גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בדרך למהפכת החיפוש הוויזואלי, פינטרסט עוקפת את גוגל

לגוגל יש מאות עובדים אך ורק על בינה מלאכותית ויזואלית, באמזון יש אלפים, ובפייסבוק עורכים בכל רגע נתון 1.2 מיליון ניסויים בתחום ■ אז איך יכול להיות שעם 12 עובדים בלבד, שזמנם קודש לחיפוש ויזואלי, דווקא פינטרסט מובילה את התחום העתידני, עם הפוטנציאל הגדול ביותר בעולם האינטרנט והחיפוש? ■ מיוחד ל-G

לוגו פינטרסט
לוגו פינטרסט

הכול התחיל לפני שנה וחצי באבוקדו. אלברט פרטה, אחראי היצירתיות בפינטרסט (pinterest), ניגש אל הפרי, שמונח היה על שולחן חדר ישיבות במשרדי החברה בסן פרנסיסקו, וכיוון אליו את הטלפון שלו בתשומת לב ולעיני חצי תריסר מחבריו לעבודה. הוא בדק את הפיתוח החדש ביותר של החברה, תכונה ושמה Lens (עדשות), שאילו תעשה את תפקידה כהלכה, תצליח לזהות לא רק את האבוקדו, אלא גם לחפש בינות למיליארדי התמונות שהועלו לאתר בשבע השנים האחרונות ולמצוא ביניהן תמונות דומות.

פרטה צילם: נדרשו לאפליקציה כמה רגעים, ומסך הטלפון נמלא ברצף אינסופי של אבוקדואים בשלים ובלתי מקולפים, שצולמו מכל זווית אפשרית. "המון אנשים התרשמו נורא", נזכר פרטה. פינטרסט הצליחה לזהות אובייקט באמצעות סממנים ויזואליים בלבד - בעיה הנדסית קשה להדהים. אבל דעתו של פרטה לא נחה: "הסתכלתי על זה - אלף תמונות של אבוקדו - וחשבתי, למי אכפת?". טכנולוגיית החיפוש הוויזואלי אומנם עבדה היטב, אבל התוצאות היו חסרות משמעות. אף אחד לא מצלם אבוקדו כי הוא רוצה לקבל תמונה כמעט זהה של אבוקדו אחר - ובטח ובטח לא מקבץ אינסופי של תמונות כאלה.

"התחלנו לשאול את מי שהיה שם 'מה הייתם רוצים לקבל אם הייתם מצלמים אבוקדו'", מספר פרטה. מישהו אמר שהוא היה רוצה מתכונים לגוואקמולי, מישהו אחר אמר שאולי פינטרסט תוכל לספק מידע לגבי גידול אבוקדו. מאז הפך האבוקדו למיתוס במשרדי פינטרסט - תזכורת לכך שהתאמה אישית חשובה יותר מאשר תואם מושלם.

בן סילברמן / צילום: רויטרס- SMike Blake

וזה נכון במיוחד כעת, עם כניסתה של החברה לשדה ההולך ומתרחב של החיפוש הוויזואלי באמצעות כלים כמו Lens, שהושק בגרסת בטא בפברואר שעבר. דוגמה ראשונית לאופנים שבהם תולה פינטרסט את תקוותיה בבינה מלאכותית ויזואלית, כדי לחולל מהפכה גורפת שתהיה לה נגיעה לכל דבר שהוא - החל באופן שבו אנשים עושים קניות וכלה באופן שבו הם אוכלים.

"אני באמת מאמין שהמצלמה תהיה המקלדת הבאה", אומר בן סילברמן, מנכ"ל פינטרסט. "זה יהיה כלי מהותי שנשתמש בו כדי לבחון את העולם סביבנו, לגלות דברים בסביבה או לבדוק באופן ויזואלי איך משהו עשוי להשתלב לנו בחיים". המצלמה הזאת לא בהכרח תהיה בסמארטפון, אלא אולי בעין, כפי שטכנולוגיות רבות חוזות את מקומה העתידי. קפיצת מדרגה טכנולוגית, שאת היקפה ואת השלכותיה קשה להעריך, אבל כולם מנסים להיות שם, לרבות גוגל, פייסבוק, מיקרוסופט ואמזון, שמשקיעות משאבים עצומים.

