ארנון גלעדי - הבכיר בעיריית ת"א שנחקר בפרשת ראשון-לציון

(עדכון) - הותר לפרסום: הקבלן בני עוזיאל ואיש העסקים משה יוסף, חברו של ח"כ דוד ביטן, חשודים במתן שוחד בפרשת השחיתות בראשל"צ ■ חגית ביטן, אשתו של יו"ר הקואליציה, נחקרה לגבי 2 מיליון שקל בחשבונה ■ הוארך מעצרם של עדנן ג'רושי ושל נהגו של ביטן, שאול הכנעני

ארנון גלעדי / צילום: תמר מצפי
ארנון גלעדי / צילום: תמר מצפי

המשטרה ממשיכה לחקור במרץ את פרשת השחיתות בעיריית ראשון-לציון. בשעות הלילה עוכב לחקירה באזהרה מעורב נוסף, שבסיום חקירתו נעצר.

היום (ג') בשעות הבוקר המוקדמות עוכבו לחקירה באזהרה 4 מעורבים נוספים.

החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובשעות הצהריים יובאו ככל שיידרש מבחינה חקירתית, להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון-לציון.

בתוך כך, הותר לפרסום כי אשתו של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, נחקרת מאז יום ראשון. בין היתר נשאלה חגית ביטן איך הגיעו 2 מיליון שקל לחשבון בני הזוג. ביטן עצמו חשוד כזכור בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון.

עוד הותר לפרסום כי בין העצורים יוסי חממי, סגן ראש עיריית ראשון-לציון, החשוד במרמה ובהפרת אמונים. עורך דינו, אורי בר-עוז, מסר בתגובה: "מרשי מכחיש את כל העבירות המיוחסות לו. הוא מעולם לא פעל בניגוד עניינים, ובכל ישיבה בה היה חשש כזה הוא יצא מן הישיבה. הוא כופר חד-משמעית במיוחס לו".

בר-עוז טען בדיון על הארכת מעצרו כי "חממי לא יכול היה להשפיע על ועדת המכרזים - לא על המחיר ולא על הבחירה".

בתוך כך, בהמשך היום הותר לפרסום שמו של נחקר מרכזי בפרשת השחיתות בראשון-לציון - משה יוסף, איש עסקים מתחום הריהוט, שהנו אביה של נחקרת נוספת.

יוסף הוא חבר אישי וקרוב של ביטן והיחיד שמעצרו הוארך ב-12 יום, במקום בימים ספורים כשאר הנחקרים. 

יוסף חשוד במתן שוחד לאישי ציבור ובעבירות נוספות, ובניגוד לחשודים אחרים הוא מעורב בכמה מהעסקאות המושחתות בראשון-לציון, שמתוקף קרבתו רבת-השנים והאישית לביטן, רבות מהן התנקזו אליו - ולא רק באחת.

עורכי דינו, גיל דחוח וגלית רוטנברג, מסרו בתגובה: "אנו מבינים את העניין הרב של רשויות החקירה במרשנו בשלב זה, שנובע מקרבתו האישית לדוד ביטן ומהניסיון להגיע באמצעותו לביטן ולאישי ציבור נוספים. בשלב זה אנו סבורים כי יש לתת לחקירה להתנהל, ומרשנו מוסר תשובות מלאות לחוקריו, מתוך תקווה כי אלה יגיעו למסקנות ולהמלצות הראויות בעניינו - בין אם אלה תתפרסמנה ובין אם לאו". 

בשעות הצהריים הותר לפרסום שמו של קבלן נוסף החשוד במתן שוחד לבכירי עיריית ראשון-לציון: קבלן תשתיות בשם בני עוזיאל, שנעצר כבר ביום ראשון, אך עד כה שכב בבית החולים תל-השומר ולא יכול היה להתייצב בפני שופט. השופט עמית מיכלס האריך היום את מעצרו ב-8 ימים. 

עו"ד קובי גולדמן ממשרד גולדמן ושות' שמייצג את עוזיאל מסר: "מר עוזיאל משתף פעולה עם החקירה ועונה לכל השאלות. סברתי ואני עדיין סבור כי אין כל עילה להותירו במעצר. נדמה לי, כי גם אין בסיס לטענות המשטרה לגופן של החשדות, והדברים יתבררו בהמשך".

