קנון פרעה חוב של 240 מיליון דולר לחברה לישראל

הבוננזה של עידן עופר: לאחר החזר הלוואות, תשלומי מס והוצאות עסקה, יישארו בידי קנון 619 מיליון דולר ממכירת אינקיה, בין היתר לדיבידנד

חברת ההחזקות קנון , שנמצאת בשליטת עידן עופר, השלימה אתמול את מכירת פעילות תחנות הכוח שלה באמריקה הלטינית לידי קרן התשתיות הבינלאומית I Squared Capital, תמורת 1.332 מיליארד דולר. עם זאת, לאחר החזר הלוואות, תשלומי מס והוצאות עסקה, יישאר בידי קנון סכום נטו של 619 מיליון דולר, שאמור לשמש בחלקו לתשלום דיבידנד מיוחד לבעלי מניותיה.

קנון פועלת בתחום תחנות הכוח באמצעות החברה הבת איי.סי פאואר (ICP), שהחזיקה בתורה את הפעילות באמריקה הלטינית דרך חברת אינקיה שבבעלותה המלאה. במסגרת העסקה הנוכחית, מכרה אינקיה את פעילותה לקרן הבינלאומית תמורת 1.11 מיליארד דולר, והותירה בבעלותה סכום של 222 מיליון דולר, שהיה בקופתה. זאת, כאשר הקרן הרוכשת נוטלת על גבה את התחייבויותיה הפיננסיות של אינקיה למחזיקי האג"ח בסך של 600 מיליון דולר.

מיד לאחר השלמת העסקה פרעה איי.סי פאואר את יתרת חובותיה בסך 43 מיליון דולר, בעוד שקנון עצמה פרעה את מלוא ההלוואה (קרן וריבית) שקיבלה מהחברה לישראל בסך 240 מיליון דולר. כנגד הלוואה זו, היו משועבדות עד כה החזקותיה של קנון באיי.סי פאואר.

או.פי.סי - הנכס המרכזי של קנון

עוד ציינה קנון כי חלק מהתשלום בסך 175 מיליון דולר לא התקבל בפועל, אלא יהפוך להלוואת מוכר בת ארבע שנים, שתישא ריבית של 8% בשנה.

נוסף על כך, הוצאות הכרוכות בעסקה, ובהן תגמולים למנהלים, תשלומים ליועצים, הוצאות מס ועוד, יסתכמו בכ-254 מיליון דולר. הוצאות מס אלה ייגרמו, בין השאר, בשל רצונה של קנון לפשט את מבנה ההחזקות שלה באמצעות מיזוג וביטול של חברות בנות, כדוגמת איי.סי פאואר.

מהלך זה יאפשר לקנון להחזיק באופן ישיר ב-75.8% ממניות חברת או.פי.סי אנרגיה, שנסחרת בבורסה בתל אביב.

או.פי.סי אנרגיה מפעילה תחנות כוח במישור רותם ובחדרה, ונסחרת בבורסה לפי שווי של 2.44 מיליארד שקל. לאחר מכירת הפעילות באמריקה הלטינית, מהווה או.פי.סי אנרגיה את הנכס המרכזי של קנון, יחד עם המזומנים שהתקבלו כעת בקופתה.

קנון עדיין מחויבת בערבות לצ'רי

שני הנכסים הנוספים של קנון הם 32% ממניות חברת הספנות צים ו-50% ממניות חברת ייצור המכוניות הסינית קורוס, שרושמת הפסדים כבדים מאז הקמתה. באחרונה דיווחה קנון על חתימת הסכם השקעה חדש בקורוס, שבמסגרתו תקצה קורוס מניות חדשות, שיהוו את מרבית מניותיה, לקבוצת ההשקעות הסינית באוננג גרופ, בתמורה להזרמת הון של 6.5 מיליארד יואן (977 מיליון דולר).

עם זאת, קנון עדיין מחויבת בערבות של 320 מיליון יואן (48 מיליון דולר) שנתנה לשותפתה בבעלות על קורוס, חברת צ'רי הסינית, בקשר עם השקעותיהן בקורוס. את ההתחייבות הזו היא יכולה להחליף בהזרמה ישירה של 43 מיליון דולר לקורוס, שתסיים את התחייבויותיה לפעילות מפסידה זו.

קנון נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של 4 מיליארד שקל, כאשר לעידן עופר החזקה ב-63.2% ממניותיה, בשווי של 2.34 מיליארד שקל. עופר גם מחזיק ב-53.2% ממניות החברה לישראל, בעלת השליטה בכיל ובבזן, בשווי של 2.4 מיליארד שקל.