הקמפוס ברעננה: אמדוקס הודיעה לריט 1 על סיום הסכם השכירות

מנצלת אופציה להפסקת השכירות ב-2022 - הודעה של 5 שנים מראש - לאחר שחתמה ביולי על הסכם ל-10 שנים, תמורת 68 מיליון שקל בשנה

בניין אמדוקס / צילום: איל יצהר
בניין אמדוקס / צילום: איל יצהר

ימים ספורים לאחר שחברת הטכנולוגיה אמדוקס הודיעה על שותפות עם איש העסקים ג'ורג' חורש במטרה לרכוש קרקע ברעננה לבניית קמפוס חדש, הודיעה החברה לקרן ההשקעות ריט 1 , שממנה היא שוכרת את משרדיה הנוכחיים בצומת רעננה, כי בכוונתה לסיים את הסכם השכירות ביניהן בדצמבר 2022, כחמש שנים לפני מועד הסיום המקורי. ריט 1 הודיעה על כך היום לבורסה. אמדוקס, בניהולו של אלי גלמן, מספקת פתרונות ומערכות IT לחברות תקשורת, ונסחרת בנאסד"ק בשווי של 9.5 מיליארד דולר.

מדובר בצעד צפוי. אמדוקס תכננה לרכוש שטח ולהקים עליו קמפוס חדש, אך לאחר שחיפשה חלופות ולא מצאה, הודיעה ביולי האחרון שתישאר במיקום הנוכחי, וחתמה על הסכם שכירות חדש עם בעלי הנכס, ריט 1 ושותפיה, קבוצת ס.ע.ן זהב וסאנפלאוור, תמורת דמי שכירות של כ-68 מיליון שקל בשנה. ההסכם נחתם לעשר שנים, אך לאמדוקס ניתנה אופציה להפסיק את ההסכם בהודעה מראש בת חמש שנים, שאותה היא מימשה כעת. ריט 1 ציינה בדיווח לבורסה, כי "החברה ממשיכה לקדם את תוכניות הפיתוח למתחם רעננה, הכוללות בנייה חדשה ותכנון כולל ועדכני, שיתאים לפתיחת תחנת הרכבת במתחם, הצפויה לשנת 2018".

הקרקע נרכשה מחברת טבע

אמדוקס וחורש רוכשים את הקרקע ברעננה מחברת טבע, שרכשה את הקרקע מחורש ב-2015, במטרה לבנות עליה קמפוס חדש, אך נקלעה לקשיים והקפיאה את התוכניות. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", לחורש הייתה זכות רכישה ראשונית שהוא החליט לממש, ואמדוקס חברה אליו ברכישת הקרקע. סך ההשקעה נטו של אמדוקס בקשר עם רכישת הקרקע והקמת הקמפוס צפויה להגיע עד 350 מיליון דולר על פני 4-5 שנים, ותמומן ממקורות פנימיים של החברה.

לפי הדוח המורחב שפרסמה אמדוקס השבוע, עמד מספר עובדי אמדוקס בסוף השנה על 24,670 עובדים, עלייה של 4.4% ביחס ל-2016. בעוד שבישראל ובארה"ב נרשמה ירידה במספר המועסקים, מספר העובדים בהודו וב"שאר העולם" זינק.

בישראל הועסקו בסוף השנה 4,614 עובדים, ירידה של 1% לעומת השנה הקודמת וכ-19% מכלל העובדים; בארה"ב המספר התכווץ ב-3.2% ל-4,346 עובדים. בהודו עלה מספר עובדי אמדוקס ב-9.6% ל-9,960 - מעט מעל 40% מעובדי החברה. בשאר העולם קפץ המספר בשיעור זהה להודו, והגיע ל-4,192.