שופט בהזמנה: המשטרה שוב מבקשת להעביר דיון בפרשת בזק

לדברי גורמים המצויים בפרטי הפרשה, שוב מדובר ב"שופט בהזמנה" ■ עמדת החוקרים היא כי מדובר בבחירה הגיונית של שופט שמכיר את פרטי הפרשה

עו"ד ערן שחם-שביט והשופטת רונית פוזננסקי-כץ / צילומים: איל יצהר ואוריה תדמור
עו"ד ערן שחם-שביט והשופטת רונית פוזננסקי-כץ / צילומים: איל יצהר ואוריה תדמור

עוד לא יבשה הדיו על החלטת נציב תלונות הציבור על שופטים ב"פרשת המסרונים" - וקביעתו כי ראשיתו של החטא בכך שחוקר ניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט, "בחר" את השופטת רונית פוזננסקי-כץ, והיא אף חזרה משבתון כדי להיעתר לבקשתו כי תדון בתיק - וכבר המדינה חוזרת על אותה טעות.

המדינה שוב מבקשת "לבחור" את השופט שידון בענייני בזק. ל"גלובס" נודע כי המשטרה פנתה למזכירות בית המשפט בבקשה להחליף שופט בדיון שנקבע למחר באחת מהבקשות שהגישו סנגורים של חשודים בפרשת בזק.

מדובר בבקשה לשחרור כספים השייכים לחברות מקבוצת יורוקום (קבוצת חברות המצויות בהליך אישור הסדר חוב במסגרת חדלות פירעון), שנתפסו במהלך החיפושים בפרשה, אשר הדיון בה נקבע למחר (ב') בפני שופטת השלום בתל-אביב נועה תבור. ואולם ל"גלובס" נודע כי חוקרי להב 433 פנו למזכירות בית המשפט במהלך היום וביקשו להעביר את התיק לשופט עלא מאסרווה, שדן במעצרים בתיק בימים האחרונים, לאחר שפרצה "פרשת המסרונים" של השופטת פוזננסקי-כץ.

לדברי גורמים המצויים בפרטי הפרשה, שוב מדובר ב"שופט בהזמנה", בדיוק כמו בפרשת המסרונים. לעמדת החוקרים, מדובר בבחירה הגיונית של שופט שמכיר את פרטי הפרשה.

בשבוע שעבר קבע נציב ביקורת השופטים כי תחילתה של "פרשת המסרונים" היה בהליך הבחירה הלקוי של השופטת רונית פוזננסקי-כץ לשופטת שתדון בהליכי המעצר בהסתעפות בתיק 4000.

מבדיקת נציב תלונות הציבור עולה כי פוזננסקי-כץ "נבחרה" על-ידי עו"ד ערן שחם-שביט, היועץ המשפטי של מחלקת החקירות ברשות ניירות ערך, לדון בדיוני המעצר והצווים בתיק בזק. שחם-שביט פנה אל פוזננסקי-כץ זמן קצר לאחר שיצאה לשבתון, הודיע לה כי יש הסתעפות חדשה בפרשת בזק, בה דנה חודשים ספורים קודם לכן, וביקש ממנה כי תדון גם בדיוני המעצר והצווים בהסתעפות זו. לדברי פוזננסקי-כץ, הפנייה אליה החמיאה לה, ולכן נענתה לה. לכן היא פנתה לנשיא בית משפט השלום והודיעה לו על נכונותה לחזור משנת השבתון אליה יצאה כדי לדון בבקשות השונות שיוגשו בפרשה המתחדשת. נשיא בית משפט השלום חשב שזה "רעיון טוב", ונענה לבקשה. 

ממשטרת ישראל נמסר: "מטרת בקשת המשטרה הייתה לחסוך בזמן שיפוטי לאור העובדה כי כבוד השופט מסארווה מכיר את תיק החקירה, על החומר הרב שבו. הבקשה נבדקה ואושרה על-ידי מזכירות בית משפט השלום, שהחליטה כי התיק יישמע בפני כבוד השופטת מסארווה. מדובר בהליך שקוף שנבחן על-ידי מזכירות בית המשפט כנדרש ואושר כדין. כל קישור אחר בהקשר זה - פסול, נועד להטעות את הציבור וחוטא לאמת".