גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מחיר הגמישות: לא שומרים נאמנות לשירות הסטרימינג

הדור שנטש את שירותי הטלוויזיה המסורתיים נרשם לשירות לפי הסדרות - ומתנתק עם סיום העונה

משחקי הכס / מקאל פוליי באדיבות yes
משחקי הכס / מקאל פוליי באדיבות yes

קווין קלרקסון רכש מינוי לשירות הסטרימינג All Access של CBS זמן קצר לפני שעלתה סדרת "מסע בין כוכבים" של הרשת בספטמבר. הוא מתכנן לבטל את המינוי לאחר הפרק האחרון. קלרקסון בן ה-24 רכש מינוי גם לשירות הסטרימינג של שואוטיים בדיוק לפרק הזמן הנדרש לצפייה בפרקים החדשים של "טווין פיקס", ומינוי לשלושה חודשים לשירות המקוון של Starz כדי לצפות בסדרה "אלים אמריקאים".

שירותי הסטרימינג, המחזרים אחר הדור המתנתק משירותי הטלוויזיה בכבלים, מאפשרים למנויים להצטרף ולעזוב ככל העולה על רוחם. גישה זו עומדת בסתירה חדה להתנהלותה של תעשיית הטלוויזיה בתשלום, שבה נהגו הספקיות לעתים קרובות לגבות סכום נוסף בגין סיום מוקדם של ההתקשרות בין הצדדים, לעשות ניסיונות נואשים לשכנע את המנויים לא לבטל ולעתים אף דרשו מהם להשיב את הממיר שקיבלו.

הסיכון לשירותי הסטרימינג הוא שהגמישות שלהם תגביר את מספר ביטולי המינוי, כלומר תיצור רמה גבוהה יותר של תחלופת משתמשים בהשוואה לשירותי הטלוויזיה המסורתיים. התפתחות כזו עלולה ליצור לחץ על החברות להגדיל את מספר המשתמשים, בהנחה שרבים מהם יעזבו.

מצב זה מקשה על החברות - ועל וול סטריט - גם לצפות את חוסנן של פעילויות הסטרימינג מרבעון אחד לשני, מכיוון שהשירותים חשופים לעליות וירידות חדות בהתאם לתוכן המשודר בהם. "אם הצמיחה תתחיל להיחלש, זו תהיה הסיבה", אמר ג'ון ג'נדיס, אנליסט ב-Jefferies.

השירותים הגדולים והמבוססים יותר נמצאים במצב חזק יחסית. נטפליקס, למשל, מאבדת כ-7% ממנוייה מדי שנה, ושיעורי הביטול בהולו ובאמזון פריים נמוכים למדי, על פי מחקר שערכה Parks Associates.

אך רבים מכ-200 שירותי הסטרימינג בשוק עלולים לאבד 50% ואף יותר ממנוייהם מדי שנה. שירותי הסטרימינג אינם מפרסמים בדרך-כלל נתונים על שימור לקוחות. HBO Now CBS והולו סירבו לחשוף את אומדן שיעורי תחלופת הלקוחות.

מארק דה-בוואז, נשיא וסמנכ"ל התפעול ב-CBS Interactive אמר שכל שירותי הסטרימינג מבצעים הערכות לגבי היחס שבין ההכנסה מהלקוחות ובין העלויות הנדרשות לרכישת לקוחות חדשים ושמירה עליהם. "אם החישוב הזה מניב תוצאה חיובית, אתה מתחיל להתפאר בשירות שלך. ואם החישוב הזה מניב תוצאה שלילית, אתה בסופו של דבר תסגור את השירות", אמר דה-בוואז. הוא ציין ש-All Access של CBS רווחי וצומח.

ג'נדיס העריך כי לשירות All Access, שנמכר ב-6 דולרים בחודש, ולשירות שואוטיים יש יחד כ-4 מיליון מנויים, נכון לרבעון השלישי של 2017. בעדכון תוצאות מחקר הוא ציין כי "תחלופת המנויים לאחר תום עונת 'מלחמת הכוכבים' תהיה קריטית" עבור All Access.

