הותר לפרסום: מנכ"ל דניה סיבוס רונן גינזבורג נעצר בפרשת ביטן

(עדכון) - גינזבורג חשוד במעורבות לכאורה בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה ■ עמוס לוזון,מבעלי מכבי פתח-תקווה, הגיע לדיון: "באתי כי הוא חבר" ■ מעצרו של גינזבורג הוארך ב-6 ימים

רונן גינזבורג / צילום: איל יצהר
רונן גינזבורג / צילום: איל יצהר

הותר לפרסום: מנכ"ל דניה סיבוס רונן גינזבורג הוא המנכ"ל שנעצר היום (ד') בפרשת השחיתות בראשון-לציון לחקירה משטרתית, ומעצרו הוארך ב-6 ימים, לאחר שהמשטרה ביקשה מבית המשפט בראשון-לציון להאריך מעצרו ב-9 ימים.

בדיון, הפנתה המשטרה לדוח סודי, כמו אצל רבים מנחקרי הפרשה שזכתה לכינוי "פרשה 1803". לטענת המשטרה, "הבקשה היא על סמך החשש שאי-מעצרו יביא לשיבוש פעולות חקירה". סנגור החשוד עו"ד איתן מעוז שאל מה הם האירועים המפורטים בדוח הסודי שלדעת המשטרה מעלים את החשש לשיבוש, אולם המשטרה הודתה כי טרם נעשו פעולות כאלו.

עמוס לוזון הגיע לדיון: "באתי כי הוא חבר"

טרם שהחל הדיון הפתיע בהגעתו, כחבר של החשוד, עמוס לוזון, מבעלי מכבי פתח-תקווה: "באתי כי הוא חבר".

כנגד המנכ"ל תלוי ועומד בפרשה אחרת חשד לתיאום מכרזים באמצעות מידע פנימי מאחת החברות הכלכליות, חשד בגינו אף זומן לשימוע. המנכ"ל שנעצר היום חשוד במעורבות לכאורה בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה.

בפרשת השחיתות בראשון-לציון במרכזה חשוד ח"כ דוד ביטן שקיבל כספי שוחד חלו לאחרונה כמה התפתחויות. בין היתר דיווחה הבוקר אפריקה ישראל לבורסה כי "בהמשך לפרסומים בכלי התקשורת מהימים האחרונים, החברה מעדכנת כי למיטב ידיעתה, מתנהלת חקירה משטרתית בקשר עם פרויקט/ים בו/הם מעורבת דניה סיבוס בע"מ בראשון-לציון".

בתוך כך, עורכי דינם של ראש העיר ראשון-לציון דב צור, המשנה לו אייל מושיוב והסגן שלו יוסי חממי הגיעו להסכמה עם המשטרה לפיה תימשך הרחקתם מהעירייה ב-25 יום נוספים על מנת לאפשר את המשך פעולות החקירה.

השלושה, החשודים בקבלת שוחד לצד ח"כ דוד ביטן, אינם מצויים עוד במעצר בית אך הורחקו עד כה מהעירייה למשך חודש.

עוד מהתפתחויות האתמול: משה יוסף, בעל חנות הרהיטים שכונה "הבנקאי של ביטן", מסר אתמול עדות במשרדי לה"ב 433 בפרשיות השוחד בהן מעורב על פי החשד. לאחרונה ניהל יוסף, המיוצג על ידי עוה"ד גיל דחוח, אילן סופר וגלית רוטנברג, משא ומתן עם המשטרה על מנת להגיע לעסקה ש"תפיל", לכאורה, את ח"כ ביטן, החשוד המרכזי בקבלת השוחד.

בשוק ההון המקומי לא נרשמה היום התרגשות מהידיעה על חקירת השוחד ששילמה חברת דניה סיבוס, כאשר אגרות החוב של החברה האם, אפריקה ישראל, נסחרו בירידות קלות של עד 0.5%. אפריקה ישראל שמחזיקה בבעלות מלאה על דניה סיבוס, אמורה להגיש בקרוב לביהמ"ש המחוזי בת"א את הבקשה לאשר הסדר חוב בינה ובין מחזיקי האג"ח, במסגרתו תעבור הבעלות המלאה על אפריקה ישראל לידי קבוצת אקסטרה של מוטי בן משה.

כחלק מההסדר גם יבוטלו ויימחקו ללא תמורה מלוא מניותיה הקיימות של אפריקה ישראל, שנמצאות כיום בידי לב לבייב וציבור המשקיעים. כך, שבהנחת השלמת ההסדר במתכונתו הנוכחית, עומד שוויין הנוכחי של המניות על אפס למרות שמחירן בורסה נע בחודש האחרון בין 15 ל-26 אגורות.