גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

" אם יש למישהו משהו להגיד לי, שלא יתחבא. אם יש בעיה, אני אשמח לשמוע עליה"

דווקא כשישראל קנדה מתקרבת לשווי של כמיליארד שקל ולכניסה למדד ת"א 125, נחת על ברק רוזן, מבעלי השליטה, סיפור הרימון בחצר ביתו. בראיון ל-G הוא אומר שהחברה מתנהלת כמו "בית מרקחת", מדגיש ש"אנחנו לא חייבים שקל", ומשתף במחשבות על מי שאולי מאיים עליו

ין הרבה אנשי עסקים בישראל שמצאו בוקר אחד איום בוטה בדמות רימון בחצר ביתם. בחלק מהמקרים שכן התרחשו, התברר שברקע הדברים היה סיפור בעל אלמנטים פליליים לא פשוטים בעוד אחרים הסתיימו בקול ענות חלושה. ברק רוזן, שיחד עם שותפו אסי טוכמאייר מחזיק בשליטה בחברה הציבורית ישראל קנדה, לא רואה באירוע הזה יותר מ"מהמורה בדרך" ומקווה שגם במקרה שלו החקירה תסתיים במהירות ובלי כלום.

"בדרך כלל אני מתאמן בבוקר", הוא משחזר את שאירע לפני כשבועיים בביתו שבהרצליה פיתוח, "אבל באותו היום לא התאמנתי והייתי זמין. ראיתי שהאנשים שמטפלים בבריכה (בבית) מחפשים אותי. התקשרתי אליהם ואמרו לי 'יש פה איזה רימון ליד השער'. ניגשתי וראיתי משהו, לא ידעתי אם זה אמיתי או צעצוע. חבר מהצנחנים אמר לי 'בוא, אני אעיף את זה', אבל הלכתי 'ביי דה בוק', וישר התקשרתי למשטרה והגשתי תלונה בצורה מסודרת".

אתה חושב שזה היה אמור להתפוצץ?

"אין לי מושג. בכל מקרה, זה הפתיע אותי מאוד, כי החברה שלנו היום, עם כל הניסיון וכל מה שעברנו, מתנהלת כמו בית מרקחת. מרמת הממשל התאגידי, שותפים, הנהלה, הכול. אין לנו חיכוך עם אף אחד שיכול לעשות משהו כזה".

אז אין לך רעיון מי זה יכול להיות?

"לא. כל מה שעשינו, עשינו בעבודה קשה. התחלנו ממשרד תיווך ברעננה, המשכנו להשקיע, קנינו בניין של ארבע קומות, המשכנו והתקדמנו. אף אחד לא נתן לנו שום דבר. לפני שבועיים נתתי הרצאה בבינתחומי עם פתיחת חוג הנדל"ן שם. הראיתי להם את הדרך שלנו, איך הגענו לאן שהגענו, ואמרתי 'זה הכול עבודה קשה, שום דבר זה לא טיול בפארק'".

ומה אתה חושב שיקרה עם הפרשה הזאת בהמשך?

"אני מקווה שהמשטרה תפתור את זה במהרה, ואולי זו בכלל טעות. אבל אם יש למישהו משהו להגיד לי, אני אשמח שלא יתחבא, ואם יש בעיה, אני אשמח לשמוע אותה. זה סתם להציק וסתם להטריד, כי מישהו שבאמת רוצה משהו היה בא לפה ומדבר. אנו לא חייבים לאף אחד שקל והכול פיקס והכול טוב, אז אני לא מבין מה זה הדבר הזה. הרי אומרים לי שלא ראו מישהו שמטפל בכל-כך הרבה פרויקטים ואין נגדו תביעות ואין עניינים, וגם אם יש בעיה, תמיד פותרים אותה, ולכן אין לי שמץ של מושג מי זה עשוי להיות".

