הביטקוין, המטבע הווירטואלי שמסחרר את העולם, הפך לשיחת היום. לא מעט דמויות בכירות בשוק ההון מזהירים מהמטבע שערכו הגיע בשבועות האחרונים לשיא כל הזמנים, כשהוא נסחר ברמה של 16-17 אלף דולר לביטקוין.

בעולם האמיתי אי-אפשר להצביע על עסקים רבים שמוכנים לקבל את המטבע כאמצעי תשלום לגיטימי בשל התנודתיות שלו, אולם דווקא בתחום התיירות, ובאופן מפתיע יש לומר, נכנס המטבע לשימוש פעיל ומשמעותי.

לפי אתר השוואת המלונות הוטלס קומביינד, בכל יום מתווספים בתי מלון ואתרי אירוח ברחבי העולם ששודרגו ומאפשרים קבלת תשלום במטבעות דיגיטליים. בשונה מהטרנד העולמי, התיירות בישראל עדיין אינה מדביקה את הפער להטמעת שיטת התשלום החדשה.

השבוע, לדוגמה, הצטרף לגבייה בביטקוין כפר הנופש קומו בפוקט, תאילנד. האתר, ברמת אירוח של 5 כוכבים, מציע לאורחיו טבילה בבריכות "אינסוף", מרכזי ספא וסאונה, כמו גם פעילויות צלילה והפלגות. השימוש בביטקוין מאפשר לאורחים מחו"ל לבקר באתר מבלי לייקר את החופשה בעמלות של חברת האשראי על חילופי מטבע או לטייל עם כסף רב לתשלום במזומן.

ברוטרדם, הולנד, מלון Van Walsum מציע חדרי מלון בדירוג 3 כוכבים או השכרת דירות לתקופה ארוכה יותר עם אפשרות תשלום בביטקוין, כך שזהות המשלם על המגורים תוכל להישאר חסויה. התשלום בביטקוין יכול לשמש גם עבור כל השרותים - מהסעדה עד בריכת השחייה וחדר כושר, וגם חיות מחמד מוזמנות לשהות במלון.

גם בהולידיי אין בברוקלין, ניו-יורק, מציעים 115 חדרים ברמת אירוח של 3 כוכבים הניתנים להזמנה בביטקוין, ומצהירים כי שיטת התשלום עוזרת לבעלי חשבון ויזה אירופאי לחסוך את ההמרות הגבוהות לתשלום בדולר.