קים ג'ונג און: "האצבע שלי כל הזמן על הכפתור האדום"

מנהיג קוריאה הצפונית אמר כי הנשק הגרעיני שברשות פיונגיאנג יכול להגיע לכל שטחה של ארה"ב, וכי "הכפתור להפעלתו נמצא על שולחנו"

 קים ג`ונג און / צילום: רויטרס
קים ג`ונג און / צילום: רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, הצהיר הלילה (ב') בתחנת הטלוויזיה הממלכתית כי פיונגיאנג הגיעה אל ההישג ההיסטורי של השלמת כוחותיה הגרעיניים, המהווים עכשיו "מציאות, ולא איום". בנוסף הוא אמר כי על שתי מדינות קוריאה לשפר את יחסיהן: "הדרך לדיאלוג פתוחה".

"כל שטחה של ארצות-הברית נמצא בטווח הטילים שלנו. היא לעולם לא תוכל לפתוח נגדנו במלחמה", הוסיף מנהיג המדינה המבודדת. הוא אמר כי ישתמש בנשק הגרעיני רק במקרה שייווצר איום על ביטחונה של מדינתו, אך "הכפתור" להפעלתו מונח על שולחנו.

בנוסף הוא העלה את האפשרות לשליחת משלחת לאולימפיאדת החורף שתיערך בשנה הקרובה בפיונצ'אנג. "אני מקווה שמשחקי החורף יהוו הצלחה", אמר קים, שהדגיש גם כי יוכל להיווצר בהם מפגש בין קוריאה הצפונית וקוריאה הדרומית.

לפני שבוע אמרה קוריאה הצפונית כי הסנקציות שאושרו נגדה במועצת הביטחון של האו"ם הן "הכרזת מלחמה". על-פי הודעה מטעם משרד החוץ שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה (KCNA), "ארצות-הברית מבוהלת מעוצמתה הגרעינית ופעלה מתוך סערת רגשות להפעלת לחץ חסר תקדים נגדנו".