גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סולג'ל החלה ברואד שואו להנפקה: תפעל לגייס 60 מיליון דולר

זאת לפי שווי של כ-250 מיליון דולר לחברת הדרמטולוגיה ■ 25 מיליון דולר כבר מובטחים לגורמים שהביעו עניין מראש

מורי ארקין / צילום: יונתן בלום
מורי ארקין / צילום: יונתן בלום

חברת הדרמטולוגיה סולג'ל החלה ברוד שואו לקראת הנפקה בנאסד"ק, שמתוכננת ל-31 לינואר. סולג'ל רוצה לגייס 60 מיליון דולר לפי מחיר של 11-13 דולר למניה, המגלם לה שווי של כ-250 מיליון דולר. מתוך הסכום, 25 מיליון דולר כבר מובטחים לגורמים שהביעו עניין מראש. חתמי ההנפקה הראשיים הם ג'פריז ו-BMO, וחתמי המשנה הם JMP וריימונד ג'יימס.

סולג'ל נמצאת בבעלותו המלאה של מורי ארקין, שמכר בשנת 2004 את חברת הדרמטולוגיה המשפחתית אגיס לפריגו תמורת 800 מיליון דולר, וחלקו במכירה היה 324 מיליון דולר במזומן ומניות פריגו (שערכן עלה מאז).

ארקין השתמש בסכום בין היתר כדי להקים פעילות החזקות בתחום פיתוח התרופות. סולג'ל היא הפעילות העיקרית של קבוצה זו בתחום הדרמטולוגיה. החברה הוותיקה יחסית, פיתחה שיטה ייחודית לעיטוף של מולקולות במעטפת המופקת בשיטות של ננוטכנולוגיה. המעטפת מגינה על החומר ועוזרת להחדרתו לעור. בעבר עסקה החברה גם בתחום של קוסמטיקה והגנה מפני השמש, אך מכרה פעילות זו כדי לממן את פעילותה בתחום פיתוח התרופות. על פי התשקיף להנפקה, המוצר המוביל של החברה הוא טיפול לא-אנטיביוטי לאקנה, שכבר עבר ניסוי שלב II ב-726 מטופלים, והשיג תוצאות טובות לעומת פלצבו. ניסוי שלב III צפוי להתחיל ב-2018 ולהסתיים ב-2019.

לסולג'ל שני מוצרים עצמאיים נוספים בפיתוח - האחד גם כן מיועד לאקנה, על בסיס טרטינואין (רטין-A), תרופה המאופיינת היום בגירוי של העור והאנקפסולציה בטכנולוגיה של סול ג'ל עשויה להפחית גירוי זה. ניסויי שלב III בו צפויים להניב תוצאות ב-2020. עוד היא מפתחת מוצר למחלת העור רוזצאה. המוצר לרוזצאה גם הוא אמור להניב תוצאות מניסוי שלב III ב-2019, לאחר שעבר בהצלחה שלב II ב-92 מטופלים.

בנוסף למוצרים העצמאיים, מפתחת החברה מוצרים גנריים בשיתוף פעולה עם חברות תרופות אחרות. המוביל מבין אלה, שמיועד גם היא לרוזצאה (וספציפית לדלקות הנובעות ממחלה זו), מפותח עם חברת פריגו על בסיס מוצר של פריגו. מוצר נוסף מפותח בשיתוף פעולה עם חברת Douglas Pharmaceuticals.

המוצרים של סולג'ל, אם יגיעו לשוק, עשויים להתחרות בין היתר במוצרים לטיפול באקנה ורוזצאה מבית פואמיקס הישראלית, הנסחרת לפי שווי של 249 מיליון דולר. פואמיקס פיתחה קצף המאפשר מתן נוח יותר של תרופות למחלות עור.

בעת רכישת סולג'ל ב- 2014, התעניין ארקין גם ברכישת פואמיקס, אולם בחר בסופו של דבר לרכוש את סולג'ל, תמורת כ-17 מיליון דולר.

ניסיון ראשון להנפיק ב-2015

לסולג'ל חוב של 65 מיליון דולר לארקין, אשר יומר למניות במסגרת ההנפקה. לסולג'ל מזומן בקופה בהיקף של 12 מיליון דולר והגירעון בהון עומד על 90 מיליון דולר. החברה הפסידה 26 מיליון דולר במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2017, ואין לה הכנסות.

סולג'ל ביקשה להנפיק כבר ב-2015, אולם פספסה את חלון ההנפקות. את ניסיונות ההנפקה שלה בסבב זה החלה באוגוסט, וכעת נראה כי השוק נפתח.

ארקין הינו בעל מניות גם בחברת יורוג'ן, שביצעה הנפקה מוצלחת בשנה שעברה והשבוע גייסה 60 מיליון דולר נוספים. הוא מתכנן להביא לנאסד"ק השנה חברה נוספת בשליטתו, אקסלנז, הנסחרת בתל אביב לפי 345 מיליון שקל.

