נחמיאס-ורבין: שרים מנצלים את תקציב חגיגות ה-70 לתעמולה

חברת הכנסת ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית: "אם אכן מדובר בחודש יוני הקרוב, קמפיין הבחירות ייערך במקביל לחגיגות ה-70 למדינה, ומכיוון שממשלת ישראל תקצבה את חגיגות ה-70 ב-100 מיליון שקל, חשוב שהתקציב יהיה באמת לציון הישגי המדינה - ולא לתעמולה פוליטית של שרי הממשלה והעומד בראשה"

איילת נחמיאס ורבין / צילום: איל יצהר
איילת נחמיאס ורבין / צילום: איל יצהר

ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) פנתה הבוקר (א') ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט העליון חנן מלצר, ולמבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, בבקשה למנוע משרי הליכוד ומן הממשלה ניצול תקציבי הבחירות לשם ביצוע תעמולה אישית בקולם ובדמותם.

נחמיאס-ורבין טוענת שנוכח העובדה שמדינת ישראל צועדת ככל הנראה לקראת מערכת בחירות, "ואם אכן מדובר בחודש יוני הקרוב, אז קמפיין הבחירות ייערך במקביל לחגיגות ה-70 למדינה, ומכיוון שממשלת ישראל תקצבה את חגיגות ה-70 ב-100 מיליון שקל, חשוב שהתקציב יהיה באמת לציון הישגי המדינה - ולא לתעמולה פוליטית של שרי הממשלה והעומד בראשה".

נחמיאס-ורבין מציינת כי חוק תעמולת הבחירות קובע כי לא יעשה בתעמולת הבחירות שימוש בכספים של גופי מדינה, "ובהקשר זה כספי חגיגות ה-70 אינם יוצאי דופן". היא דורשת מיו"ר ועדת הבחירות וממבקר המדינה להנחות את השרים ואת חברי הכנסת מכלל הסיעות "שלא לשאת דברים במהלך מערכת הבחירות באירועים רשמיים הממומנים מתקציב המדינה. להימנע מלהשתמש בתקציבי חגיגות ה-70 או בתקציבי מדינה אחרים בכדי ליזום מהלכי פרסום בהשתתפותם או כאלה בהם הם מוזכרים, להימנע מאזכור שמם כנותני חסות או מארגנים של אירועים פומביים ולנקוט משנה זהירות בכל קישור בינם לבין אירועי ה-70".