כמו כן, בהסכמת עורכי דינו הוארך ביומיים מעצרו של עדנן ג'רושי - דמות מפתח בקהילה הערבית, יו"ר ויעד הווקף ברמלה ויו"ר וועד הסולחות הארצי. ג'רושי חשוד במתן שוחד, אך לטענת עורכי דינו, אורן ואורי בר-עוז, הוא נשאל רק על פגישותיו עם ביטן, המפכ"ל רוני אלשיך ושרים שונים, ביניהם כחלון. "הוא לא ניהל כספים, לא נתן כספים ולא קיבל כספים", מסרו. 

עדנאן ג'רושי  / צילום: אמיר מאירי
 עדנאן ג'רושי / צילום: אמיר מאירי

בשעות אחר-הצהריים פורסם כי ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית תל-אביב ונציג הליכוד בעירייה, הוא הבכיר בעיריית תל-אביב שנחקר בחשד למעורבות בפרשת השחיתות בראשון-לציון. גלעדי חשף היום בעצמו את העובדה שהוא נחקר. 

בפוסט בפייסבוק כתב גלעדי: "חברים וחברות יקרים, אני מודה לכולם על הדאגה ועל הודעות התמיכה ששלחתם לי. אמש נתבקשתי למסור את גרסתי, ועשיתי זאת באופן מלא ובתיאום עם המשטרה" .

לדברי גלעדי, "מעולם לא הסתרתי את ידידותי רבת-השנים עם ח"כ דוד ביטן. בחרתי בשליחות ציבורית בעיר תל-אביב-יפו ובליכוד כמשימת חיי, ותמיד ביצעתי את עבודת הציבור באהבה וביושרה, וכך אמשיך לעשות גם בשנים הבאות" . 

בתוך כך הוארך היום אחר-הצהריים מעצרו של אלברט ביטון, קבלן עפר ותיק, פנסיונר חברת בזק, שנחקר הלילה בחשד למתן שוחד, וכעת הותר שמו לפרסום. על אף הנסיבות, ובהן גילו והיעדר עבר פלילי, השופט מיכלס זיהה נוכח המסמכים החסויים שבפניו "חשד סביר בעוצמה לא מבוטלת", והורה להאריך את מעצרו עד ליום 11.12. 

בהמשך, העצור האחרון להיום הובא בפני בית המשפט בפרשת השחיתות בראשון-לציון: כעת הוארך מעצרו של שאול הכנעני, החשוד בסיוע ללקיחת שוחד (ולא במתן שוחד או בקבלת שוחד, כשאר הנחקרים).

האם הוא נהגו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן, או עוזרו הפרלמנטרי-פוליטי? לטענת נציג המשטרה, "לשיטתנו החשוד הוא לפחות נהגו של חבר הכנסת, אם לא יותר מכך (כלומר עוזר פרלמנטרי, כגרסת החשוד. מ' ר')", ועל כן אינו זכאי להגנות של איש ציבור.

עוד על-פי החשד, מדובר בכסף שהועבר על-ידו, ולא בטובות הנאה. "מרשך שוחה עד צוואר בעסקיו של מעסיקו", תיאר נציג המשטרה, ובהמשך הדברים ציין כי לחשוד מעורבות עמוקה בפרשה, וכי "במקרה הזה קיים חשש לשיבוש חקירה נוכח אירועים קונקרטיים, ולא באופן כללי".

בקשת המשטרה להארכת המעצר ב-4 ימים נענתה חלקית על-ידי השופט מיכלס, שהאריך את המעצר עד ליום 7.12. "היותו של החשוד עוזרו של חבר כנסת אינה מובילה לחסינות מפני פרסום", קבע בית המשפט. יצוין כי לביטן יש חסינות מפני הטלת מגבלות, על אף ששמו מפורסם. 

עו"ד יפתח רפאלי מהסנגוריה הציבורית, המייצג את שאול הכנעני, מסר בתום הדיון:

"מרשי מכחיש כל קשר לחשדות המיוחסים לו. אין לו כל קשר לפרשה. בית המשפט האריך מעצרו ביומיים. המשטרה תחקור ותברר טיב החשדות. מרשי ישוחרר במהרה ויחזור לשגרת חייו".