סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע הכריזה באחרונה על שיתוף-פעולה חדש עם סוכנות החלל הצרפתית, במסגרתו יפותחו, ייבנו וישוגרו לחלל שלושה לוויינים זעירים לחקר שינויי האקלים. מערך הלוויינים יחקור לראשונה את מהירות הגידול של העננים מהחלל, ויסייע לפתרון החידה של תפקיד העננים בשינויי אקלים ומכאן למציאת פתרונות לבעיות שנובעות מכך. בסיום הפיתוח והבנייה, ישוגרו שלושת הלוויינים כלהק אחד וינועו בטיסת מבנה. 

מערך הלוויינים שיפותח ישמש למדידת הגורמים העיקריים המשפיעים על האנרגיה של מערכת האקלים ושינויי האקלים, אשר עד כה לא ניתן היה למדוד אותם בדיוק הנדרש. במסגרת משימת המחקר של הלוויינים, ייחקר המנגנון שבו נוצרים עננים, כיצד הם משפיעים על הטמפרטורה של כדור הארץ, וכן בהתהוות של סופות רעמים. 

הלוויינים יבצעו שלושה סוגי מדידות בו-זמנית: הראשונה, צילום משלוש זוויות שונות שיוצרות מיפוי תלת-ממדי של העננים ומאפשרת מעקב אחר ההתפתחות שלהם עם הזמן. הנתונים יאפשרו לחשב את עוצמת הרוחות האנכיות הבונות את העננים - גורם שלא היה מדיד עד כה מלוויינים; השנייה, מדידה ספקטרלית של הרכב המולקולות מסוגים שונים שמסביב לענן, לרבות אדי מים ותחמוצות חנקן. המדידות הבו-זמניות תאפשרנה למצוא את הגורם החשוב ביותר בהשפעת העננים על מערכת האקלים; השלישית תתמקד במדידת הברקים הנוצרים בתוך עננים והשלכותיהם על ריכוז גזי החממה כגון אוזון. 

לדברי המדענים, המדידות יתרמו לבניית תמונה שלמה יותר של מערכת האקלים ככלל ועננים בפרט, שהיום הידע לגביהם עדיין לוקה בחסר ושהכרחית להבנת שינויי אקלים.