"לפתוח בחקירה נגד עו"ד רות דוד בפרשת קופ"ח מאוחדת"

התנועה לטוהר המידות פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט , בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד עו"ד רות דוד, לשעבר פרקליטת מחוז ת"א (פלילי)

רות דוד / צילום: ליאור מזרחי
רות דוד / צילום: ליאור מזרחי

התנועה לטוהר המידות פנתה היום (ב') ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד עו"ד רות דוד בגין פרשיית תיק קופת-חולים מאוחדת.

ב-25 בדצמבר 2017 נתן נציב תלונות הציבור על הפרקליטים, השופט בדימוס דוד רוזן, החלטה בתלונה שהגיש משה חברוני, שבמסגרתה העלה רוזן תמיהות ביחס להחלטות שקיבלה הפרקליטות כשדוד שהייתה פרקליטת מחוז תל-אביב (פלילי). המדובר בתיק קופת-חולים מאוחדת שנבחן בפרקליטות בשנים 2009 ו2010.

באותו מקרה פנה מבקר המדינה ליועץ המשפטי לממשלה דאז בעניין חשדות לכאורה לפלילים שבוצעו על-ידי גורמים בכירים בקופת-חולים מאוחדת באותה עת. 6 מתוך 7 הפניות הללו הועברו לטיפולה של עו"ד דוד, שהייתה אז פרקליטת מחוז תל-אביב (פלילי). ואולם, רוזן מצא כי מסיבות לא ברורות הרוב המכריע של החשדות הנוגעים לבכירים במאוחדת, ובהם מנכ"ל הקופה באותה עת, שמואל מועלם, לא נחקרו מעולם. זאת, אף שמדובר היה בחשדות לביצוע עבירות משמעותיות הכרוכות בסכומי כסף גדולים. בסופו של דבר הוגש כתב אישום רק נגד חלק מהמעורבים בפרשה, ובהם חברוני שחשף לטענתו שחיתות במאוחדת.

הנציב רוזן כינה את הממצאים שהתבררו בפניו "תמונה תמוהה ומטרידה ביותר", וציין כי הדברים מקבלים נופך מיוחד נוכח העובדה שבכל החשדות שלא נחקרו בעניינו של מועלם הייתה מעורבת בדרך כלשהי רות דוד. לאור האמור, התנועה לטוהר המידות כתבה ליועמ"ש כי היא מבקשת שיורה למשטרה לפתוח בחקירה פלילית בעניינה של דוד.