צולר פורש מביטוח ישיר עם 56 מיליון שקל

צולר ימשיך בתפקידו עד למציאת מחליף ■ צולר: "ראיתי לנכון להחליט על יציאה לדרך חדשה לפני שאגיע למיצוי" ■ היו"ר שנידמן: "רביב היה האיש הנכון, בזמן הנכון ובמקום הנכון"

רביב צולר / צילום: שלומי יוסף
רביב צולר / צילום: שלומי יוסף

המנכ"ל המצליח של החברה הבת איי.די.איי ביטוח , רביב צולר, הודיע על רצונו לסיים את תפקידו. החברה מסרה היום (ב') כי הדירקטוריון מינה ועדת איתור, שתפעל למציאת מחליף, וזאת בעקבות ההודעה של צולר, שיעזוב את החברה באוגוסט הקרוב. בעקבות ההתפטרות של מי שמזוהה עם החברה והצלחתה, איבדה מניית איי.די.איי ביטוח כ-5% מערכה, וזאת לאחר שנסקה מאז הונפקה בבורסה לפני 4.5 שנים בכ-280%.

"אחרי 10 שנים בתפקיד זו לא הפתעה", אומר היום צולר ל"גלובס" ומוסיף: "זו קדנציה ארוכה ויפה בכל חברה ובטח בענף הביטוח". למעשה, צולר נכנס לתפקידו במאי 2008, והוא המנכ"ל הכי ותיק בתפקיד בכל חברות הביטוח הגדולות. בשנים 2008 עד 2016 הוא קיבל שכר בעלות כוללת של כ-56 מיליון שקל (ממוצע שנתי של כ-6.25 מיליון שקל). זאת עוד לפני שנודע היקף התגמולים שקיבל עבור 2017 ושיקבל עבור כהונתו ב-2018, ושבוודאי יצברו לסכום משמעותי נוסף. 

השכר של רביב צולר
 השכר של רביב צולר

צולר אמר היום כי "אני מרגיש שהגשמתי את כל התוכניות, והחברה מאוד חזקה, וזה זמן טוב לעשות את העברת התפקיד באופן מסודר", תוך שהתגאה כי "הצלחנו להחדיר לתחום הביטוח טכנולוגיות מודרניות ושיטות שיווק חדשניות והעיקר". הוא הוסיף כי "ראיתי לנכון להחליט על יציאה לדרך חדשה לפני שאגיע למיצוי".

מוקי שנידמן, מבעלי השליטה בקבוצת צור שמיר שמחזיקה באיי.די.איי ביטוח , אמר היום כי "רביב היה האיש הנכון, בזמן הנכון ובמקום הנכון". בשיחה עם "גלובס" הוסיף שנידמן כי "אנו ממש מצטערים על הודעת העזיבה של רביב, שהיה מאבני הייסוד של החברה. הוא לקח חברה שהייתה שווה בין 500 מיליון שקל ל-700 מיליון שקל ומסיים את תפקידו כשהיא נסחרת לפי 3.5 מיליארד שקל לאחר שחילקה מאות מיליוני שקל בדיבידנדים.

"הוא הגדיל את החברה פי כמה וכמה, ותחת הנהגתו הפכנו להיות אחת מחמש קבוצות הביטוח הגדולות. אנו נמשיך בדרך שהתווינו בחברה - להצטיין ולספק ללקוחות את המוצרים הכי טובים במחירים הכי אטרקטיביים ובשירות הכי טוב", הוסיף שנידמן. ההליך לבחירת המנכ"ל או המנכ"לית הבאים של החברה יארך כנראה כמה חודשים. הפרישה נעשתה ברוח טובה, על פי גורמים מעורים, שציינו שלצולר ניתנה יד חופשית בכל הנוגע לניהול החברה.

צולר מעוניין לדבריו לשמש בתפקיד מנכ"ל בכיר: "אני מעוניין בתפקיד של מנכ"ל ובין היתר, כשאתה פנוי יש סיכוי לקבל הצעות מעניינות וגם כמנכ"ל לא ראוי לנהל חיפוש קריירה. מבחינתי בגיל ובניסיון שלי, אני בשיא, כך שאעשה עוד לפחות תפקיד אחד כמנכ"ל", אמר היום ל"גלובס". בעבר נקשר שמו כמי שמועמד לתפקיד מנכ"ל בנק. 

צולר, בן 53, הגיע לקבוצת ביטוח ישיר  מחוץ לענף הביטוח, וכאמור רשם הצלחה רבה. מאז שאיי.די.איי ביטוח נהפכה לציבורית, באוגוסט 2013, היא חילקה דיבידנדים בהיקף כולל של כ-650 מיליון שקל, תוך הצגת תשואה על ההון גבוהה משמעותית ממתחרותיה. בחמש השנים 2012-2016 רשמה החברה רווח כולל מצטבר של כ-654 מיליון שקל, כשבתשעת החודשים הראשונים של 2017 היא רשמה רווח כולל של כ-148 מיליון שקל - קצב של רווחי שיא עבור החברה. בנוסף, בשנים שנוהלה תחת צולר נסקו הפרמיות שגבתה החברה בשיעור אדיר וכיום הן חוצות את רף 2 מיליארד שקל לשנה. איי.די.איי ביטוח פועלת בעיקר בתחום הביטוחים הכלליים (רכב ורכוש) ללקוחות פרטיים.

צולר הביא לאיי.די.איי ביטוח את קרן באטרי האמריקאית, שהשקיעה בחברת הביטוח הישראלית בשנת 2012, והוביל את הנפקת החברה בבורסה בתל-אביב באוגוסט 2013. קודם להגעתו לקבוצת ביטוח ישיר צולר היה מייסד ומנכ"ל חברת נס טכנולוגיות, שם שימש כמנכ"ל במשך כ-9 שנים. לאחר מכן פנה לעסקים פרטיים וגם כיום הוא, בין היתר, שותף בקבוצת העיר החדשה, לצד דרור הלוי. בין תפקידיו בנס טכנולוגיות לאיי.די.איי ביטוח הוא היה יו"ר כלל חיתום.