המשלב וואקום (המגביר את הסירקולציה, כלומר את זרימת הדם, לשיפור התוצאה). בעקבות הטיפול, מפורקים תאי השומן ובהמשך מסולקים מהגוף, בתהליך פיזיולוגי טבעי".

ד"ר אקרמן מדגישה שהתהליך לא גורם נזק לרקמות אחרות מלבד תאי שומן ושהטכנולוגיה מאפשרת ירידה בשכבת השומן התת עורי, זאת באמצעות ידיות קירור המונחות על הגוף למשך 70 דקות. "היתרון הבולט הוא שקיימות מספר ידיות קירור שונות, כך שניתן לטפל במגוון רחב של אזורים בגוף. זהו טיפול ללא תופעות לוואי לטווח הארוך, כאשר ניתן לחזור לפעילות מייד לאחריו. התהליך הטבעי של פירוק וסילוק תאי השומן מהגוף אורך 6-10 שבועות ולכן, התוצאות נראות בטווח של 10 שבועות ממועד הטיפול".

- מתי מטפלים בהקפאה ומתי בחימום?

"הקפאה בקור עובדת אך ורק על שומן. כלומר, אם רוצים לטפל באזור שבו עיקר הבעיה היא מוקד של שומן, הטיפול יהיה הקפאת שומן. אם מדובר בצלוליט או בעור רפוי - הטיפול האידאלי הוא חימום, כיוון שהקפאה אינה פועלת על עור עצמו. בנוסף, פעמים רבות, בהצרת היקפים, מעוניינים לטפל גם במצבורי שומן וגם בעור רפוי, לכן יש חשיבות רבה לשילוב של טכנולוגיות שונות באותו מטופל באותו אזור נבחר בגוף.

ד"ר אקרמן מסכמת ואומרת כי על אף הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים להצרת היקפים, הרי שאין תחליף למקצועיות ולמגע יד אדם. על מנת להשיג את התוצאות האולטימטיביות לכל אחת ואחד, נדרשת המומחיות של רופאי עור שיודעים בעצם "לתפור" את הטיפול הנכון למטופל. בין אם בשימוש בטכנולוגיה ספציפית, או בשילוב בין מגוון טכנולוגיות לפי סוג העור והצורך. תהליך אבחון ולאחריו טיפול מקצועי יאפשרו מקסום היכולות הטכנולוגיות והשגת אפקט ארוך טווח.

ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור אסתטית.

לכניסה לאתר הקליקו כאן