הבורסה שכרה את בוריס קרסני; המטרה: הורדת מס רווח הון

בסביבת הבורסה מסבירים כי ההתקשרות היא קצרת-טווח ■ כישוריה של חברת פוליסי של בוריס קרסני הם למול המערכות הפוליטיות והממשלתיות, בהעברת או חסימת יוזמות חקיקה ורגולציה

בוריס קרסני / יוסי כהן
בוריס קרסני / יוסי כהן

הבורסה לניירות ערך, שבבעלות חברי הבורסה של הבנקים ובתי ההשקעות, שכרה לאחרונה את שירותיה של חברת הלובינג פוליסי, כשהיעד להתקשרות הוא הפחתת המס על הבורסה. כלומר, הפחתת מס רווחי הון.

בסביבת הבורסה מסבירים כי ההתקשרות היא קצרת -טווח. כישוריה של חברת פוליסי, של בוריס קרסני, הם למול המערכות הפוליטיות והממשלתיות, בהעברת או חסימת יוזמות חקיקה ורגולציה. הבורסה סגורה היום בשל חג פורים.

כך או כך, בסביבת הבורסה מספרים כי אין זה סוד שהבורסה מקדמת באמצעים שונים את הרעיון להורדת מס רווחי הון. הם טוענים כי "הורדת מס זה תסייע רבות לצמיחה ולכלכלה הישראלית, אם בהרחבת מעגל ציבור המשקיעים בבורסה ואם בהורדת מחירי הדיור. בדומה לגופים אחרים, הבורסה מסתייעת מפעם לפעם בגורמי מקצוע שונים שיסייעו בקידום מהלכיה, כמו במקרה זה".

בימים אלה מקדמת הנהלת הבורסה, בהובלת המנכ"ל איתי בן זאב, הליך למכירת השליטה בה לבורסה זרה. מדובר במהלך למציאת קונים לכ-72% ממניות הבורסה. בבורסה מכוונים בהליך רק לבורסה זרה או רשת בורסות בינלאומית. לאחרונה דיווחנו כי עד כה קרוב לעשר בורסות חתמו על הסכם סודיות. לפי שעה אין מגעים קונקרטיים לרכישת השליטה בבורסה.