קורבין בלום הקנדי יגייס כ-210 מ' ד' להשתלטות על קבוצת אלון

מדובר בניסיון ההשתלטות השני של בלום על קבוצת אלון באמצעות רכישת חוב החברה ■ הקופון של ליפא וגל: חברת החיתום אוורסט תהיה זכאית לדמי תיווך של 2% אם העסקה תצא לפועל ■ לסכום דומה יהיה זכאי עו"ד יניב ברסלר

רפי ליפא (משמאל) וגל עמית / צילום: תמר מצפי' >
		<div class=רפי ליפא (משמאל) וגל עמית / צילום: תמר מצפי

איש העסקים הקנדי קורבין בלום מבצע ניסיון נוסף להשתלט על קבוצת אלון הישראלית באמצעות החברה הציבורית ג'אגיואר ריסורסז (Jaguar Resources) שבשליטתו. ג'אגיואר, שרשומה למסחר בבורסת טורונטו, הודיעה אמש (ב') כי חתמה על הסכם שמקנה לה את הזכות לרכוש את מרבית איגרות החוב של קבוצת אלון, אם תצליח לגייס סכום של 210-400 מיליון דולר למימון העסקה.

לקבוצת אלון חוב של כ-1.5 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח שלה מסדרה א'. על פי נוסח ההסכם, תרכוש ג'אגיואר מהמחזיקים לפחות 600 מיליון שקל ע"נ של אג"ח א' (51% מהסדרה) במחיר של 0.35 דולרים (1.22 שקלים) לכל אג"ח או 735 מיליון שקל. זאת, כמובן, אם תצליח לגייס את הכסף לשם כך, וככל שתגייס יותר - כך תוכל לרכוש יותר מהסדרה.

לפי הודעת החברה הקנדית, נחתם ההסכם בין הצדדים בתיווכם של עו"ד יניב ברסלר וחברת החיתום אוורסט של רפי ליפא, גל עמית וארז גולדשמידט.

הן עו"ד ברסלר והן חברת החיתום יהיו זכאים (כל אחד) לעמלה של 2% מהעסקה, במקרה שזו תושלם.

לקבוצת אלון יש 4 נכסים מרכזיים: כ-80% ממניות חברת אלון גז , שמחזיקה בכ-4% ממאגר 'תמר'; כ-7.3% ממניות חברת בתי הזיקוק  והולכת הדלקים דלק US  ; כ-8% ממניות רשת תחנות הדלק דור אלון ; וכ-29% ממניות החברה שמפעילה את כביש 6 ומנהרות הכרמל.

בתחילת אוקטובר עברה קבוצת אלון מידיהם של שרגא בירן והקיבוצים לידיהם של מחזיקי אג"ח א' שלה, לאחר שהחברה נכשלה בניסיונה לגייס הון של 120 מיליון שקל, כפי שהתחייבה בהסדר החוב שנחתם חודשים אחדים קודם לכן.

השלד הבורסאי של בלום

ימים ספורים לפני המועד האחרון להשלמת גיוס ההון, הודיעה קבוצת אלון כי המשקיע קורבין בלום (Corbin Blume) הסכים להזרים לה 35 מיליון דולר (123 מיליון שקל) תמורת הקצאה של 60% ממניותיה, וזאת באמצעות חברת ג'אגיואר שבשליטתו. אלא שהעסקה לא הושלמה במועדה, ומלוא המניות הועברו לידי מחזיקי האג"ח, ומוחזקות לפי שעה בידי חברת הרמטיק נאמנות, שמשמשת נאמן לסדרה א'.

ג'אגיואר היא, למעשה, שלד בורסאי בעל שווי שוק זעום של 4.8 מיליון דולר קנדי (3.7 מיליון דולר).

את 2016 היא סיימה ללא מזומנים, ללא הכנסות, עם גירעון בהון העצמי ועם הערת "עסק חי".

ב-2017 תכננה החברה לגייס הון של 34-38 מיליון דולר באמצעות הנפקת מניות (לפי מחיר של 1.2 דולרים קנדיים למניה), אבל מהלך זה עדיין לא יצא לפועל.

כעת מודיעה ג'אגיואר כי היא מחיה את תהליך הנפקת ההון הפרטית, ומגדילה את ההיקף לסכום של 85-450 מיליון דולר, וזאת לצורך מימון רכישת האג"ח של אלון.

נוסף על כך, תקצה החברה 6.3 מיליון ממניותיה לגופים קשורים לצורך פירעון התחייבויות של 7.6 מיליון דולר קנדי.