בנוף התחרותי הזה, הסטארט-אפ בן 1,200 העובדים, שבראשו ניצב סילברמן, אולי לא נראה כמו מתחרה מאיים במיוחד. אבל מתברר שיש לא מעט מה למצוא מתחת לערימת האבוקדו. בתקופה שבה משתלט הצילום החובבני על אפליקציות ואתרים רבים מספור, 200 מיליון המשתמשים החודשיים של פינטרסט חוזרים אל השירות כדי לראות ולהראות - בעיני רוחם הדיגיטליות - סלון נעים, טיול מאתגר או חטיף בריא. הם לא מחפשים "פורנו-אוכל" ברוח אינסטגרם, אלא ארוחות שבאמת אפשר לבשל ביומיום, ולראיה - מחקר שביצעה נילסן מעלה כי 98% מכלל המשתמשים בפינטרסט מספרים שבאמת ניסו דברים חדשים שמצאו באמצעות השירות.

הפופולריות של פינטרסט נעוצה ביכולתה ליצור "גרף טעם" ייחודי לכל משתמש, לחבר ביעילות את הנקודות בין הסיכות השונות שהעלה וכך להסיק מה עוד עשוי לעניין אותו. ולא במקרה גם המפרסמים נוהרים אל השירות, כאשר ההערכות הן שבין 2015 ל-2017 גדלו הכנסותיה של פינטרסט פי 5, עד לסך 500 מיליון דולר, ואילו בסיס המשתמשים שלה הציג צמיחה נאה בשיעור של 40% (פינטרסט סירבה להגיב לעניין ההכנסות והתחזיות).

"כולם מדברים על כמה פינטרסט מועילה כדי לגלות רעיונות לחיים ממש", אומר סילברמן. "ואם אנשים באמת משתמשים בפינטרסט כדי להחליט מה הם מכניסים הביתה, מה הם מבשלים או לאן הם יוצאים לחופשה, יש פה ערך עצום". פירוש הדבר הוא שפינטרסט צריכה לא רק למצוא בדיוק את הדבר הבא שתחפשו, כמו שעושה גוגל, אלא גם לחזות מה אתם רוצים, אבל עדיין לא יודעים שאתם רוצים. אם תצליח, היא תוכל להשתמש במצלמות שלנו כדי לפתוח עולם של גילוי אישי בלתי פוסק.

"ההשפעה ארוכת הטווח של החיפוש הוויזואלי לא נוגעת למוצר ספציפי או לאפליקציה ספציפית", אומר אוון שארפ, מייסד-שותף של החברה, "אלא לדבר שהוא מאפשר לאנשים לעשות: להפוך כל מה שהם רואים למשהו שאפשר להשתמש בו כדי לגלות עוד משהו באינטרנט".

גוגל הרחק מאחור

אני עומד בדירת גן טחובה בשכונת SOMA בסן פרנסיסקו. חלונות הסטודיו הם חרכים גרידא בקירות, שנאטמים בלילה כדי לספק פרטיות, אבל הדלת הקדמית עשויה זכוכית, כך שפרטיות קשה להשיג. Airbnb גובה תמורת הדירה 250 דולר ללילה, מה שעשוי להיראות אבסורדי, אבל הנכס ערוך למופת ובמלוא החדווה כמעין לוח פינטרסט סטריאוטיפי המוקדש לפלאי אמצע המאה שעברה. אני פותח את אפליקציית פינטרסט. Lens עובדת היטב גם בתאורה הדלה, ומוצאת התאמות מדויקות בתכלית לאובייקטים שאני מצלם. Lens לא מזהה סתם כיסא, אלא כיסא מועדונים. לא סתם כרית, אלא כרית קילים. לא סתם אמנות, אלא ציור של רותקו. אני באמת ובתמים משכיל. רבות מן התוצאות כוללות קישורים פעילים להצבה בלוח פינטרסט ואפילו למכירה.

מאוחר יותר ניסיתי להריץ תמונות דומות ב-Google Lens, מתחרה ב-Lens של פינטרסט שהושקה השנה בגרסת בטא על מכשירי פיקסל. הגרסה של גוגל לא מבינה שהיא רואה כיסא או רהיט בכלל, ומתנצלת. היא סבורה שהכרית היא שמיכה רקומה. הדבר היחיד שהיא מצליחה לזהות כהלכה הוא ההדפס של רותקו, אבל מן הראוי לציין שזיהוי אמנות בדו-ממד נחשב על-פי רוב לאחד האתגרים הפשוטים ביותר עבור כלי חיפוש ויזואלי.