סולג'ל

שנת הקמה: 1997

תחום פעילות: תרופות למחלות עור בשיטת הולכה ייחודית

בעלות: ארקין אחזקות

מנכ"ל: אלון סרי לוי

שלב בפעילות: אחרי ניסוי שלב II גדול בתחום האקנה

גירעון בהון: 89 מיליון דולר

הפסדים ב-9-1 2017: 26 מיליון דולר

תוצאות טובות לחברת אקסלנז של מורי ארקין בניסוי קליני מתקדם בכבד שומני; המניה עלתה ב-7%

חברת אקסלנז ביוסיינס , אשר מפתחת בדיקות נשיפה לאבחון מחלות של מערכת העיכול, הודיעה היום על הצלחה בניסוי קליני בו נבדקה היכולת של המוצר שלה לאבחן לחץ דם בוורידים בסביבת הכבד ("יתר לחץ דם פורטלי"), אשר נגרם משחמת כבד שנובעת מכבד שומני.

בעקבות ההודעה עלתה מניית אקסלנז ב-6.7% והחברה נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי של 368 מיליון שקל.

יתר לחץ דם פורטלי הוא מצב אשר מעיד על החמרה של מחלת הכבד השומני. מנכ"ל אקסלנז, רפי וורנר, מסביר כי אנשים הסובלים מיתר לחץ דם פורטלי נמצאים בסיכון גדול פי 10 לסיבוכים הקשורים לכבד, מאשר אנשים שיש להם כבד שומני אך לא את התסמין הזה. כיום, כדי לאבחן יתר לחץ דם פורטלי, יש לבצע צנתור ולכן זו אינה בדיקה פופולארית. אקסלנז מקווה לשנות זאת.

בניסוי השתתפו 257 אנשים עם כבד שומני, אשר נבדקו בבדיקה של אקסלנז וגם בבדיקה הפולשנית. בניסוי נמצא כי רגישות הבדיקה באיתור לחץ דם פורטלי היא 88% והסגוליות (הימנעות מאיתור לא-חולים כחולים) היא 85%. החברה מסרה כי מומחיה רואים תוצאות אלה כטובות ומתאימות להמשך פיתוח המוצר.

וורנר מציין כי בכוונת החברה להיפגש עם הרשות האמריקאית למזון ותרופות, ה-FDA, ולהכין ניסוי נוסף, או לבחון כיצד תוכל להפיק מידע נוסף שיאפשר את אישור המוצר, מניסויים שהיא כבר עורכת בשיתוף עם חברת תרופות אשר פועלת לפתח תרופה למחלה. על פי הערכות החברה, היא תוכל לקבל אישור לשיווק המוצר ב-2020.

ה-ה.פילורי יזניק את ההכנסות?

אקסלנז נמצאת בשליטת מורי ארקין (76%). מייסד החברה, והיו"ר שלה הוא אורי גייגר, שותף של ארקין בקרן אקסלמד. ארקין נערך להנפיק את החברה בנאסד"ק במהלך השנה, במקביל להנפקת חברה נוספת שבשליטתו, סולג'ל, ולאחר הנפקה מוצלחת של כחברת יורוג'ן, בה הוא מחזיק ב-13.3%.

המוצר המוביל של אקסלנז, והיחיד שכבר נמצא בשוק, הוא לאבחון חיידק ה-ה.פילורי, חיידק הגורם לכיבי קיבה שמגדילים את הסיכון לחלות בסרטן בכבד.

אקסלנז הודיעה לפני כשנה על עסקה אסטרטגית עם חברת לאבקורפ, ובעקבות חתימת ההסכם בין השתיים העריכה כי היא צפויה לרשום ממוצר ה-ה.פילורי הכנסות בהיקף של 20-25 מיליון דולר בשנת 2019.

זאת, לעומת הכנסות שנתיות של מיליוני דולרים בודדים בשנה עד כה. במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2017 רשמה החברה הכנסות של 6.5 מיליון דולר, גידול של 110% לעומת התקופה המקבילה.

עוד כתבות

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

מגמה חיובית באירופה; ענקית מוצרי היוקרה הצרפתית קרינג צוללת ב-10%

מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים יוסי ושלומי אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק לבעלי המניות מהציבור בסכום הנע בין 146-232 מיליון שקל

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

גבול לבנון / צילום: ap, Hassan Ammar

בלבנון מדווחים על עשרות מטרות שהותקפו בבת-אחת בדרום המדינה

פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף • צה"ל: סוכל פיגוע ליד חברון, מחבלת חוסלה אחרי שהסתערה עם סכין לעבר כוח • פגיעה ישירה בלול במרגליות; חיזבאללה: "שיגרנו עשרות קטיושות" • תיעוד מהתקיפה הלילית בלבנון: מחבל ירד מאופנוע, נכנס למבנה וחוסל מהאוויר • אלפי בני אדם מחו יחד עם משפחות החטופים מחוץ לקריה בת"א • עדכונים שוטפים

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה"ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עמי את הכאב האיום של המלחמה"

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העילית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלה נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"