גם הכנסות דמי המנוי של HBO רשמו צמיחה חזקה, ואחת הסיבות לכך היא מספר הלקוחות שרכשו מינוי ב-15 דולר לחודש לשירות הסטרימינג הישיר ללקוח HBO Now. שלא במפתיע נרשמת בדרך-כלל עלייה חדה במספר הביטולים לאחר סיום שידוריהן של סדרות בעלות פרופיל גבוה.

קאבל טייס בן ה-27 החזיק בשלוש השנים האחרונות במינוי לנטפליקס, ובמקביל הצטרף ועזב לסירוגין את שירות Sling TV - חבילה מקוונת של ערוצי כבלים, בהתאם לעונת פוטבול המכללות. עכשיו שמשחקי האליפות הסתיימו, הוא מתכנן לבטל את המינוי שלו בסוף החודש - אלא אם יתגלו משחקי כדורסל המכללות כמלהיבים.

נשיא Sling TV, וורן שליכטינג, אמר שחזון החברה הוא להעניק למשתמשים שליטה בצריכת הבידור שלהם, ולפיכך היא אינה שוקלת לכבול את הלקוחות לחוזים בני שנתיים במטרה לשמור על שיעורי תחלופה נמוכים. "דינה של כל חברה שאינה מאמצת ומסתגלת לדפוסי ההתנהגות המשתנים של הצרכנים, הוא לשוב על שגיאות העבר", אמר שליכטינג. הוא ציין כי המשתמשים מבלים יותר זמן באפליקציית Sling TV לעומת אשתקד.

ייתכן שכמה ספקיות שירות יתחילו להציע הנחות על מינויים שמחויבים לתקופות זמן, אך מרבית חברות שירותי הסטרימינג טוענות כי הגמישות היא שהופכת אותן לאטרקטיביות.

מבחינת המנויים, ההצטרפות וביטול המינוי מאפשרת להם לקצץ עלויות. משתמש ממוצע מוציא 15 דולר בחודש על שירותי סטרימינג, בעוד שמינוי ממוצע לטלוויזיה בכבלים עולה 92 דולר בחודש, לפי חברת המחקר cg42.

כריס וולמר, שותף ב-PwC וראש יחידת ייעוץ המדיה והבידור, אמר כי המשתתפים בקבוצות מיקוד על הרגלי צריכת מדיה שעורכת החברה, מדברים לעתים קרובות על שירותי סטרימינג. "המון משתמשים סיפרו בפרוטרוט על המיומנות שלהם בניצול המערכת", אמר וולמר. "מדובר בהכול - החל בשיתוף סיסמה וכלה ברכישת מינוי וביטולו".

האנשים שלגביהם קיימת הסבירות הגבוהה ביותר שהם יבטלו את המינוי שלהם לשירות כלשהו, הם האנשים שמתקשים למצוא משהו שיעניין אותם - בייחוד לאחר שסיימו לצפות בסדרה מסוימת, על פי PwC. זו הסיבה שחברות סטרימינג כמו Philo שופכות כסף על פיתוח ממשקים מתוחכמים שמפתים משתמשים לצפות בתוכניות חדשות שמותאמות לתחומי העניין שלהם.

חברות אחרות מנסות לצמצם את שחיקת המנויים באמצעות הצעת חבילה שכוללת סטרימינג וחבילות טלפון סלולרי, ולפעמים גם באמצעות ריווח שידורם של פרקים חדשים על פני תקופה ארוכה יותר.

משתמשים רבים כן מתמסרים לשירותי הסטרימינג שלהם. הפחד מהחמצה הוא שהכניע את ברנדון דייבנפורט מנברסקה. דייבנפורט - כתב ספורט בן 33 - ביטל את מינוי HBO Now שלו בסוף כל עונה של "משחקי הכס" בשנים האחרונות, אך לאחר העונה האחרונה, החליטו דייבנפורט וחברתו להישאר עם השירות. "ממש רציתי לראות את 'נופל וקם', התוכנית של פיט הולמס, ואז התחלנו להיתפס ל'ווסטוורלד' ול'בנות'", סיפר דייבנפורט. "זה מרגיש כאילו סוף-סוף יש להם מספיק תוכן טוב שמצדיק שמירה על המינוי".

עוד כתבות

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה מעורבת בבורסה המקומית; אלקטריאון מזנקת ב-13%, אופקו ב-11%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.1% ות"א 90 יורד ב-0.7% ● אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות