גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

זיכרונות מטוקיו: מבחן דרכים לדגם IS המחודש של לקסוס

ה-IS ממשיכה מנקודת המוצא הטובה של קודמתה ומציעה חבילה של ספורט-סדאן איכותית, מאובזרת, חסכונית, ונעימה לנהיגה נמרצת ■ העיצוב, התדמית והביצועים עדיין רגועים ומאופקים, אבל זה עשוי להיות יתרון בימים שבהם העין הציבורית פקוחה יותר מתמיד

לקסוס עברה כברת דרך ארוכה מאוד בשנים האחרונות. ההחלטה האסטרטגית שקיבלה לפני עשור לשבור את הדימוי של "מותג גריאטרי שמייצר מכוניות אמינות, שמרניות ומשעממות" - כאלה שחביבות על המנהלים כסופי השיער של יפן התאגידית - הפכה אותה לזירת התרחשות סוערת בתחום העיצוב וההנדסה. כיום היא לא מהססת לנסות להכתיב קו עיצוב אוונגרדי משלה, ראו, למשל, את LC החדשה.

את השינוי התדמיתי החלה במידה רבה סדרת ה-IS, שהדורות האחרונים שלה הצליחו לספק הנאה מנהיגה ללא רעש וצלצולים, ולמשוך אליהם לקוחות הארד-קור מפלח הפרימיום ספורט-סדאן האירופי.

אבל לקסוס עדיין לא נעצה דגל יציב בטריטוריה של חבורת הצמרת. נתוני המכירות שלה באירופה עדיין לא מגרדים את אלה של הגרמניות ולמהנדסיה עדיין קשה להיפטר מהנטייה "ללכת על בטוח" בכל הנוגע למנועים ותיבות הילוכים. יש לזה יתרונות לטווח ארוך אבל כאשר הטכנולוגיה נעה קדימה במהירות, כפי שקורה היום, קיים הסיכון להישאר מאחור. זו כנראה הסיבה, שלקסוס דילגה לחלוטין על השלב ההיברידי-נטען באבולוציה שלה וסובלת כיום מנחיתות מיסוי לעומת דגמי הפלאג-אין הגרמניים.

היצרן כמובן מודע לכך, ואת המחסום מנסה לשבור כיום ה-IS המחודשת בסיוע אבזור משודרג, עיצוב רענן ודגם בסיס עם תמחור אגרסיבי. חיצונית, מדובר בשדרוג עדין של עיצוב הדור היוצא. המכונית שומרת על קווי המתאר ועל הממדים המוכרים שלו, אבל החרטום מיישר קו עם עיצוב "שעון החול" העדכני של המותג ומציג גריל מחורר ורב הבעה. יש לו גם סט חדש ונוצץ של פנסי LED, פגושים חדשים ועוד כמה עדכונים קוסמטיים, אבל אפילו עם החישוקים הרחבים של הגרסה הבכירה בה נסענו, ה-IS כמעט לא מרימה את קולה ברחוב הישראלי. מי שירצה להעלות את טונים בנוכחות הכביש יצטרך להזמין את חבילת "F ספורט", שמגיעה עם סט דרמטי של פגושים וחישוקים.

עיצוב הפנים של לקסוס תמיד מעלה בנו זיכרונות טובים מהאסתטיקה של טוקיו. לא זיכרונות מהצבעוניות הרועשת והפסבדו-מערבית של רובע רופונגי ושיבויה, אלא מהמלונות וחדרי הישיבות המפוארים של רובע העסקים שינג'וקו, שמאחורי כל סנטימטר בהם ניצבים הרבה כסף, מחשבה ומסורת. ה-IS המחודשת נשארת נאמנה למורשת ומעניקה ליושב בה הרגשה אינטימית ואיכות גימור עילית. זה מתחיל במושבי ספורט נוחים ותומכים, עובר דרך ריפוד עור רך ונעים לעיניים וגם לאצבעות, ופאנלים מלוטשים מעץ, ומגיע עד בידוד מרשים של רעשי החוץ. הגרסה הבכירה בה נסענו מגיעה גם עם מערכת קול די מדהימה מבית מארק לוינסון, שעתידה לספק לאודיופילים שעות רבות של אושר אקוסטי.

התא עצמו עבר לא מעט שינויים בעיצוב הפרטים הקטנים ובהנדסת האנוש, אם כי לטעמנו עמדת הפיקוד עדיין עמוסה מדי במתגים. הדגם הבכיר מצויד כעת במסך מולטימדיה ענק ברזולוציה גבוהה כמו בדגמים הגדולים יותר של החברה, ולמרות שמערכת התפריטים שלו דורשת הסתגלות, הוא לא יפיל אימה על נהגים מאותגרי קישוריות.

כמו בדור היוצא, תחושת המרחב בתא של ה-IS נוטה יותר לכיוון האינטימי-ספורטיבי נוסח ב.מ.וו 3 ופחות להרגשה הסלונית שמעניקות אאודי A4 ומרצדס C קלאס. תנוחת הישיבה קרובה יחסית לכביש, הגג לא גבוה ומנהרת התמסורת של ההנעה האחורית מגבילה את המרחב לנוסע האמצעי מאחור. בקיצור, "מכונית לנהג". באגף הבטיחותי מגיעות כיום כל הגרסאות עם מערך בטיחות אקטיבי מקיף, כולל בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אקטיבית ומערכת מיותרת של סיוע להיגוי, שאותה מיהרנו לבטל.

