הבורסה נסגרה במגמה מעורבת; פרוטרום ירדה ביותר מ-2%

החזקות דירקטורים בכירים בטבע נחשפו אמש ■ הבנקים ביקשו מסיידוף לחזק את מרכיב המזומן ■ המיזוג בין אגוד למזרחי ממשיך להיקבר תחת לחצי הפוליטיקאים ■ אל על תסגור את מותג הלואו-קוסט UP

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ד') במגמה מעורבת על רקע השיאים שנרשמו אמש בסגירה בוול סטריט, ביום המסחר הראשון של שנת 2018. אתמול נודע כי הבורסה, בניהול איתי בן זאב, הוציא פנייה רשמית לכלל חברי הבורסה לגבי רכישת מניותיהם בבורסה, הפעם לפי שווי של 500 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

 

אל על הודיעה על סגירת המותג UP, במסגרת רביזיה בטיסותיה לאירופה. כמו כן הודיעה החברה כי תדרג את חבילות הטיסה במחלקת תיירים. (לסיפור המלא)

מהלך הפשרה של טבע לגבי תוכנית הפיטורים בירושליים הגיע היום להסכם רשמי. טבע דיווחה כי: "בתום משא ומתן אינטנסיבי ותוך דיאלוג פתוח, הגיעו הצדדים להסכמות מלאות באשר לאופן סגירת מפעל הטבליות בירושלים בסוף שנת 2019, תוך סיומו המיידי של סכסוך העבודה במפעל הטבליות וחזרה מסודרת לעבודה". ההסכם נחתם מול ועד עובדי החברה בירושליים וההסתדרות הלאומית. על פי התוכנית החדשה רק כ-100 עובדים יעזבו ב-2018, במקום 340. על פי התוכנית החדשה, כ-450 עובדים יישארו ויסגרו יחד את המפעל בסוף 2019. (לסיפור המלא)

עוד בטבע, החברה החלה לדווח בארה"ב מתוקף הגדרתה על פי דיני ניירות הערך האמריקאים כ"מנפיקה מקומית". על רקע זה פורסמו אמש החזקות של דירקטורים ובכירים בהנהלת החברה. (לסיפור המלא)

הבנקים בחנו לעומק בימים האחרונים את המתווה שהגיש להם נתי סיידוף לרכישת השליטה ביורוקום, בעלת השליטה בחברת בזק . לדברי גורמים במערכת הבנקאית, מתווה העסקה הנוכחי, הכולל הזרמה מיידית של כ-370 מיליון שקל כפירעון לבנקים, אינו אטרקטיבי מספיק. (לסיפור המלא)

כחודש לאחר הפרסום ב"גלובס" לגבי היוזמה להצעת חוק שתגביל מיזוגים בין בנקים, ההצעה הוגשה באופן רשמי. ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת "כולנו", הגיש אתמול את הצעת החוק לפיה מיזוג בין בנקים שנתח השוק המצטבר שלהם הוא מעל 10%, יהיה כפוף לאישור שרי האוצר והכלכלה. הצעת החוק הוגשה על רקע העסקה למכירת בנק אגוד למזרחי טפחות , והיא נועדה להפיל אותה שכן שר האוצר, משה כחלון, ושר הכלכלה, אלי כהן, גם הם ממפלגת כולנו, כבר הודיעו כי הם מתנגדים לעסקה. היוזמה הזו של פולקמן וכהן, מחלישה למעשה את סמכות בנק ישראל ורשות ההגבלים שהם הגופים שצריכים לאשר את המיזוג. (לסיפור המלא)

קרן AMoon של מריוס נכט, שאותה הוא מנהל יחד עם ד"ר יאיר שינדל, צפויה להשקיע 20 מיליון דולר נוספים בחברת התרופות ריג'נרה, המוחזקת בחלקה (23.48%) על ידי חברת אינטרקיור (InterCure) הבורסאית. ההצעה היא להשקעה של 10 מיליון דולר מיידית ועוד 10 מיליון דולר לפי הצורך. (לסיפור המלא)

חברת הביטוח מגדל  ומזרחי טפחות ממשיכות לשתף פעולה בתחום המשכנתאות. מזרחי טפחות משלים בימים אלה עסקה למכירת 80% מתיק משכנתאות בהיקף של 1.3 מיליארד שקל לחברת הביטוח מגדל. בעבור מגדל, שתקלוט תיק משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקל מדובר בעסקה השלישית עם הבנק. חברת הביטוח ביצעה בשנת 2016 שתי עסקאות רכישה נוספות של תיק משכנתאות בהיקף כולל של קרוב ל-1.5 מיליארד שקל. (לסיפור המלא)

קבוצת מר  העוסקת במתן פתרונות בתחומי הביטחון, המודיעין, הסייבר והתקשורת, הודיעה כי חתמה על הסכם לרכישת הפעילות של פרומיסק, המתמחה באיסוף מידע מתחנות קצה לצורך איתור, ניתוח וטיפול בחולשות ופרצות המצויות בהן.

שר האנרגיה שטייניץ אישר את החלטת רשות החשמל להעניק ל-בזן  רישיון מותנה להקמת תחנת כוח חדשה במפרץ חיפה, שתאפשר לה לייצר 135 מגוואט חשמל לצריכה עצמית. מדובר בתחנת קוגנרציה לייצור קיטור וחשמל, המונעת בגז טבעי. התחנה תחליף תחנת כוח קיימת במתחם, אשר פועלת מאז 1984.

פרוטרום  ירדה בכ-2%. טאואר  עלתה בלמעלה מ-2%.