מהמשטרה נמסר כי "התיק נחקר על-ידי צוות חקירה מיוחד ומטבע הדברים, לא ניתן למסור פרטים נוספים בשלב זה של החקירה".

יש קשר לפרויקט בדרום ת"א?

לא מעט נכתב על שני הצעירים שלמדו יחד בתיכון אוסטרובסקי ברעננה, בהפרש של שנה - רוזן בן 46, וטוכמאייר בן 47, וכיום שולטים בחברה ציבורית ששוויה מתקרב למיליארד שקל ושבפורטפוליו שלה אלפי יח"ד ומאות אלפי מ"ר של משרדים. רשימה חלקית מאוד של פרויקטים שבהם היו - או עדיין - מעורבים, כוללת את פרויקט מידטאון בתל אביב, מגדלי משרדים מפוארים בהרצליה פיתוח שבהם יוקם "קמפוס מייקרוסופט", מגדל דה וינצ'י, מגדל הגימנסיה, פארק צמרת בהרצליה, מגדל רוטשילד 17, מתחם לפיד ברחוב אילת בתל אביב, והרשימה עוד ארוכה ומגוונת.

הפרויקט האחרון - מתחם לפיד - מתקשר אולי לסיפור הרימון. ישראל קנדה רכשה את הקרקע במארס השנה, ושילמה תמורתה 221 מיליון שקל, כ-50 מיליון שקל יותר מההצעות האחרות. "הבנתי שקרקע כזו של 20 דונם בתוך העיר (פרי שילוב של הקרקע שרכשה ישראל קנדה, יחד עם קרקע סמוכה השייכת למשפחת בסל, ה' מ') במקום כזה ליד הים, זה דבר נדיר", מתלהב רוזן. "כולם ראו את רחוב אילת; אני ראיתי את הרברט סמואל, נווה צדק, מתחם התחנה. ראיתי משהו שאין בתוך העיר והבנתי שזה לא יכול לעבוד לבד, אלא שצריך לתכנן אותו. לכן, לא נכון לאמוד את זה בעוד מיליון, פחות מיליון. יש פה עסקה ענקית. מהניסיון שלנו ידענו כמה שזה אטרקטיבי. במתחם אליפלט (פרויקט מגורים סמוך בבעלות ישראל קנדה ובשותפות עם דורון אביב) מכרנו את כל הדירות, וידענו כמה האזור טרנדי".

גורמים בסביבתו של רוזן טוענים כי לפי ההערכות שלהם, לרימון יש קשר למתחם שבו ישנם דיירים ובתי עסק פולשים. לאחרונה ניתן פסק דין בדבר סילוק עסקים מסוימים מהקרקע בתוך שלושה חודשים.

"המתחם הזה הוא קן צרעות לא קטן", אומר גורם בתחום הנדל"ן. "לפנות עסקים שפלשו, זה הרבה יותר קשה מלפנות דיירים. בעסקים יש אלמנט של מוניטין והרבה יותר קשה לאמוד את זה". אגב, נוכחותם של הפולשים בקרקע, היא גם זו שכנראה גרמה לחברות האחרות שהתמודדו במכרז להציע הצעות נמוכות מזו של ישראל קנדה. רוזן לא נשמע מודאג: "הקמתי צוות של עורכי דין שמתמחים בפולשים. יש צוות שלם שעוסק בזה, יש אנשי ביטחון, יש צווי פינוי".

אתה חושב שהרימון הגיע מהכיוון ההוא?

"אין לי שום מושג, אבל עלה במוחי שאולי מישהו משם החליט לעשות איזה מעשה".

אבל לא היה שום אירוע מקדים?

"שום פנייה, שום טלפון, אני גם לא פוסל שזו הייתה טעות".

איך קיבלו את זה בבית?

"לא עושים מזה אישיו. הסברתי לילדים שהיה חפץ חשוד. אני לא יודע אם מישהו ניסה להפחיד, אין לי מושג מה הדבר הזה. מצד שני, זה נהיה אופנתי: מאיר שמיר (שרימון נזרק לביתו לפני כשנתיים), הבחור מהפניקס (הכוונה לסמנכ"ל הפניקס, רועי יקיר, שמוכניתו הוצתה)".