ה-IS היוצאת שברה את תקרת הזכוכית של היפנים והוכיחה שגם הם יודעים לייצר מכוניות ספורט-סדאן "אירופיות" מהנות לנהיגה עם הנעה אחורית. שמחנו לגלות שמחליפתה לא החליפה את הטרנינג בחליפה (או חלילה בחלוק לילה). למרות משקל עצמי לא מבוטל, היא עדיין מרגישה קלילה ומדויקת בפניות. ההגה מתקשר עם הנהג והשלדה מתמסרת בשמחה לשעשועי אספלט על כבישים מתפתלים. מצב התכנות הספורטיבי לא דרמטי כמו מצב ה"ספורט פרו" של ב.מ.וו, אבל הוא עדיין משחרר לא מעט חופש לשעשועי זנב, מבלי לאבד את הצפון. הכיול החדש של המתלים גם שיפר משמעותית את נוחות הנסיעה, ולמרות, שפסי הרעדה ישראליים עדיין מטלטלים את התא, ברוב המקרים ספיגת הזעזועים יעילה.

כאמור, היפנים העדיפו ללכת על בטוח בכל הנוגע למערכות ההנעה, וה-IS החדשה ממשיכה להציע את המערכת ההיברידית הקיימת. זה אומר מנוע 2.5 ליטר בנזין, שמשודך למנוע חשמלי, וסוללת ניקל עם תיבה אוטומטית רציפה בהספק של 223 כ"ס. המערכת ההיברידית המוכרת מרגישה בוגרת, חלקה ושקטה ומספקת דחף מכובד בעליות ושיוט נטול מאמץ במהירויות גבוהות מאוד. אבל תאוצה מאפס ל-100 ב-8.4 שניות כבר לא תרשים אף אחד בפלח הספורט-סדאן חובב הטורבו של ימינו, ובמצב החסכוני המנוע מגלה העדפה ברורה לנסיעה על מצב חשמלי רגוע וחרישי. המצב הספורטיבי מחדד את התגובה ללחיצה על הדוושה ומשחרר קצת יותר מוזיקה מהמפלטים.

התיבה הרציפה היא מהטובות מסוגה, עם אופציה לשליטה ידנית מלאה והעברות חלקות. אבל זו עדיין תיבה רציפה כלומר, בלחיצה אגרסיבית על המצערת היא מרגישה כמו פילטר שניצב בין הדוושה למנוע ללא התגובה הנמרצת של התיבות המקובלות. מצד שני, כמו שאומר המשורר הדגול יצחק לוי, "היא לא רואה מוסך". מי שייתן למחשב לשלוט במערכת ההיברידית, עם מינימום התערבות, יתוגמל בתצרוכת דלק ריאלית, שנעה סביב 18 קילומטר לליטר.

דגם הבסיס של ה-IS החדשה עולה כ-225 אלף שקל. הדגם המפואר ביותר, שמציע כמעט כל אופציה ברשימה, עולה 295 אלף שקלים. כאמור, בטווח המחיר הזה היא צריכה להתמודד כיום עם מתחרות פלאג-אין גרמניות שהן יותר חזקות ומהירות, ולא פחות מאובזרות ו"ירוקות". אבל למי שרוצה ללכת על בטוח בכל הנוגע לשמירת ערך, ולהפגין פרופיל ציבורי שקט ומאופק - וזה יתרון לא מבוטל בימים טרופים אלה - היא עדיין אלטרנטיבה רצינית מאוד.

לקסוס

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו 3 פלאג-אין

ב-265 אלף שקל מציעה ב.מ.וו את גרסת ה-330E של סדרה 3. היא מצוידת במנוע 2 ליטר טורבו ובמנוע חשמלי חזק עם הספק משולב של 252 כ"ס. התאוצה מאפס ל-100 אורכת 6.1 שניות והחיסכון מרשים, הודות לטווח נסיעה של עשרות קילומטרים על חשמל. למרות משקל עודף היא עדיין מהנה לנהיגה

מרצדס C קלאס פלאג-אין

320 אלף שקל הוא המחיר של ה-C350 פלאג-אין. היא שומרת על המראה הנאה ותא הנוסעים האיכותי של סדרה C ומשלבת מנוע 2 ליטר טורבו, מנוע חשמלי וסוללת ליתיום בהספק כולל של 279 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות וצריכת הדלק המוצהרת מעל 30 קילומטר לליטר

וולבו S60

במחצית השנייה של השנה צפויה וולבו לחשוף באירופה את הדור החדש של ה-S60. המכונית תציע קווים דומים לאלה של S90 אך תהיה יותר ספורטיבית ותציע הרבה יותר מרחב מהדור היוצא. ההנעה תכלול גם גרסה היברידית נטענת, ככל הנראה זהה לזו של דגמי ה-T8 של החברה עם 400 כ"ס

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; בשוק ממתינים לפרסום התחזיות להמשך

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● המשקיעים ממתינים לפרסום התחזיות להמשך שיתפרסמו היום בשעה 16:00 ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הבשורה של צוקרברג שהזכירה למשקיעים תקופות אחרות, ולמה לגוגל נוצרה סיבה לדאגה?

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

מנכ''ל מקורות, עמית לנג / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי