ָָ*** הכתבה בשיתוף עו"ד גיא פרבמן

החלטתם לצאת לפרויקט התחדשות עירונית, כיצד תדעו כי בחרתם ביזם הנכון? לדברי עו"ד גיא פרבמן, שמשרדו מתמחה בתחום ההתחדשות העירונית, על מנת להשיג תוצאה מיטבית בבחירת היזם, יש לעבוד בשיטת המכרזים. "במכרז עצמו עורך הדין מטעם הדיירים פונה לכמה חברות במקביל, הוא מעביר להן שאלון מפורט ממנו ניתן ללמוד על התמונה המלאה - כיצד הן רואות את הפרויקט".

לאחר מכן, 2-3 חברות, שמתאימות לביצוע הפרויקט, מוזמנות לכנס בו הן מציגות את מרכולתן לדיירים. "אלו מצידם מבינים כי נעשה כאן תהליך נכון, שבו הנציגות מעבירה להם את ההצעות הראויות ביותר של החברות הטובות ביותר עבור הפרויקט. הבחירה של הדיירים נעשית בצורה מושכלת. כמו כן, הם מרגישים מחוברים לנציגות", אומר עו"ד פרבמן

עוד הוא מסביר כי המכרז חוסך כיתות רגליים, ממפה את החברות שבתחום ומאפשר לערוך היכרות ראשונה עם הפרויקט. עוד יתרון בהצעות המוגשות במכרז לדבריו הוא שהיזם אינו יכול לחזור בו מהצעתו בהמשך הדרך.

לפי עו"ד פרבמן תפקיד עורך הדין בפרויקט הוא כשל הנווט שמוביל כוח צבאי לנקודת הסיום. "אני צריך לדעת היכן יכולות להיות מהמורות, או צפויות בעיות - בליווי הבנקאי, מול ועדות שלא יאשרו זכויות ובמיסוי. כל הדברים הללו נכללים במכרז ונלקחים בחשבון".

לפני סיום, פרבמן מציע לערוך גם מכרז למציאת עורך הדין שיתאים לביצוע המכרז מול החברות. הוא ממליץ לבחון כיצד יכול עורך הדין הפוטנציאלי לתרום למכרז ולתהליך - בנושאי מיסוי, תכנון, זכויות בנייה ועוד. "עורך הדין, תפקידו ללוות את הדיירים בפרויקט מתחילתו ועד סוף הדרך", הוא מסכם.