גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עתיד השופינג: חלונות ראווה אינטראקטיביים ובלי קופות

מראה שנותנת עצות איפור ■ חלון ראווה שמאפשר למדוד מותגים ■ חנויות ללא קופות ותורים ■ וסניפים שעוקבים אחרי כל צעד של הקונים ■ קמעונאות בעידן החדש - כתבה שנייה בסדרה

רובושופ / באדיבות: Oak Labs
רובושופ / באדיבות: Oak Labs

הטכנולוגיה לקחה, הטכנולוגיה גם תחזיר - זו הגישה בעולם הקמעונות ביחס לנזק שעשו חנויות האונליין לחנויות הפיזיות. עכשיו, כאשר חדשות לבקרים מוצגות המצאות שעולות על כל מה שיכולנו לדמיין, אין ספק בקרב אלה שעוסקים בתחום, שהזמן בהחלט בשל לקחת בחזרה את המושכות ולחזור לעיקרון עתיק היומין של הקמעונות מאז ומעולם: אנשים לא קונים מוצרים, הם קונים חוויית קנייה.

מראות חכמות, פלטפורמות מסך מגע עתידניות ואפליקציות אינטראקטיביות, הן רק חלק מהיישומים שבאמצעותם מרכזי קניות חכמים יכולים להתחרות עם הנוחות של קניות מקוונות, ובשנה האחרונה אפשר למצוא יותר ויותר כאלה בסין ובארצות-הברית. האם זה יצליח? קשה לדעת בשלב הזה, אבל אפשר להניח שממש כמו התחרות של אולמות הקולנוע מול הצפייה הביתית, כולנו נרוויח מהאבולוציה. הנה טעימה.

מראה חכמה / באדיבות: Oak Labs

מציאות מדומה, מציאות רבודה

מראה מראה שעל הקיר

השימוש במציאות מדומה (VR) ובמציאות רבודה (AR) כדי לחזק דווקא את החנויות הפיזיות הוא ה"אצבע בעין" של הקמעונאים המסורתיים נגד האונליין. על פניו, מדובר בכלים שמסמלים הכי טוב את הגישה שלא צריך לדרוך בחנות פיזית או לאחוז במוצר פיזי כדי לקנות אותו. ואז הגיע ראלף לורן.

טוב, סביר להניח שמעצב-העל בן ה-78 לא חשב בעצמו על הגימיק שיוצג בשורות הבאות, אלא הבכירים בענקית האופנה שלו, ובכל זאת, נעים לראות שדווקא מוסד ותיק כמו חנות הדגל של ראלף לורן בשדרה החמישית במנהטן, תהיה בין הראשונים להכיר את החדשנות לעולם הקמעונות.

הם עושים את זה באמצעות חדרי הלבשה חכמים, הנשענים על טכנולוגיה של מראות אינטראקטיביות. לדברי החברה, חודשים ספורים אחרי שהותקנו המראות, על בסיס פלטפורמה בשם Oak Labs, שיעור המעורבות של הלקוחות עמד על 90%, גבוה מאוד מהצפוי.

המראות מסוגלות "לקרוא" את הפריטים שהלקוח/ה מביא/ה איתו/ה לתא ההלבשה (באמצעות סריקה של התג שנמצא על הבגד - אותו תג שפעם היה לו שימוש אחד ויחיד: להביך אותנו בצפצופים עזים כשאנחנו עומדים עם הבגד קרוב מדי ליציאה מהחנות), ואז לעבד אותם על המסך-מראה.

המראות מציגות גדלים וצבעים זמינים אחרים עבור כל פריט, כמו גם מוצרים המומלצים על סמך מה שהקונה הביא/ה. לחצן "התקשר/י לחברים" בחדר ההלבשה מתחבר לטאבלט של איש או אשת המכירות בחנות, ויש גם תכונות אחרות, כמו למשל הגדרות תאורה שונות ("דמדומים" ו"מועדון", למשל). לעובדים מאפשרת הטכנולוגיה למצוא בקלות יתרה פריטים ולבדוק מידות וכמויות במלאי. בסך הכול, חוויה קלה ומהירה יותר ממה שנהוג.

"הטכנולוגיה אינה מיועדת להחליף אנשי מכירות", הסביר הילי סייפר (Healey Cypher), מנכ"ל ומייסד משותף של Oak Labs בראיון לבלומברג. "אנחנו רוצים להפוך את עבודתם לקלה יותר, להפוך אותם ליעילים יותר. התוצאות המוקדמות מראות שאנשים קונים יותר בזמן שהם מבלים פחות זמן בחדר ההלבשה".

כמה זה עולה? קמעונאים יכולים לקנות מראה אחת תמורת כ-25,000 דולר ולשלם דמי רישוי חודשיים עבור התוכנה; או שהם יכולים לחתום על חוזה לחמש שנים ולשלם בין 7,000 ל-9,000 דולר בשנה.

