מריוס נכט צפוי להשקיע עד 20 מיליון דולר בחברת ריג'נרה

ריג'נרה, המוחזקת על ידי חברת אינטרקיור הציבורית, פיתחה תרופה למחלה נדירה הגורמת לעיוורון, והיא מתכננת לגייס הון בבורסה בחו"ל

מריוס נכט / צילום: תמר מצפי
מריוס נכט / צילום: תמר מצפי

קרן AMoon של מריוס נכט, שאותה הוא מנהל יחד עם ד"ר יאיר שינדל, צפויה להשקיע 20 מיליון דולר נוספים בחברת התרופות ריג'נרה, המוחזקת בחלקה (23.48%) על ידי חברת אינטרקיור (InterCure) הבורסאית. ההצעה היא להשקעה של 10 מיליון דולר מיידית ועוד 10 מיליון דולר לפי הצורך.

בכוונת ריג'נרה לפעול לגייס הון בבורסה בחו"ל, בין אם באמצעות הנפקה ובין אם באמצעות מיזוג לשלד בורסאי או לחברה עם פעילות. המחצית השנייה של ההשקעה (כלומר, 10 מיליון הדולר הנוספים) תושקע רק אם לא יצליח גיוס הון כזה בחו"ל. בעקבות ההודעה, עלתה היום מניית אינטרקיור בכ-30%, נכון לשעות הצהריים, והחברה נסחרת לפי שווי נוכחי של כ-28 מיליון שקל. לאינטרקיור החזקה גם בחברת NovellusDX, העוסקת בתחום פיתוח התרופות.

ההשקעה של AMoon בריג'נרה תתבצע לפי שווי של 28 מיליון דולר לריג'נרה "לפני הכסף", עם אופציה לרכישת מניות נוספות בפרמיה של 20% על מחיר זה (שני שלבי ההשקעה יבוצעו באותם תנאים). ההשקעה תלויה בהצבעה של דירקטוריון ריג'נרה.

לאחר השלמת השלב הראשון של ההשקעה, תדולל אינטרקיור להחזקה של 17% מריג'נרה, אלא אם תממש זכות שניתנה לה במסגרת ההסכם, להשקיע גם היא באותם תנאים.

ריג'נרה מפתחת תרופה לטיפול בניוון עצבי, והמוצר הראשון שלה מיועד לטיפול במחלה נדירה בשם NAION, המאופיינת במוות של עצבי העין ומובילה לעיוורון. נכט משמש כיום יו"ר ריג'נרה, נוסף על היותו בעל המניות הגדול בחברה. ריג'נרה נמצאת לקראת כניסה לשלב III של הניסויים הקליניים, לאחר ששלב II הראה שיפור משמעותי בראייה של המטופלים.

לדברי החברה, ההשקעה של נכט עשויה להספיק לה כדי לסיים את שלב III, שצפוי להיות מצומצם, משום שהמחלה נדירה. לדברי החברה, הסכום של 20 מיליון דולר שעליו התחייב נכט, יספיק לה להשלים את ניסוי שלב III, גם אם לא תצליח בהנפקה. כיום השוק בארה"ב לא מאוד פתוח להנפקות חדשות של חברות ביומד, כך שהתרחיש של מיזוג לתוך חברה קיימת הוא הסביר יותר.

השקעות קרן
 השקעות קרן