סונדאר פיצ'אי / צילום: רויטרס- Stephen Lam

גוגל Lens פשוט לא כה מוצלחת. בינתיים, לפחות. אבל אפשר לראות כיצד משתלבת הבינה המלאכותית הוויזואלית במכלול העסקי הרחב של החברה - ושל ענקיות טכנולוגיה אחרות. גוגל מתעסקת באינדוקס, ולכן מתבקש שתרצה לסייע למשתמשים לזהות ויזואלית את העולם שסביבם. לפייסבוק יש גרף חברתי, היא מתמקדת בחיבור בין משתמשים לחברים ומעוניינת להשתמש בבינה מלאכותית לזיהוי פנים. אמזון עוסקת במסחר מקוון. מבחינתה, יכול החיפוש הוויזואלי לשמש גשר בין העולם הדיגיטלי לעולם הגשמי - לאפשר לכם לצלם זוג נעליים כדי לחפש זוג דומה, ואולי זול יותר, באמזון. כל חברה אולי רואה את הבינה המלאכותית הוויזואלית באור שונה, אבל ההשלכות דומות ומרחיקות לכת. "תחשוב שתוכל לצלם תמונה בשביל לחפש משהו שאתה אפילו לא יודע לתאר - זה דבר חזק", אומר קולין קולבורן, אנליסט חיפוש בפורסטר. "זו כנראה צורת החיפוש הכי בלתי בשלה, אבל אולי גם זו שיש לה הכי הרבה פוטנציאל".

מאות מעובדי גוגל עובדים אך ורק על בינה מלאכותית ויזואלית. לפייסבוק יש 20 אלף עובדים ו-300 חוקרי בינה מלאכותית, ובכל רגע נתון היא עורכת 1.2 מיליון ניסויים בבינה מלאכותית ויזואלית ברשת החברתית. לאמזון יש יותר מחצי מיליון עובדים, ו-5,000 מהם עובדים על אלכסה - תכונות Echo Show החדשות שלה אינן מסתמכות רק על מיקרופון, אלא מאפשרות לתקשר עם אלכסה גם באמצעות מצלמה, המאפשרת לאמזון להשקיף על חדר שלם בתוך הבית שלכם. ומה לגבי פינטרסט? לה יש רק 12 עובדים שזמנם קודש לחיפוש ויזואלי.

ואף על פי כן, פינטרסט חזקה מכפי שאולי נדמה. בתור התחלה, יש לה מערך נתונים עצום שבאמצעותו היא "מאמנת" את הבינה המלאכותית הוויזואלית שלה. המשמעות היא שככל שיש לכם יותר תמונות, האלגוריתם שלכם יהיה חכם יותר ויספק המלצות מוצלחות יותר על דברים שהמשתמשים באמת מעוניינים בהם. כמה זה המון תמונות? מערך הנתונים הפומבי הגדול ביותר שמשמש את רוב החוקרים, Image Net, מכיל 14 מיליון תמונות של אובייקטים יומיומיים שצילמו גולשים מן השורה.

לפינטרסט, לעומת זאת, יש מיליארדי תמונות - כאלה שהעלו משתמשים נלהבים, כאלה שנקטפו מתוך בלוגים וכאלה שהעלו חברות שונות - ורובן מוארות ומוצבות למופת, כי מדובר בתצלומי מוצר רשמיים. למחשבים קל יותר לראות תמונות מושלמות. וחשוב לא פחות: התמונות האלה עברו תיוג ידני בידי משתמשי פינטרסט נאמנים במשך שנים. "אתה רוצה שיהיו לך דוגמאות של כל מה שיכול לקרות ושל כל מה שאפשר לראות", אומרת מנואלה ולוסו, ראש מחלקת למידת מכונה באוניברסיטת קרנגי מלון. "ככל שמצבור הנתונים גדול יותר, סביר יותר שלא יפתיעו אותך".

