הנקראות ביותר

כך תהפכו את הבניין והמשרד לכרטיס הביקור שלכם

אחת המגמות העכשוויות בקרב חברות היי-טק היא להתמקם בערים, בבנייני משרדים שמייצרים עבורן יוקרה שקטה ■ רבות מהן מעדיפות לקבוע מושבן במבנים, שנחשבים בעלי מוניטין בזכות הפירמות המובילות המאיישות אותן

מגדל רד בהר חוצבים (הדמיה) / צילום: רד
מגדל רד בהר חוצבים (הדמיה) / צילום: רד

*** הכתבה בשיתוף רד בינת

מי שיעבור בניו יורק ברחוב ברודווי, ליד בניין 195, סביר להניח שלא ירים את ראשו בהתלהבות למראה המבנה הארכיטקטוני שאינו יוצא דופן לסביבתו. במקום נמצא בניין AT&T שנבנה אי שם בשנת 1916, מתנשא לגובה של 29 קומות ומשתרע על שטח של 97,814 מ"ר. למרות זאת, מדובר באחד הבניינים היותר יוקרתיים באזור. בניין שמושך אליו תאגידי ענק בשוק האמריקני והגלובלי. ג'נרל אלקטריק בחרה למקם בו את אחת מהזרועות הפיננסיות שלה, GE Capital, הוצאת הספרים הגדולה הארפר קולינס נמצאת שם גם, לצד משרדי סטארבקס, גוצ'י וחברת התקשורת והשיווק של קבוצת Omnicom.

המקום והשכנים

הבניין המדובר הוא חלק ממגמה של יוקרה שקטה, שהולכת ומושכת חברות היי-טק רבות בפרט וחברות ענק בכלל, לבנייני משרדים מסוימים על פני אחרים. מה שמאפיין את היוקרה השקטה הזאת זה עצם הישיבה במקום/מבנה שנחשב כיוקרתי בזכות החברות השונות הממוקמות בו.

מגמת היוקרה השקטה באה לידי ביטוי גם בתהליכים נוספים בסצינת היי-טק. כך, למשל, בניגוד לעבר, החלו חברות היי-טק רבות להתמקם בחלקה הדרומי של מנהטן, שנחשב לזול יותר ומזכה בהטבות נוספות, כמו למשל הטבות מס על שכירת משרדים.

זאת ועוד, אם בעבר, חברות ענק, כמו אפל, אינטל, גוגל, סיסקו, IBM וכו', היו יוצרות לעצמן קומפלקסים מפוארים, רחבי ידיים, וחשוב מכך, מנותקים מהשטח האורבני וממוקמים הרחק ממנו, בשנים האחרונות המגמה הפוכה. כך, למשל, חברות טוויטר חנכה את המטה שלה בסן פרנסיסקו בבניין יחסית מיושן משנת 1937, אך כזה ששוכן בלב ליבה של העיר, כחלק מחיי המטרופולין השוקקים.. זוהי מגמה ששמה דגש על המיקום והיוקרה שנגזרת ממנו. היוקרה יכולה לנבוע מהיות הבניין/מגדל חלק מהמטרופולין השוקק של האזור, או מהשכנים האחרים שמאכלסים אותו.

מגדל רד ירושלים - כי על מיקום לא מתפשרים בהיי-טק, לפרטים הקליקו כאן>

גורם נוסף שמוסיף יוקרה לבנייני המשרדים הללו הוא הטכנולוגיה. דוגמה מעט יותר ישנה, אך עדיין רלוונטית, היא אחת הרכישות המעניינות שביצעה גוגל לפני שבע שנים, כאשר רכשה בניין שלם בשדרה השמינית בניו יורק בכמעט שני מיליארד דולר - רק בגלל שהיה קרוב למוקד הסיבים האופטיים בעיר. נושא תשתיות התקשורת בפרט, והחדשנות הטכנולוגית בכלל, חשובים לחברות היי-טק ומגדלים רבים שפונים לחתך שוק זה מקפידים להעניק שירותים של חדשנות טכנולוגית עבור מי שפועלים בהם. זה יכול להיות בשירותים השוטפים של עבודת החברה כמו בחירת ספק התקשורת האופטימלי, שרתי איחסון ועוד, אבל גם במה שנכלל בשירותי המעטפת של הבניין, כמו חניון חכם, מערכות מתקדמות לבקרת המבנה ועוד.

עיצוב לא צועק

מי משקדמת את מגמת היוקרה השקטה בישראל היא קבוצת רד בינת. חברת הבת שלה, הפועלת בתחום הנדל"ן המסחרי, רד בינת נכסים, הקימה שורה של בנייני משרדים שעונים על הערכים הללו של יוקרה שקטה ומהווים מוקד לשכירת משרדים לחברות שמחפשות להשיג אותה. מגדלי זיו בתל אביב, מגדלי אור ועוד שלושה נוספים בהר חוצבים בירושלים, להם אחראית החברה (בית בינת ירושלים, בית ירושלים של כסף ורד ירושלים), פונים אל מיטב חברות ההיי-טק.

בשנת 2015, החלה רד-בינת נכסים בהקמת המבנה הרביעי שלה בהר חוצבים, קריית ההיי-טק של ירושלים. השלמת המגדל, שבו מושקעים למעלה מ-200 מיליון שקל, צפויה להסתיים בשנת 2020. הוא ישתרע על שטח של 52 אלף מ"ר ויכלול 27 קומות, מתוכן 17 עיליות ו-10 תת-קרקעיות.

גם המבנה הזה, שייזכה לשם "מגדל רד", צפוי להתאפיין ביוקרה שקטה. מעוצב באורח אלגנטי וחדשני, כשהיוקרה שלו שנגזרת מחתך האוכלוסיה שצפוי לאכלס את הבניין ומהשירותים שהוא יספק. בקבוצה מקווים להמשיך את תנופת ההיי-טק בעיר, לה היא תרמה (כאמור, כבר שלושה בניינים) בעשורים האחרונים. חברות היי-טק רבות יוכלו למצוא ב"מגדל רד" את אותם שירותים טכנולוגיים חכמים שכבר הוזכרו כאן, ובנוסף את הדאטה סנטר הגדול ביותר במזרח התיכון, שמייחד את הבניין על פני אחרים. מדובר בחוות שרתים בגודל 14 אלף מ"ר, שמתפרשת על ארבע קומות תת קרקעיות ותעמיד לרשות החברות שטחי איחסון ושירותי ענן מתקדמים, מוצפנים ומאובטחים.

בשורה התחתונה, הסביבה, המיקום, השכנים וההתמקדות בשירותים הטכנולוגיים שמספק הבניין, ולא בעיצוב חיצוני זועק, הם חלק ממגמת היוקרה השקטה של השנים האחרונות. באמצעותה יכולות חברות לייצר את כרטיס הביקור היוקרתי שלהן - שיתרום להן בהמשך הדרך.

מגדל רד ירושלים - היי-טק זו ההתמחות שלנו, לפרטים הקליקו כאן>