דיווחים בארה"ב לפיהם ספוטיפיי תונפק בבורסה בניו יורק

החברה ככל-הנראה תונפק לא על-בסיס גיוס הון חדש אלא על-בסיס מכירת מניות של הבעלים הקיימים - מה שיחסוך זמן ועלויות להנפקה

ספוטיפיי / צילום: שאטרסטוק
ספוטיפיי / צילום: שאטרסטוק

ספוטיפיי השבדית, הנחשבת לחברת סטרימינג המוזיקה המובילה בעולם, מילאה בחשאי מסמכים לקראת הנפקתה בבורסת ניו יורק - כך מדווח הערב (ד') האתר Axios. לפי הדיווח, ההנפקה תתרחש כבר ברבעון הנוכחי ותהיה אחת הגדולות ביותר של חברת טכנולוגיה אירופית.

עוד נמסר כי ספוטיפיי מקווה להגיע להערכת שווי של יותר מ-15 מיליארד דולר, וכי באופן לא שגרתי היא אינה מתכוונת למכור מניות חדשות במסגרת ההנפקה - מה שיחסוך ממנה תהליך ממושך של רוד שואו. בספוטיפיי לא הגיבו לדיווח.

ספוטיפיי נחשבת לחברה שעיצבה את שוק הזרמת המוזיקה כפי שאנו מכירים אותו כיום. יש לה כ-150 מיליון משתמשים, והיא מספקת להם בין היתר תכנים בלעדיים כמו הופעות חיות. למרות מאמצי מתחרותיה, ובראשן אפל מיוזיק, היא עדיין פופולרית מהן באופן משמעותי. השירות אינו פועל רשמית בישראל, אך לפי דיווחים הוא צפוי לעשות זאת מהחודשים הקרובים.

על ההנפקה הצפויה מעיבה תביעה בסך 1.6 מיליארד דולר שהוגשה נגד ספוטיפיי בידי חברת המוזיקה וויקסן, כולל צו מניעה לשימוש בשיריה בשירות. לטענת וויקסן, ספויטיפיי השתמשה באלפים מהשירים הרשומים תחת בעלות החברה ללא רישיון וללא מתן תמלוגים לאמנים, כמו גם העברתם לצד שלישי מבלי הוצאת הרישיונות הנדרשים מבעלי הזכויות. התביעה הוגשה בבית המשפט הפדרלי בקליפורניה.