מנרב ומגוריט זכו במכרז לבניית 79 יח"ד להשכרה ארוכת-טווח בי-ם

השותפות בין מנרב לקרן הריט הציעה 38 מיליון שקל במכרז הייחודי של דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל ■ המכרז כולל 79 יחידות דיור בשכר דירה מפוקח, ונמוך בכ-20% ממחיר השוק

מכרז לשכירות במלחה / קרדיט הדמיה: 3division
מכרז לשכירות במלחה / קרדיט הדמיה: 3division

נסגר המכרז לשכירות ארוכת-טווח בירושלים. הזוכה במכרז היא שותפות בין חברת מנרב לבין קרן הריט מגוריט שהציעה 38 מיליון שקל במכרז. נציין כי ההצעה כוללת 30 מיליון שקל בעבור מרכיב עלות הפיתוח של המתחם, כאשר רק 8 מיליון שקל בעבור מרכיב הקרקע.

מדובר במכרז ייחודי של דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל, הכולל 79 יחידות דיור בסך הכול, אך כולן בשכר דירה מפוקח, ונמוך בכ-20% ממחיר השוק, וזאת לעומת יחס של בין 25% ל-50% דירות בשכר דירה מפוקח בפרויקטים אחרים ששווקו עד כה. כפי שנחשף ב"גלובס" לפני מספר שבועות, הסיבה לכך שהמכרז האמור כולל רק דירות בשכר דירה מפוקח היא העובדה שמדובר בתוכנית שקודמה עוד במסגרת הוד"ל (ועדה לדיור לאומי), ועדה שהוקמה ב-2011 והפסיקה לפעול ב-2015.

הפרויקט האמור ממוקם בשכונת מלחה בירושלים, וכולל כאמור 79 יחידות דיור שעתידות להיבנות בארבעה בנייני מגורים בני שש עד תשע קומות.

"אנחנו פועלים למצות כל קרקע ולאפשר לכל עיר שחפצה בכך פרויקט לשכירות ארוכת-טווח, בין אם מדובר בפרויקט גדול ובין אם מדובר בעשרות יחידות דיור", כך אמר היום עוזי לוי, מנכ"ל חברת דירה להשכיר. "הפרויקט בירושלים, כמו כל הפרויקטים האחרים של דירה להשכיר, יבטיח לשוכרים יציבות וודאות. נמשיך לקדם מכרזים נוספים להשכרה".

עוד ציין לוי כי בימים אלה מצויים בהליכי מכרז פרויקטים בשוהם, בבאר יעקב, בראשון לציון וברמלה.

שר האוצר ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל, משה כחלון, אמר היום כי: "ההתעניינות הרבה של החברות הגדולות במשק בפרויקטים לשכירות ארוכת-טווח משקפת את הצורך הציבורי בפרויקטים אלו. הזוגות הצעירים רוצים לגור באזורי הביקוש אבל לדעת שיש להם מחיר שפוי, מפוקח ויציב למספר שנים. אנחנו מתכוונים להמשיך ולהקצות קרקעות לבניית אלפי יחידות דיור נוספות שמיועדות לשכירות ארוכת-טווח במקביל להמשך תוכנית מחיר למשתכן".