צרות עם הרשות

בשנת 2000, בהיותם כבני שלושים, הקימו רוזן וטוכמאייר את החברה הפרטית קנדה ישראל, שעסקה בפרויקטים למגורים בטורונטו ובניו יורק. בשנת 2006 הקימו את החברה הציבורית, ישראל קנדה, שכאמור מתקרבת כיום לשווי של כמיליארד שקל, ובין שותפיהם גורמים מוסדיים כמו הפניקס, פסגות ומנורה. החברה עוסקת בהקמה ובייזום של פרויקטים בישראל, ייזום וניהול קבוצות רכישה, ונדל"ן להשקעה. בעדכון המדדים הקרוב בבורסה מכוונים השותפים להכנסת החברה למדד ת"א 125 ולכן רק השבוע הודיעו על מכירת נתח מאחזקותיהם על מנת להגדיל את אחזקות הציבור וכדי שיעמוד ברף הנדרש לכניסה למדד - 35% אחזקות ציבוריות.

איך אתה מחליט מה הולך לחברה הפרטית ומה לציבורית?

"את כל הפרויקטים החדשים בישראל אנו חייבים לעשות דרך החברה הציבורית. זו ההתחייבות התשקיפית, כך שאין דילמה ואין אופציה. התחייבנו שהחברה תתמקד רק בישראל. אם אנו עושים משהו בחו"ל, זה רק בחברה הפרטית. היום, 99% מהעבודה שלנו ומהזמן ומהמרץ זה בחברה הציבורית".

החומה הברורה שרוזן מתאר כאן לא תמיד הייתה כל-כך ברורה. לפני כשלוש שנים הרשיעה ועדת האכיפה המנהלית של רשות ני"ע את רוזן ואת סמנכ"ל הכספים בחברה, גיא קנדה, בהטעיית משקיעים ביחס לקרקע סמוך למלון מנדרין בצפון תל אביב, המיועדת לבניית כ-300 יח"ד, שרכשה החברה הפרטית לאחר שדירקטוריון החברה הציבורית דחה את העסקה. בהמשך להרשעה, הוטלו עליהם קנסות של 400 אלף שקל, ועל רוזן נאסר לכהן במשרה ציבורית במשך 9 חודשים.

הליך האכיפה ננקט במקביל לתביעה נגזרת שהוגשה נגד החברה, במימון רשות ני"ע, בטענה לניצול הזדמנות עסקית של החברה. באוקטובר 2013 אישרה השופטת דניה קרת מאיר את הגשת התביעה כנגזרת תוך שהיא פוסקת כי "קיימת תשתית ראייתית לכאורה לכך שהמשיבים לא מילאו את חובת הגילוי המוטלת עליהם מכוח חוק החברות, וכי ההחלטה אשר התקבלה על-ידי הדירקטוריון התבססה על מידע חלקי ומטעה". בהמשך, במסגרת הסדר פשרה, השיבו רוזן וטוכמאייר כ-67 מיליון שקל לחברה הציבורית - פרי הרווחים מהעסקה".

גם זו הייתה מהמורה בדרך?

"היה קנס מנהלי. לא היה פה שום דבר פלילי, חס וחלילה, אלא הפרה מנהלית. רכשנו קרקע באופן פרטי ב-2012 מנכסים ובניין, אישרנו את זה בדירקטוריון בצורה מסודרת ואחרי שבסוף הוחלט שזה דבר שהיינו צריכים לבצע דרך הציבורית, שילמנו קנס".

עם כל הכבוד לתיאור שלך, בבית המשפט ובוועדת האכיפה המנהלית נקבע שמסרת נתונים מטעים.