ג'ף בזוס / צילום: רויטרס- Mike Segar

על כך יש להוסיף את העובדה שתוצאות החיפוש שמספקת פינטרסט הן מעט מעורפלות מעצם טיבן. שאילתות על ז'קט ג'ינס יחזירו תוצאות של ז'קטי ג'ינס, אבל אם אחת מהן תציג ז'קט שחור ולא כחול, למשל, או ארנק ג'ינס כחול במקום ז'קט, זה לא נראה כמו טעות. זה מה שלמדה פינטרסט מן האבוקדו. התאמות מדויקות הן תחום המומחיות של החיפוש של גוגל, ששוכלל כדי להשיב על שאלות ספציפיות - "איך צולים דגים?", לדוגמה - בקישור מושלם. משתמשי פינטרסט נוטים לשאילתות מעורפלות יותר. הם עשויים לחפש למשל "רעיונות למאכלי ים" כמה פעמים בשבוע. מבחינתם, תוצאה לא מדויקת היא לא טעות, אלא השראה.

במילים אחרות: הבינה המלאכותית של פינטרסט עשויה לבצע חיפוש ויזואלי שגוי, אבל עם קצת מזל, עדיין לספק תשובה נכונה. "מה שמשנה בשורה התחתונה הוא עד כמה התוצאות מועילות למשתמשים", אומרת לי פן, אחראית הנדסה בפינטרסט. "ואולי המשתמשים לא צריכים דיוק של 100%, כי כל עוד אנחנו עומדים בציפיות, הם מרגישים שהחוויה מועילה להם".

זו גם אחת הסיבות שפינטרסט זוכה לאמונם של משתמשיה בתקופה שבה הפלטפורמות המתחרות נמצאות תחת מתקפה בגין חדירות לפרטיות. אנשים רואים את פינטרסט אחרת מכפי שהם רואים מנוע חיפוש או רשת חברתית. "אנחנו מנסים לקיים עם המשתמשים שלנו יחסים שבהם מי שמשתף דברים על עצמו, משתף אותם כי הוא רוצה המלצות מוצלחות יותר, ואנחנו מספקים אותן", אומר סילברמן. "הציפיות די ברורות. אתה משתמש בפינטרסט כדי למצוא סגנון, אז אם נשאל אותך אילו צבעים אתה אוהב, זה לא ייחשב פולשני".

"לקנות את הלוק"

פינטרסט קמה ב-2010, והימרה בגדול על עיצוב: היא ביקשה להעמיד פלטפורמה שתאפשר לכם לאסוף ולמיין את הנושאים שמעניינים אתכם, ולא בדמות קישורים כחולים מכוערים, אלא כתמונות יפהפיות המאורגנות בכרטיסיות וירטואליות. מבין המייסדים, שארפ היה איש החזון היצירתי - מעצב שלמד בבית הספר הגבוה לאדריכלות באוניברסיטת קולומביה - ובכך היה שותף מושלם למנכ"ל סילברמן, יועץ ניהולי שהיה ליזם.

הפלטפורמה הייתה להיט: ב-2016 הכריזה comScore כי מדובר בשירות הרשת מהיר הצמיחה ביותר בהיסטוריה. אלא שגישתה החדשנית של פינטרסט לכרטיסיות התצלומים אומצה מאז בידי ענקים כמו גוגל וחברות אחרות, שמשתמשות בהן בכל מקום, החל בתוצאות חיפוש וכלה באנדרואיד. גם הצמיחה המטאורית האטה; וכיום נמצאת פינטרסט בצלן של אינסטגרם, עם 800 מיליון משתמשים חודשיים פעילים, ושל סנאפצ'ט, עם טכנולוגיות המציאות המתוגברת הדרמטיות שלה.

אלא שבמקום להתעקש על צמיחה אגרסיבית, פינטרסט החליטה להשקיע מאמצים מיוחדים דווקא בשירות הליבה שלה: האפשרות לחזות מה משתמשים רוצים לראות. "בסופו של דבר, השקענו המון בלמידת מכונה", אומר שארפ, המשמש כיום אחראי מוצר ראשי, בעודו פוסע סביב לשולחן ישיבות בחולצת טי לבנה עם סמל החברה. אין לו ממש משרד משלו, והאמת היא שלאף אחד בפינטרסט אין. במקום זאת, הוא השתלט על חדר קטן שבמרכזו שולחן אבירים בסגנון המלך ארתור. על הקיר האחורי תלוי לוח אנלוגי גדול ועליו סמל רקום של פינטרסט, מעשה ידי אמא שלו. "רוב מה שהמשתמשים רואים נקבע באמצעות אלגוריתם", הוא אומר. "המלצה, תוצאת חיפוש או סיכה קשורה".

