DSP מהרצליה חתמה על חוזה של 11 מיליון דולר עם GoPro

חברת השבבים הישראלית-אמריקאית תטמיע את טכנולוגיית ההפעלה הקולית שפיתחה בדגמי מצלמה של ענקית ציוד האקסטרים

גו-פרו / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
גו-פרו / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת השבבים הישראלית-אמריקאית DSP Group חתמה על עסקה בהיקף של 11 מיליון דולר עם ענקית הצילום GoPro. במסגרת העסקה תטמיע DSP את טכנולוגיית ההפעלה הקולית שפיתחה בדגמי המצלמה GoPro Hero 6. ל"גלובס" נודע כי שיתוף הפעולה יימשך שלוש שנים לפחות, והמערכת תוטמע ב-6-4 מיליון מכשירים. עצם קיומו של שיתוף הפעולה נחשף בדו"חות DSP לרבעון השלישי של 2017.

הטכנולוגיה של DSP נועדה לאפשר שליטה קלה יותר בדגם המצלמה החדש של גופרו. מכיוון שהשימוש במצלמות החברה מיועד לפעילויות אתגריות וספורטיביות בחוץ, דרך השליטה עליהן עד היום - נגיעה במצלמה או שלט רחוק - יצרה מגבלות. ההפעלה הקולית שיאפשרו השבבים של DSP אמורה לפעול גם כשנושבת רוח חזקה למשל, ותספק למצלמה יכולות להתגבר על כך ולזהות את הקול האנושי שנותן לה פקודות.

השבב שפיתחה החברה יתחבר למיקרופון המוטמע במכשיר. כשהמצלמה תופעל, כל פקודה שתישמע תוקלט ותעבור פענוח על גבי השבב, לפירוש כוונת המשתמש. המצלמה יודעת לזהות אם המשתמש דיבר אליה או למישהו אחר, והיא נעזרת בטכנולוגיה בינה מלאכותית שאינה מתבססת על הרשת או הענן.

הפקודות מאפשרות להתחיל ולהפסיק להקליט, לצלם תמונה, לספק אינפורמציה על מצב הסוללה ועוד. המערכת תומכת במספר שפות, ובהן אנגלית, ספרדית, צרפתית וסינית (אך לא עברית). מטרת השבב היא לשמור על צריכת אנרגיה נמוכה למרות ההפעלה הקולית, כדי לא לקצר את חיי הסוללה.

DSP Group הוקמה לפני כ-32 שנה, פועלת מהרצליה ומסן חוזה, ובשנים האחרונות ממשקי הפעלה קוליים הפכו לאחד מתחומי ההתמקדות שלה. לצד גופרו היא משולבת במכשירים של ענקיות טכנולוגיה נוספות, למשל בחלק ממכשירי סדרת גלקסי של סמסונג.

מ-DSP לא נמסרה תגובה.