"הצגתי את הנתונים כמו שהם. זו לא 'פרשה' ואין פה משהו נסתר. העמידו אותי בפינה, עשו לי 'נו-נו-נו' ואני לומד. זה חלק מהתהליך של להתנהל בחברה ציבורית. הבאנו אותה לשווי של מיליארד שקל ובדרך עוברים דברים. אנחנו לומדים והיום מנהלים את החברה כמו בית מרקחת, ברמה הגבוהה ביותר. אנחנו עובדים צמוד עם אנטרופי, הכול מתנהל כמו שצריך. בכל מקרה, אני עדיין חושב שהייתי בסדר והבאתי את העסקה לדירקטוריון".

ולמה החברה הציבורית לא רצתה את העסקה שהפרטית רצתה?

"כי באותו זמן היא (הציבורית) לא רצתה להוציא כסף על קרקע שלא הייתה זמינה לבנייה. כשאתה עושה כל-כך הרבה עסקים בהיקפים של מאות מיליונים כל שנה, לפעמים גם יש בדרך מהמורות או מעידות. אולי טועים, אבל כל הזמן בחיים ומכל דבר - לומדים".

הסיפור הזה פגע בתדמית שלכם?

"לא, כי לא עשיתי כלום. אנשים שמכירים אותי יודעים שאצלי מילה זו מילה, ואצלי זה לתת את כל הכוח ודבקות במטרה ולהפשיל שרוולים ולקחת את האחריות, וגם פה לקחתי אחריות".

בריכה עם קרקעית שקופה

אנחנו יושבים באחד משני בניינים - "סי ויו" - בהרצליה פיתוח, שאותם בנתה ישראל קנדה בשיתוף עם אקרו נדל"ן, ושם שוכנים משרדיה. הבניינים מבהיקים ונוצצים בשמש ורוזן מציג בגאווה את ה"שוס" של הבניין: גג המשקיף לים ועליו בריכה שתחתיתה השקופה מציצה אל חדר ישיבות. "בחדר הישיבות הזה אנחנו עושים אירועים ללקוחות", הוא אומר, ומציג עוד כמה "פינוקים" ללקוחות, כמו בקבוקי סודה קטנטנים, עם סמל החברה, חוברת מפוארות וכרטיסי ביקור מהודרים. מאחד החלונות הוא מראה את קו החוף מהרצליה ועד תל אביב ומציג את הפרויקטים של החברה: פי גלילות, פרויקט בלו שליד נלון מנדרין וקרקע ליד מגדלי נאמן. "תביני איזו השתלטות יש פה", הוא אומר בגאווה. "מתחילת השנה הזו קנינו פרויקטים במזומן בישראל בלמעלה מ-600 מיליון שקל, ועוד לא הסתיימה השנה. התמודדנו על מכרז של כמה מאות מיליוני שקלים שעוד לא נגמר ביד אליהו. בנמל יפו התמודדנו, אך זכינו במקום השני. השתתפנו בארבעה מכרזים משמעותיים וזכינו בשלושה".

הרבה מההצלחה של ישראל קנדה, אומרים גורמים בשוק, נובעת ממערך שיווק יעיל ומוצלח, שלפחות בחלקו מתבסס על התדמית המצליחנית שרוזן מטפח. כך למשל, הוא ואשתו הם אורחים קבועים במדורי הרכילות. "זה כי צריך", מסבירים גורמים המכירים אותם. "לאיפה שאני חייב ללכת, אני הולך", מוסיף רוזן. "זה לא שכל היום אני מתרועע באירועים חברתיים, אני הולך לאיפה שאני אוהב". אירוע אחר של החברה שנכנס תחת הקטגוריה הזאת הוא מסיבת יום העצמאות של החברה, שבשנה שעברה נערכה במפעל אלקו ברמת השרון, ושבה השתתפו לא פחות מ-2,500 בני אדם.

