נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית טבע עלתה בכ-2%

הסדר החוב שמציע נתי סיידוף ליורוקום יעלה לאישור הנהלות הבנקים ■ פרוטליקס הודיעה על קבלת אישור מואץ למוצר לטיפול במחלת פברי ■ בנק ירושלים מכר את תיק המשכנתאות שלו לכלל ביטוח בהיקף של 600 מליון שקל

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בת"א ננעל היום (ה') בירידות. זאת למרות הודעת הריבית של הפד מאמש, ההתאוששות בשווקי ארה"ב והסגירות החיוביות אתמול במסחר בת"א ובמסחר בארה"ב. 

 

בנק ירושלים  מכר לכלל עסקי ביטוח  מחצית מתיק משכנתאות של 600 מיליון שקל, קרי כ-300 מיליון שקל. כתוצאה מהמכירה ירשום בנק ירושלים רווח לפני מס של כ-8 מיליון שקל (להרחבה).

"לבטל את דרישת רשות המסים למס בהיקף 245 מיליון שקל מאפריקה ישראל " - כך מבקשות מבית המשפט המחוזי בת"א החברות אפריקה ישראל ו"אקסטרה פיתוח וייזום", הרוכשת את אפריקה במסגרת הסדר נושים שגובש בימים האחרונים. במסגרת הבקשה שהגישו החברות הבוקר לשופט איתן אורנשטיין הדן בתיק הבראת אפריקה ישראל שנקלעה להליכי פירוק, טוענות החברות כי הצו שהוציאה רשות המסים לאפריקה ישראל לפני כשבוע וחצי, ובו דרישה לסכום מס עתק בגין חוב של החברה מ-2010 [לקריאה נוספת].

חמת דיווחה אמש על השלמת רכישת השליטה בחברת חזי בנק , הפועלת בתחום ייבוא ושיווק של מוצרי קרמיקה ועיצוב הבית בישראל ומתמחה בפרויקטי יוקרה. במסגרת העסקה, רכשה חמת, העוסקת בייצור, ייבוא, שיווק ומכירה של מוצרים לחדרי אמבטיה, חדרי שירותים ומטבחים, 80% ממניות חזי בנק בהשקעה כוללת של כ-75 מיליון שקל - שבוצעה על בסיס שווי חברה של 96 מיליון שקל לחזי בנק בניכוי התאמות הון חוזר (להרחבה)

בזק : הסדר החוב שמציע נתי סיידוף ליורוקום יעלה לאישור הנהלות הבנקים - כך עולה מהפשרה המסתמנת בין נציגי הבנקים לסיידוף בדיון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. למרות זאת, הצעתו של אדוארדו אלשטיין, שטובה יותר משל סיידוף, עדיין לא ירדה מהפרק. "לא נתנו התחייבות לנון-שופ (בלעדיות לסיידוף)", אמר עו"ד פיני רובין, המייצג את בנק הפועלים. עדיין לא ברור מהם לוחות הזמנים לאישור (להרחבה).

עוד בנושא בזק: חברת בזק הגישה אמש (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לפירוק של חברת יורוקום די.בי.אס, חברה בת של יורוקום תקשורת שהוקמה במטרה לשמש כלי קיבול לכספים המועברים מבזק ליורוקום במסגרת עסקת בזק-yes (להרחבה)

אחת מהחברות הזרות החדשות שמתדפקות כעת על שערי הבורסה היא חטיבת הנדל"ן האמריקאית של הקונגלומרט הסיני HNA, אשר מקדמת גיוס של כ-100 מיליון דולר עבור פורטפוליו של בנייני משרדים הממוקמים בערים מרכזיות בארה"ב, ששוויו מוערך בכ-2 מיליארד דולר. אלא שעל פי דיווח שפורסם אתמול באתר המידע הפיננסי "בלומברג", נקלעה HNA למצוקת מזומנים קשה, ונוצר לה "בור" תזרימי בהיקף של 15 מיליארד יואן (כ-2.4 מיליארד דולר) שעליה לכסות במהלך הרבעון הראשון של 2018. על-פי אותו דיווח, הודיעה HNA על המחסור הצפוי במזומנים לבנקים המממנים שלה בפגישה (להרחבה).

חברת התרופות פרוטליקס הנסחרת בתל-אביב ובנאסד"ק הודיעה אתמול על קבלת אישור מסלול מואץ (Fast Track) למוצר שלה לטיפול במחלת פברי. פרוטליקס מסרה כי בעקבות ההחלטה, לוחות הזמנים להגעת תרופת הפברי לשוק עשויים להתקצר, אם כי לא ציינה בכמה. בעבר העריכה החברה כי המוצר יוכל להגיע לשוק לקראת סוף 2019 (להרחבה).

רמי לוי  מאריך ומשדרג את ההסכם שלו עם ישראכרט. הצדדים הגיעו להסכמות להארכת מועדון כרטיסי האשראי המשותף למשך 7 שנים נוספות, כשהפעם לוי ייהנה מנתח גדול יותר מהכנסות ישראכרט מהפעילות שלה מול חברי מועדון הלקוחות שלו. במסגרת הסכמות אלה נקבע כי רמי לוי תהיה זכאית לקבל מישראכרט תשלום הנגזר ממחזור העסקאות שיתבצעו בכרטיסי המועדון, שיחושב על בסיס העמלה הצולבת בתוספת מע"מ (להרחבה).

כדי למנוע נטישת בזק: עובדי מפעל הטבליות של טבע בירושלים, שיישארו לעבוד במפעל עד לסגירתו הסופית בסוף שנת 2019, יקבלו 12 משכורות בונוס - כך סוכם בין החברה לבין ועד העובדים בראשות היו"ר איציק בן סימון; העובדים מיוצגים על ידי ההסתדרות הלאומית (להרחבה).