זו האחרונה - רשימה פשוטה יחסית של סיכות מומלצות, המופקת על סמך התוכן האחרון שצפיתם בו - הושקה בשנת 2013. בתוך זמן לא רב ניתן היה לזקוף לזכותה 10% מכלל הצפיות בפינטרסט, אבל הנתונים לא המשיכו להשתפר עד ל-2014, אז הטילה החברה את המשימה על כמה מהנדסי בינה מלאכותית. הם אימנו אלגוריתמים להציע נושאים קשורים ובפריטים דומים בהתבסס על סימנים ויזואליים בלבד, ותוך מתן עדיפות לסיכות שיקבלו את מרב הקליקים. למשל, אם תלחצו על וו עשוי מענף עץ שנפל, רשימת הסיכות הקשורות יכללו הצעות הנוגעות לעיצוב הבית ואחרות הנוגעות לעצים - ובכללן מתלה מעילים עשוי מגזע עץ, פרגוד עץ לחדר וצלוחית מפתחות עשויה עץ בשימוש חוזר. כיום, רשימת הסיכות הקשורות אחראית לכ-40% מכלל השימוש בפינטרסט.

מרק צוקרברג / צילום: רויטרס- Stephen Lam

ב-2016, בעקבות אותה השקעה מוקדמת בבינה מלאכותית ויזואלית, גייסה החברה את פן, אשפית הראייה הממוחשבת, שעבדה קודם לכן בגוגל. פן הייתה ילדה חובבת ציור עם נטייה עזה לאמנות חזותית, וכשמלאו לה 12 החלו הוריה לדחוף אותה לעיסוק בהנדסה. היא עבדה בגוגל במשך שמונה שנים ולאחר מכן ניהלה 1,000 מהנדסים שעסקו בתחום החיפוש בענקית האינטרנט הסינית באידו. אחר כך חזרה פן לגוגל, והפעם לתפקיד ממוקד יותר בדמות אחראית חיפוש התמונות בחברה, ואז פנתה אליה פינטרסט. "הערכים שלה, הן בתור מנהיגה והן בתור אדם, תואמים מאוד את הערכים של פינטרסט", אומר סילברמן. "אחד הדברים שהיו משמעותיים מבחינתי הוא שהיא רואה את הטכנולוגיה כדרך להעשיר חיים של אנשים, לא טכנולוגיה לשם טכנולוגיה".

תחת שרביטה של פן, החיפושים הוויזואליים בפינטרסט - באמצעות Lens, בסיכות או בתוסף הדפדפן של החברה - צמחו בהיקף של 70% משנה לשנה, עד לסך של למעלה מ-300 מיליון חיפושים בחודש. שותפיה המסחריים של פינטרסט, מצדם, מצאו כי נפח ההקלקות על סיכות "לקנות את הלו*ק" - תכונה המאפשרת למשתמשים ללחוץ על פריטים בתמונות ואז לרכוש אותם - הוכפל פי 2.

"אנחנו ממש מקדימים"

כל זה פירושו הזדמנות עסקית משמעותית. פינטרסט כבר מספקת פלטפורמה מבטיחה מאוד למפרסמים הרוצים לקדם את הסיכות שלהם. המשתמשים מגיעים לשם לרוב במטרה ברורה: סקרים פנימיים העלו כי 93% מהם משתמשים בפינטרסט כדי לתכנן רכישות, וכי 87% מהם כבר קנו פריטים שגילו באמצעותה; זאת, לפי מחקר שביצעה פירמת מילוורד בראון. וחשוב אף מזה: משתמשי פינטרסט טרם החליטו באיזה מוצר בדיוק הם מעוניינים. לדברי החברה עצמה, 97% משאילתות החיפוש אינן מציינות מותג ספציפי.

באחרונה הפכה חברת טרגט לשותפה הקמעונית הבלבדית של טכנולוגיית Lens של פינטרסט בארה"ב, ובקרוב תוכלו למצוא בתוך האפליקציה הראשית של טרגט גרסה של Lens שתאפשר לכם למשל לצלם מנורה ולקבל בתגובה פיד של מנורות דומות הנמכרות בטרגט. "מספיק לצלם תמונה של פריט, ו-Lens של פינטרסט תחזיר מוצרים שמותאמים במיוחד לדברים שהאורחים שלנו מחפשים", אומר ריק גומז, מנהל השיווק של טרגט. פינטרסט חברה גם אל סמסונג, כדי להפעיל את החיפוש הוויזואלי בטלפונים מסדרת גלקסי, וכן אל Shopstyle כדי לקשור את התוצאות שמניבה Lens עם סיכות המאפשרות רכישה של יותר מ-5 מיליון אקססוריז אופנתיים. המותגים השונים מתחילים להבין שחיפוש ויזואלי הוא חלק מהותי מעתידם.

