מדוע חסמה סנאפצ'ט פרסום תמונות ממסיבת סוף השנה שלה?

עלות המסיבה מוערכת בכ-4 מליון דולר ■ מדובר בצעד מוזר עבור החברה המנסה לקדם דווקא את פרסומי הסטוריז באפליקציה

סנאפ / צילום: שאטרסטוק
סנאפ / צילום: שאטרסטוק

מדוע סנאפצ'ט  חסמה את האפשרות לפרסם באפליקציה שלה תמונות ממסיבת סוף השנה שערכה החברה שמאחוריה? סנאפ חגגה את סוף השנה הראשונה שלה כחברה ציבורית במסיבה ענקית, בעלות של 4 מיליון דולר לפי הדיווח ב-TMZ, לכבוד ערב השנה האזרחית החדשה. חלק מהסכום הגיע מכיסו הפרטי של מנכ"ל סנאפ אוון שפיגל.

המסיבה שנערכה עבור עובדי החברה ואורחים נוספים כללה הופעה של דרייק והתקיימה בתאטרון מיקרוסופט ובחמישה מקומות סמוכים במרכז לוס אנג'לס שכולם נסגרו במיוחד. אלא שדווקא באפליקציית סנאפצ'ט, שהוצפה בלילה האחרון של 2017 בחגיגות מכל רחבי העולם, לא תמצאו סטוריז עם תמונות מהמסיבה של החברה.

הסיבה, לפי כתבת ה"דיילי ביסט" טיילור לורנז היא שחברת סנאפ חסמה את האפשרות לפרסם בסנאפצ'ט סרטונים ותמונות מהאזור שבו נערכה המסיבה, ואף הורתה לעובדיה שלא לפרסם בסנאפצ'ט או בכל מדיה חברתית אחרת מתוכה. אלא שחיפוש המילים "Microsoft Theater" באינסטגרם, המתחרה הגדולה של סנאפצ'ט, יעלה תכנים רבים שצולמו במסיבה ויוכיח שניסיון ההסתרה נכשל ואף שיחק לטובת המתחרה. גם דרייק עצמו שיתף מהאירוע - בסטורי של אינסטגרם.

הניסיון לחסום פרסומים של המסיבה במדיות החברתיות הוא צעד מוזר עבור סנאפ, שמנסה להפוך את התוכן שלה לציבורי וזמין יותר גם מחוץ לסנאפצ'ט, ומתרחקת מהמקור שלה כאפליקציית מסרים אישיים. באתר "קווארץ" העלו את ההשערה שייתכן שהחברה ניסתה להימנע מלעורר שאלות על הבזבזנות שלה, אחרי שנה שבה חברות הטכנולוגיה מצאו את עצמן תחת ביקורת ציבורית מתמדת.

סנאפ הונפקה במרץ ומחיר המנייה שלה סיים את השנה ב-16% מתחת למחיר ההנפקה הראשונית, אך החברה עדיין שווה 17.6 מיליארד דולר ומחזקת את פעילותה בכל הנוגע לעדכוני החדשות ותיעוד אירועי ספורט.