בזכות מערך השיווק היעיל, הפרויקטים שלהם, לרבות פרויקטים עתידיים על קרקעות שעדיין לא שונה ייעודן, כמו הוד השרון וקדימה-צורן, נמכרים במהירות. "בדה וינצ'י, למשל", אומר רוזן, "רכשנו את הקרקע ב-820 מיליון שקל ובתוך שלושה חודשים מכרנו 95% מהדירות, כך שכשהגענו לשלם על הקרקע, היה לנו הכול ממימון עצמי. אין הרבה חברות שיכולות לרכוש קרקע כזו והכול מהון עצמי. זה מה שמבדיל אותנו. כסף יש להרבה חברות, אבל לא את היכולת השיווקית שלנו. בפרויקטי המגורים שלנו אנו מכורים ב-97%.

"לי מאוד חשוב, שזמן זה זמן, התחייבות זו התחייבות, וכשאתה לוחץ יד, זו לחיצת יד. לכן אני מנסה לעבוד עם אנשים שהם גם כאלה. מי שלא נראה לנו, אנחנו לא נכנסים איתו לעסקים, הוא אפילו לא ייכנס אלינו למשרדים. אני לא אבחר שותף שלא נראה לי ולא אתן למתווך שלא נראה לי להציע לי עסקה".

אז מה הנוסחה שלכם לפרויקט מצליח?

"מצד אחד, אנו מאוד מהירים והולכים על פרויקטים גדולים, מצד שני אנחנו שמרנים בכל מה שנוגע לפיזור הסיכונים ויודעים לעשות שיווק מהיר. יש לנו במערכת למעלה מ-12 אנשי מכירות ואנחנו יודעים לסגור עסקה מהר".

"חוץ מזה, אנחנו משתדלים לעשות הכול 'בטר אנד דיפרנט': הלוקיישנים, העיצוב, האדריכלות".

"אין אזורים לא טובים בת"א"

בשנים עברו התמקדו רוזן וטוכמאייר בעיקר בתחום קבוצות הרכישה, אולם מאז עברו אל המיינסטרים היזמי. רק בשנה וחצי האחרונות, למשל, הם זכו בשלושה מכרזים של בנק לאומי למכירת שטחים בתל אביב: ברחוב אחד העם, בשיכון למד וברחוב יהודה הלוי פינת הרצל. הנדל"ן שנרכש ישמש להקמת משרדים ומגורים.

יש לאחרונה טרנד של רכישת משרדים להשקעה. מה אתה חושב על זה?

"זה הולך מצוין. אנחנו רואים בשנים האחרונות ביקוש למשרדים בהרצליה פיתוח ובתל אביב. כל מי שרכש משרד להשקעה עשה עסקה מצוינת, וגם מי שקנה משרד לשימוש עצמי, הפסיק לשלם שכר דירה ואפילו אם לקח הלוואה, הוא עדיין עושה עסקה מצוינת.

"בשנים הקרובות החלטנו על אסטרטגיה להקים בחברה זרוע של נדל"ן מניב, והיום אנחנו פחות מוכרים את המשרדים, ובמקום זה משכירים אותם. עכשיו למשל התקשרנו בחוזה עם מיקרוסופט ל-21 שנה וזה פרויקט של כמעט מיליארד שקל; בפרויקטים אחרים התקשרנו עם חברות לחללי עבודה. כך למשל עם WE WORK בפרויקט אליפלט ובפרויקט נוסף ואנחנו מתכננים לעשות איתם עוד פרויקטים בישראל".

יש לכם הרבה פרויקטים בתל אביב. ממה שאתה רואה, יש עוד אזורים בעיר שלא מיצו את עצמם מבחינת הפוטנציאל?

"בתל אביב אין אזורים לא טובים. היום החבר'ה הצעירים רוצים את דרום העיר".

יש איזה יעד שאתם עדיין שואפים לכבוש?

"אנו מקווים להיכנס בחודשים הקרובים עם החברה הציבורית למדד ת"א 125. מכרנו מניות כדי לתת לחברה הזדמנות אם היא תעמוד בשווי מתאים בתחילת השנה. זה צעד נוסף והתקדמות טבעית לחברה".

