הצרות של מטבחי דקור נמשכות: בקשה לכינוס נכסים זמני

לטענת הבנק, לאחרונה ביצעה מטבחי דקור שתי עסקאות גדולות למכירת נכסים וקרקעות שבבעלותה לפי שווי של כ-42 מיליון שקל

דקור מטבחים / צילום: תמר מצפי
דקור מטבחים / צילום: תמר מצפי

בעקבות חשיפת "גלובס": בקשה לכינוס נכסים זמני של חברת מטבחי דקור הוגשה היום (א') לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע, על ידי בנק הפועלים. לפי הבקשה, דקור חייבת כ-30 מיליון שקל לבנק הפועלים, אולם בבקשה נטען כי יש לחברה יש יכולת לפרוע את החוב הזה. זאת, לאחר שבחודש האחרון בצעה שתי עסקאות למכירת קרקעות - עסקה אחת בשווי כ-31.5 מיליון שקל למכירת הקרקע עליה נמצא המפעל של החברה, על שטח של כ-11 אלף מ"ר, ועסקה נוספת למכירת שטחים בבעלות החברה במזכרת בתיה בסכום כולל של 10.75 מיליון שקל.

בנק הפועלים מבקש למנות את עו"ד מור נרדיה ממשרד לוי טילר ושולת, לכונס נכסים זמני. עוד נטען בבקשה כי, "קיים צורך מידי ודחוף במינוי כונס נכסים זמני, הנובע ממצבה הפיננסי הקשה של החברה, מהליך הפירוק שננקט כנגדה ומהשלכות המצב אליו נקלעה החברה על עסקאות שנקשרו למכירת נכסיה, המשועבדים לבנק". בבנק הפועלים טוענים, כי בעקבות הבקשה לפירוק שהוגשה ביום חמישי ע"י חברת אריגעים שהוגשה נגד מטבחי דקור, "קיים חשש ממשי כי הליכי המכר הללו יסוכלו וכי הרוכשים, עמם התקשרה החברה כדי למכור את הנכסים המשועבדים לבנק, ינצלו את הליכי חדלות הפירעון והכאוס שנוצר כדי לבטל התקשרויות עם החברה או להפר את התחייבויותיהם, באופן שיפגע בשווי הבטוחות ובאפשרויות מימושם".

מדובר בבקשה שנייה שמוגשת לבית המשפט בשבוע החולף: בחמישי האחרון הגישה חברת אריגים בקשה לפירוק זמני של דקור. אריגים היא בעלת זכויות בנכס בו פועל הסניף של דקור בחיפה, ולטענתה דקור חייבת לה מעל מיליון שקל חוב שכירות. אריגים טענה כי במהלך חודש יוני 2014 אריגים השכירה לדקור שטח במרכז המסחרי שבו הפעילה חנות ואולם תצוגה, אולם דקור "לא עמדה בהתחייבויותיה לשלם את דמי השכירות החודשיים ואת דמי הניהול, החל מחודש ספטמבר 2014 בו החלה תקופת השכירות". אריגים טוענת כי התקופה היחידה בגינה שילמה החברה דמי שכירות הייתה שנת 2016.

מטבחי דקור נמצאת בהפסדים מזה כשנה. ב-2017 היא הפסיקה לעמוד בתשלומים לחלק מהספקים. דקור, שבבעלות יוסי אלקובי, מחזיקה בקריית גת בשטח של 12 דונם שעליהם 7,000 מ"ר בנויים ובהם מפעל הייצור שלה. החברה מחזיקה בחמישה סניפים בארץ ומעסיקה כ-100 עובדים.

בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי חברת מטבחי היוקרה דקור נקלעה לקשיים כלכליים ולחובות לספקים, וכי היא מנסה למכור את המפעל שלה ואת משרדיה בקריית גת לפי שווי של 35 מיליון שקל, וכי ספקים שעובדים עם החברה מדווחים על עיכוב בתשלומים. עוד דווח כי כמה חברות ניהלו מגעים לרכישת הנכס מידי הבעלים.