בזק | בלעדי

שלמה רודב קיבל פנייה לחזור לתפקיד יו"ר בזק

הפנייה לרודב משקפת את העובדה שהיחסים בין אלוביץ ליו"ר הזמני גרנות עלו על שרטון, כפי שנחשף ב"גלובס" ■ בכירים באי.די.בי: אם אלשטיין ירכוש את בזק, המועמד למנכ"ל יהיה ניר שטרן

שלמה רודב, לשעבר יו"ר דירקטוריון בזק, קיבל פנייה לחזור לבזק באותו תפקיד. הפנייה נעשתה ככל הנראה מכיוון יורוקום, אך כרגע נראה לא סביר שזה אכן ייקרה משום הסיכוי הגבוה שיורוקום תיפרד מבזק לטובת משקיע חדש.

עם זאת, הפנייה לרודב משקפת את העובדה שהיחסים בין שאול אלוביץ ליו"ר הזמני דוד גרנות עלו על שרטון, כפי שנחשף ב"גלובס". היחסים נעכרו ככל הנראה על רקע ההבנה של גרנות שהוא צריך לפעול לטובת החברה והדבר מחייב גם נקיטת צעדים משפטיים נגד אלוביץ. מקורות בקבוצה מספרים שאלוביץ מחפש דרכים להחליפו. נזכיר שגרנות קיצץ את דמי הניהול שיורוקום מקבלת מבזק והקפיא את תשלום החוב ליורוקום עד שיתברר מה יעלה בגורל החוב של יורוקום לבזק בגין עסקת יס, בהיקף של כ-115 מיליון שקל.

שאול אלוביץ/ צילום: אביב חופי
 שאול אלוביץ/ צילום: אביב חופי

דוד גרנות / צלם: תמר מצפי
 דוד גרנות / צלם: תמר מצפי

רודב כיהן כיו"ר בזק בתקופת אייפקס-סבן. הוא עזב תקופה קצרה לאחר שאלוביץ רכש את השליטה. רודב מוזכר כבר שבועות ארוכים כאחד הגורמים שיוכלו לסייע לבזק לחזור לעבודה תקינה ולשקם את מערכת היחסים הבעייתית שנוצרה עם המשקיעים. מהבחינה הזאת הוא עשוי להיות נכס לחברה, ואולם הסיטואציה שנוצרה בבזק תקשה מאוד על חזרתו.

כרגע לא ברור בכלל אם ליורוקום יש סמכות למנות בעלי תפקידים בחברה, וספק אם רודב בעצמו יהיה מוכן לבוא נוכח העובדה שאין בעל שליטה קבוע והחברה מפוקחת על ידי משקיפים מטעם הבנקים. ניתן להעריך שמשקיע חדש ירצה למנות את אנשיו לדירקטוריון, ולפיכך הסיכוי שרודב יגיע לבזק בשלב הזה הוא לא גבוה.

בתוך כך, בכירים בקבוצת אי.די.בי מעריכים שאם בעל השליטה אדוארדו אלשטיין יזכה לרכוש את בזק, במסגרת תהליך ההתמחרות שמתקיים סביב מכירת יורוקום, שהיא בעלת השליטה בבזק בשרשור, אחד המועמדים המובילים שלו לתפקיד המנכ"ל יהיה ניר שטרן, מנכ"ל סלקום.

ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר
 ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר

רודב סירב להגיב לידיעה.