ומה אתם מתכננים הלאה?

"להמשיך לעבוד קשה ולהצליח, לבנות את הפרוייקטים היפים והטובים שאנחנו יודעים לעשות ולתת למשקיעים שמאמינים בנו, להרוויח יחד איתנו. היום אנו ממש בשלים לעשות את כל הדברים, את כל העסקאות: מהרכישה, למימון ולשיווק ולביצוע ברמה הגבוהה ביותר". *e

התביעה של רפי אלמקייס

רוזן וטוכמאייר נתבעו על-ידי אדם ששמו נקשר לגורמים בעולם התחתון. השניים מכחישים כל קשר

סיפור קצת פתלתל שנקשר ברוזן ובטוכמאייר הוא תביעה שהוגשה נגדם באוגוסט השנה על-ידי רפי אלמקייס, ישראלי המתגורר בחו"ל וששמו נקשר בעבר לגורמים עבריינים כמו יניב כהן.

אלמקייס, באמצעות עו"ד ישי בית-און, טוען כי היה שותף במשך יותר משני עשורים עם אדם בשם רפי בן עמי. בחלק מההשקעות, לפי התביעה, פעל בן עמי כנאמן של אלמקייס. בשנים האחרונות שבהן התגורר בחו"ל, טוען אלמקייס בתביעה, התברר לו כי בן עמי מפר את יחסי הנאמנות, מסתיר ממנו עובדות, ומפיק מנכסי הנאמנות טובת הנאה לו ולשותפיו העסקיים שמהם לא קיבל את חלקו. עוד טוען אלמקייס כי בן עמי היה שותף עם רוזן וטוכמאייר בכמה פרויקטים שבהם - בעקיפין - גם הוא היה מושקע. כך למשל לטענתו בין 2006 ל-2009 הם הלוו סכום של 4 מיליון דולר לאלי רייפמן. מהרווחים על ההלוואה הזאת, טוען אלמקייס, לא קיבל את חלקו.

טוכמאייר ורוזן מכחישים באופן גורף את הדברים ובין היתר מפנים לכתב ההגנה של בן עמי שבו נאמר בין היתר כי שירבובם לפרשה הוא "ניסיון פסול להפעיל לחץ, מתוך תקווה שיהיה בכך אולי בכדי להביא לו (לאלמקייס) את מה שבבירור אינו זכאי לו".

רוזן: "הוא (אלמקייס) התקשר אליי לפני שנה-שנתיים, אך מאז לא שמעתי ממנו. הוא סיפר לי שיש לו סכסוך עם בן עמי. אמרתי לו 'תתבע, אני אבוא להעיד בבית המשפט'".

ברק רוזן

גיל: 46

משפחתי: נשוי 3

מגורים: הרצליה פיתוח

השכלה: תיכונית

אסי טוכמאייר

גיל: 47

משפחתי: נשוי 3

מגורים: כפר שמריהו

השכלה: תיכונית

עוד כתבות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

פתאל מציגה: מעבר לרווח ותגמול של 10 מיליון שקל לבעל השליטה

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

עובדי חברת הביומד גמידה סל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד גמידה סל תהפוך לפרטית ותפטר 25% מהעובדים

קרן הייברידג' משתלטת על גמידה סל באמצעות המרת אג"ח ותהפוך אותה לחברה פרטית ● מנכ"ל החברה אבי ג'נקינס: "החיפוש שלנו אחר חלופה אסטרטגית לא הניב תוצאות" ● המניה צונחת ביותר מ-80%

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה מעורבת בבורסה המקומית; מדד ת"א ביטוח יורד בכ-2%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.1% ות"א 90 יורד ב-0.4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

"סידור עבודה לחברים"? מנכ"ל האוצר עונה למתקפה של מנהל רשות החברות

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט  בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?