תאי ההלבשה של רשת בתי הכלבו ניימן מרקוס מצוידים במראות של חברת MemoMi, המסוגלות גם להקרין הדמיות וידיאו (סרטונים באורך של עד שמונה שניות); ואילו רשת חנויות הכלבו ברגדורף גודמן, למשל, השקיעו בטכנולוגיה של מראות אינטראקטיביות כדי להראות ללקוחות שלהם במהירות איך הם נראים עם גוונים שונים של צללית.

גם פה האבולוציה לוקחת באותה מידה שהיא נותנת: חברת HiMirror משווקת מראה חכמה קטנה, ביתית, המשמשת כיועצת יופי יומית: באמצעות מצלמה שיושבת על גבי המראה, היא מנתחת את מצב העור: קמטים, פגמים, כתמים כהים, ואפילו נקבוביות סתומות. המראה עמידה בפני לחות ומתקשרת באמצעות פקודות קוליות.

מחיר: 189 דולר

מראה חכמה / באדיבות: Memomi

ארנקים דיגיטליים

חל"ת - חנות ללא תור

מיידיות היא אחד הסממנים הכי גדולים של המאה ה-21. הצרכן רוצה, והוא רוצה עכשיו. ועדיף בלי לחכות בתור, במה שעשוי להפוך תוך רגע לסרטון ויראלי בסגנון "צפו: תגרה בתור בחנות בגדים יוצאת משליטה".

אל הוואקום הזה נכנסים הארנקים הניידים, אלה שיש כמעט לכל אחת ואחד היום בסמארטפון. בסין, אגב, כבר מזמן לא משלמים במזומן, אלא באמצעות הארנק הדיגיטלי של ענקית המסרונים והרשת החברתית wechat.

את המילה האחרונה בתחום אמרה לפני כשבועיים אמזון גו (Amazon Go), רשת הסופרמרקטים של ענקית קמעונות האונליין, עם החנות נטולת הקופאים/קופאיות שפתחה בסיאטל. החנות משתמשת בטכנולוגיית ראייה ממוחשבת ובאלגוריתמים כדי לעקוב אחר הקונים ולגבות מהם אוטומטית את התשלום בגין המוצרים שבחרו.

לפני אמזון גו, עשתה זאת גם Wheelys247 השוודית, חנות חכמה בלתי-מאוישת, שמאפשרת ללקוחות לקחת את מה שהם צריכים ולצאת בלי עיכובים.

גם ענקית האופנה הספרדית זארה מנסה לשדרג את חוויית הלקוח עם חנות קונספט טכנולוגית במתחם הקניות היוקרתי Westfield Stratford בלונדון. חנות הפופ-אפ שהשיקה בשבוע שעבר, והנפרסת על פני 650 מ"ר, כוללת תאי הלבשה אינטראקטיביים (ראו מסגרת בכתבה זו), אבל גם קופה עצמית שגובה תשלום באמצעות יישומי בלוטות'. חנות הפופ-אפ תהיה פתוחה עד סוף חודש מאי, בזמן שחנות הדגל של זארה בלונדון תשופץ.

ספינת הדגל החדשה תהיה כפולה מגודלה של הישנה ותכלול שטח להזמנות מקוונות, שבו הלקוחות יוכלו לאסוף את הרכישות שלהם ללא צורך בעזרה של עובדים, הודות למחסן אוטומטי שמאחורי החנות. לקוחות יוכלו לסרוק קוד QR או לספק מספר פריט כדי להפעיל את המחסן.

תיוג גיאוגרפי

לחנות יש עיניים

גם יישומים אינטראקטיביים הם דרך מצוינת להתאים אישית את חוויית מרכז הקניות ולהפוך אותו לאטרקטיבי יותר ללקוחות, כאלה שמספקים הזדמנות לחנויות למנף את הטכנולוגיה כדי לתקשר בקלות עם לקוחות פוטנציאליים ולקדם מוצרים.

כך הפכה טכנולוגיית ביקון (BEACON) לדרך חכמה נוספת ללכוד לקוחות. אתר גיקטיים מסביר כי ביקון הוא התקן בלוטות, "שמזהה בחנויות את הסמארטפונים הנמצאים בקרבתו ויכול לשלוח התראות על מבצעים ומסרים מותאמים אישית, המתבססים על פרופיל הקנייה של הצרכן".

אמזון גו נטולת קופאים, קופאיות / צילום: רויטרס

זו אומנם עדיין לא המציאות שתוארה בסרט פורץ הדרך "דו"ח מיוחד" (שם ישנם סורקים בחנויות, שקוראים את העין של המבקרים בקניון, ומשווקים להם מוצרים בשילוט שנועד רק להם), אבל זו בהחלט פריצת דרך בשיווק המותאם אישית.

למעשה, כבר ב-2016 החלו קמעונאיות גדולות לשלב אפליקציות מבוססות מיקום כדי להגדיל את כמות הלקוחות, תוך ניצול טכנולוגיית ביקון ותיוג גיאוגרפי. טארגט וטסקו, למשל, כבר עובדות על יישומים שיאפשרו לקונים בעתיד הלא רחוק לסמן את המוצרים באפליקציה בבית, וליצור בסופרמרקט את המסלול הקצר ביותר כדי לחסוך זמן.

רשת בתי הכלבו נורדסטרום, משתמשת בחיישנים וב-WiFi כדי לעקוב אחר האופן שבו משתמשים נעים בחנות שלהם, תוך שימוש בנתונים אלה כדי לייעל את תצוגות הבגדים בחנות. וגם ניימן מרקוס עוקבת אחרי הלקוחות באמצעות חיישנים, תוך מתן התראות רלוונטיות. בזמן שהלקוחות מסתובבים בחנות, האפליקציה שלהם מודיעה להם על אירועי חנות וקידומי מכירות. לקוחות יכולים גם לסרוק בחנות QR, קודים לקבלת מידע נוסף על המוצר.

הדבר הזה מעלה כמובן שאלות חשובות על פרטיות, וסביר להניח שעיתונאים, ולאחר מכן מחוקקים, יידרשו לנושא. וכמובן שמתבקש פה פרק בעונה הבאה של "מראה שחורה".

ביג דאטה

אלה הנתונים, טמבל

עם כל הכבוד לחוויית הקנייה המשודרגת של הצרכנים, נדמה שהבונוס הגדול מבחינת הקמעונאים הוא שלל נתונים על הרגלי הצריכה והעדפותיו האישיות של הלקוח.

"יש תפיסה מוטעית, שאפשר לאסוף באינטרנט נתונים טובים יותר מאשר בקמעונאית פיזית", אומר הילי סייפר מ-Oak Labs בראיון לבלומברג. "זה לא נכון, והיום אפשר לנצל את הטכנולוגיה כדי לאסוף את המידע מהחנויות הפיזיות. מראות חכמות, למשל (כמו אלה ש-Oak מייצרת, יב"י) יכולות לספק לקמעונאים המון נתונים. אנחנו יודעים אילו פריטים הם ניסו אבל לא נרכשו. אני יכול להגיד לראלף לורן, הנה ז'קט שנכנס לחדר ההלבשה לעיתים קרובות, אבל פחות נרכש מז'קטים אחרים. אולי הוא יפה אסתטית, אבל ההתאמה לא מדויקת. נתונים כאלה יכולים לשנות באופן יסודי את האופן שבו קמעונאים מנהלים את העסק שלהם".

מי שכבר זיהה את הפוטנציאל בתחום היא xenio Systems, חברת פתרונות טכנולוגיית IoT (האינטרנט של הדברים, למי שהיה כלוא במערה בעשר השנים האחרונות), שהודיעה לאחרונה על השקת פלטפורמה בשם Xenio, שיכולה לראות את "מסעו" של הצרכן בקניון או בחנות, ולנתח את ההתנהגות שלו/ה.

חנות חכמה בלתי-מאוישת/ באדיבות: Wheely247

חלונות ראווה אינטראקטיביים

נגעת, שילמת

כבר יותר משלושים שנה, פחות או יותר מאז הסרט בלייד ראנר, ישנה ציפייה לחלונות ראווה דיגיטליים שישתנו לנו מול העיניים; והנה, לאחרונה יישמה בלומדינגדיילז, חנות הבגדים הפופולרית במנהטן, את החזון הזה בהצלחה. זה לא רק חלון ראווה, אלא גם מיצג אינטראקטיבי: עוברים ושבים יכולים להקיש על החלון, שהוא בעצם מסך מגע, ולראות את הבגדים המוצעים בחנות.

ישנם שישה חלונות ראווה אינטראקטיביים, והם מאפשרים לא רק לראות מותגים, אלא גם "למדוד" את חלקם (ראו מסגרת על מראות חכמות). כל אחד ואחת יכולים לנסות משקפי שמש של גוצ'י, פנדי, מיו מיו, פראדה ורוברטו קוואלי. קונים שאוהבים את מה שהם רואים, יכולים להקיש על המסך כדי להדפיס תמונה של עצמם, וההדפסים יוצאים בקומה הראשית של בלומינגדייל. שם, המוכר יכול להמשיך להנחות לקוחות, להתאים להם את המשקפיים או לכוון אותם להמשך קנייה. *e

עוד כתבות

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

יציבות בוול סטריט; רדיט יורדת ב-12%, רשת הרהיטים RH מזנקת ב-16%

סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ●  אמזון השקיעה 2.75 מיליארד דולר באנטרופיק ● מחר "יום שישי הטוב" לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

אייל בן סימון מימש אופציות של הפניקס בהיקף של 1.65 מיליון שקל

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה • מניית הפניקס ירדה היום ב-2.6%

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

פגרת הכנסת כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"