הבעיה, כמובן, היא שתקציבי השיווק שלהם מוגבלים, ופינטרסט אינה החברה היחידה שרוצה למכור להם בינה מלאכותית ויזואלית. בנובמבר השיקה פינטרסט גלגול חדש של Lens, ושמו Lens Your Look. הוא מאפשר למשתמשים למצוא דרכים חדשות ללבוש את הבגדים שכבר יש להם. תוכלו לצלם פריט מן הארון שלכם - זוג נעליים שחורות עם עקב מאסיבי, נאמר - ואז להשתמש בשאילתות טקסט כדי לחפש פריטי לבוש שעשויים להתאים לו (נגיד, "שמלה שחורה"). בתגובה, Lens Your Look תציג תמונות של נשים בשמלות שחורות ובנעלי עקב מאסיביות, אולי אפילו מאותה תוצרת ובאותו סגנון.

כאשר המשתמשים לוחצים על תמונות ספציפיות, פינטרסט לומדת אילו תוצאות היו המתאימות או הקרובות ביותר למתאימות מתוך כל אלה שהציגה, כך שתוכל לתעדף אותן בפעם הבאה. מדובר בייצוג תמציתי ומדויק של גישתה של החברה לחיפוש ויזואלי: לנבור במסד הנתונים הכביר שלה, להתחבר לטעמם של המשתמשים ולא לפחד מתוצאות לא מושלמות.

זה לא אומר שהמשתמשים ב-Lens Your Look בהכרח יישארו בסביבה. שארפ הוא הראשון להודות שאולי הציוד האידיאלי לביצוע חיפושים ויזואליים בכלל לא הומצא עדיין, ושאולי נצטרך לחכות להופעתו של התקן חביש של מציאות מתוגברת כדי שהקונספט באמת יתפוס. "אנחנו ממש מקדימים", אומר שארפ. "אנחנו במקום שבו החיפוש הטקסטואלי היה באמצע שנות ה-90 - יש מין טכנולוגיה כזאת, היא מעניינת, אבל אף אחד עדיין לא נבר מספיק עמוק כדי להבין מה המוצר הזה או מה הבעיות שהוא יפתור".

והשאלה בעינה עומדת: מכל החברות, האם פינטרסט היא אכן זו שתפצח את הקוד? האם יבוא יום ובו נאמר "Pin it" במקום "Google it"? ברגע זה, מעט קשה להאמין, בהתחשב בעובדה שפינטרסט מתחרה כאן מול כמה מן החברות עתירות הערך והחזקות בעולם. כשאנחנו דנים בנושא ב"משרד" המאולתר שלו, נראה ששארפ כובש במאמץ את הדחף לפצוח בנאום. הוא רוצה לספר על התוכניות שלו לעתיד, אבל רוצה גם לשמור את הקלפים קרוב לחזה. בסופו של דבר, הוא לא מצליח להתאפק, ניגש אל הלוח המחיק ומצייר עליו גריד של 2 על 2. על ציר ה-x הוא כותב "שיתוף וחיפוש". על ציר ה-y הוא כותב "טקסט ותמונה".

שיתוף טקסט? זה הרביע של פייסבוק וטוויטר. שיתוף תמונה? פייסבוק, אינסטגרם וסנאפצ'ט. חיפוש טקסט? גוגל ובינג. אבל חיפוש באמצעות תמונה? המרקר של שארפ משתהה לרגע באוויר, ואז רושם בתיבה את שמה של חברה יחידה: "פינטרסט". לצייר צירי x ו-y ואז למקם את החברה שלך ברביע משל עצמה הוא אקט קלאסי ודרמטי, שלא היה מבייש שום מייסד חברה. אבל שארפ צודק בדבר אחד: מדובר במרחב נדיר ובלתי מיושב. "זה הרביע הכי חשוב כאן, אין מה להשוות אפילו", הוא קובע ומשליך את המרקר בחזרה אל המגש לשם הדגשה. "וזאת הנחת היסוד של פינטרסט".

עוד כתבות

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

זהו הרבעון הטוב ביותר ל-S&P 500 מאז 2019 ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים