גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרשת החברתית

שינויים ומינויים בהנהלת אירונאוטיקס

ברקע: פרסומים אודות חקירה של המשטרה ומשרד הביטחון בעסקי החברה

בעיצומם של פרסומים אודות חקירה מטעם להב 433 ומשרד הביטחון בחברת אירונאוטיקס (שעל פרטיה הוטל צו איסור פרסום), דיווחה אתמול (א') יצרנית המל"טים מיבנה לבורסה על שינויים בהנהלה הבכירה. חיים היבשר, שכיהן כסמנכ"ל הנדסה בחברה, מסיים את תפקידו ובמקומו מונה שחר קור. היבשר הודיע על בקשתו לסיים את תפקידו לפני מספר חודשים והוא יישאר בחברה לצורך חפיפה בחודשים הקרובים.

בנוסף, מנכ"ל החברה הבת קומטקט, שי פלטי, מסיים את כהונתו לטובת תפקיד בכיר בארה"ב ומחליפו יהיה אריאל קנדל. קומטקט מתמחה בתחום האלקטרוניקה הצבאית ועוסקת בפיתוח ייצור ושיווק של מערכות תצפית מודיעיניות, כלים בלתי-מאוישים, מערכות שליטה ובקרה.

עוד דיווחה החברה כי מנחם ינקו מונה לעמוד בראש חטיבה חדשה - "רחפנים ופעילות אזרחית". ינקו, שחזר לאחרונה משליחות כנספח של צה"ל ומשרד הביטחון בארה"ב, שימש בשנים האחרונות כראש ענף מערכה לטילים ורקטות במפא"ת - המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית של משרד הביטחון.

בחברה אומרים כי "תחום הרחפנים מקבל תפנית בשנים האחרונות וצמיחה מהירה הן בתחום הצבאי והן בתחום האזרחי. לאירונאוטיקס נכסים טכנולוגים ומיצוביים שהן בסיס טוב להרחבת הפעילות הצבאית ברחפנים ולפיתוח השימוש בהם באפליקציות אזרחיות שמהן ניתן להרחיב לתחומים אזרחים משיקים. על כן, הוחלט לערוך שינוי ארגוני, כזה שיתמוך מגמות אלו".

אירונאוטיקס עוסקת בפיתוח ובייצור של מערכות מל"טים (מטוסים ללא טייס), בלוני תצפית, מרעומים לפצצות ומערכות ניווט מתקדמות, ונשלטת בידי הקרנות KCPS, ויולה ובראשית. מנכ"ל החברה הוא עמוס מתן והיו"ר שלה הוא מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (במיל') איתן בן אליהו.החברה הפכה לציבורית בסוף חודש יוני אשתקד לאחר שביצעה הנפקה ראשונית בבורסה, שכללה גם הצעת מכר גדולה של שלושת הקרנות שמכרו במסגרתה קרוב למחצית מהחזקתן בחברה. מאז שהחלה להסחר נפלה מניית אירונאוטיקס ביותר מ-40% ושוויה של החברה הצטמק לכ-550 מיליון שקל, על רקע תוצאות מאכזבות שפרסמה ולאחר מכן פתיחת החקירה המשטרתית בעניינה.

שלמה לירן ומרים גרינווד מונו לדירקטורים בטליט

חברת הטכנולוגיה הישראלית טליט, שנסחרת בבורסת המשנה של לונדון, מצרפת לשורות הדירקטוריון שלה שני דירקטורים חדשים: שלמה (מומו) לירן ומרים גרינווד.

לירן, שברזומה שלו בשנים האחרונות קדנציות קצרות בנות חודשים ספורים בלבד כמנכ"ל בחברות התעשייה הבורסאיות ספאנטק ונייר חדרה, כיהן קודם לכן כמנכ"ל בחברות - אבגול, שטראוס, yes ואריקסון ישראל. כיום הוא מכהן כדירקטור בחברת ציוד התקשורת סרגון, שנסחרת בנאסד"ק, ובחברת הייזום מנרב שנסחרת בתל-אביב.

הדירקטורית החדשה השנייה היא כאמור גרינווד - בעלת תואר כבוד של משנה למושל מחוז, חברת מסדר האימפריה הבריטית - עורכת דין בעלת ניסיון של מעל 30 שנה בבנקים ובחברות פיננסיות. גרינווד הקימה את חברת הייעוץ Spark והיא מכהנת כדירקטורית בעוד חברות.

יו"ר טליט הוא ריצ'רד קילסבי, לשעבר יו"ר חברת 888, והוא הצטרף לדירקטוריון לפני מספר חודשים והוביל שינויים בו - בין היתר צורפו לדירקטוריון סיימון דאפי ויריב דפנה, ופרשו ממנו אנריקו טסטה ודוידי גילה. קילסבי מסר היום כי המינויים משלימים את השינוי בדירקטוריון ומרחיבים את יכולותיו, בזכות ניסיונה של גרינווד בשווקים הפיננסיים ושל לירן בתחום הטלקום.

טליט מפתחת ומשווקת מוצרים לתקשורת בין מכשירים אלקטרוניים (M2M), כולל יישומי האינטרנט של הדברים (IoT), והיא חוותה טלטלה בקיץ האחרון לאחר שהתגלה שנגד המנכ"ל עוזי כץ הוגש כתב אישום בארה"ב בעבר, והוא נאלץ לפרוש מהחברה והוחלף על-ידי יוסי פייט.

הכל כשר: מפגש קולינרי באבו דאבי

נציגי ויבואני מזון ישראלים השתתפו בסוף החודש שעבר בתערוכת תעשיית המזון הבינלאומית Gulfood שנערכה בנסיכות אבו דאבי שבאיחוד אמירויות המפרץ. אחד המשתתפים, הרב יענקי הופמן, המכהן כמנהל פיתוח עסקי של ארגון הכשרות OK, נפגש עם חברות תעשיית המזון מארצות ערב בהן: סעודיה, כווית, קטר, מצרים על מנת לבחון אפשרויות להענקת תעודות כשרות ובכך לעודד רכישת מוצריהם בישראל ובקרב יהודי העולם.

עו"ד מרדכי ציבין שמקדם עסקאות הומלנד סקיוריטי, ניצל את ההזדמנות ופגש בתערוכה את מרים בינת מוחמד, השרה לענייני מזון של איחוד האמירויות בבקשה להקל על כניסת נושאי דרכון ישראלי למדינות האיחוד.

ציבין הגיש תלונה למארגני התערוכה על שלא הייתה אפשרות להדפיס את המילה ישראל על תג משתתף ישראלי, בטענה של ערבוב שיקולים פוליטיים לעסקים בינ"ל והתריע כי הדבר עלול לגרום לגורמים יהודים בינלאומיים בענף המזון להחרים את התערוכה.

בית ההשקעות קוקירמן חוגג חצי יובל באווירה משפחתית

וגם: היזם והמשקיע יוסי ורדי שומר על אווירה תרבותית

כנס GoforIsrael להשקעות נפתח אמש (א') באירוע קוקטייל שנערך במשרדיה החדשים של קרן ובית ההשקעות קוקירמן, שבקומה ה-23 במגדלי הארבעה בתל-אביב.

לכנס כמו גם לקוקטייל הגיעו משקיעים ואנשי עסקים בינ"ל מסין, אירופה וארה"ב, במטרה ליצור שיתופי פעולה, אולם למפגש הנוכחי נוספה עוד סיבה - ציון 25 שנה לבית ההשקעות קוקירמן, שהוקם ב-1993.

במארחים: אדי קוקירמן, יו"ר קוקירמן בית השקעות ושותף מנהל בקרן קטליסט; יאיר שמיר, שותפו בקרן קטליסט; רוג'ה קוקירמן, אביו של אדי, כלכלן בכיר ולשעבר סגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי.

נציגות נוספת של המשפחה הייתה במסגרת התוכנית האמנותית בדמותה של אורליקה קוקירמן, אחותו של אדי, העוסקת בזמרה בצרפת, וחיה באחרונה בארץ. האחרונה התיישבה ליד הפסנתר והופיעה בפני הקהל הרב-לאומי שחלקו היה שקוע בשיחות שנקטעו על-ידי שריקה מצידו של המשקיע והיזם יוסי ורדי שסימן להם להפסיק לדבר ולהתחיל להאזין ליצירה, ובצדק.

בנוכחים: המליארדר ואיל הנדל"ן הסיני, רוני צ'אן, יו"ר Hang Lung Properties ומייסד משותף של קרן ההון סיכון מורנינגסייד; חגי רבי, מנכ"ל בית ההשקעות קוקירמן; טל ברודי; בן טופור, שותף בבית ההשקעות קוקירמן; התעשיין גד פרופר, ד"ר סופי קורונובסקי-בונה, מנהלת Roche Partnering; סין אפשטיין, מנהל פריווט אקויטי בסאפ; דיוויד בראון, ראש חטיבת המכשור הרפואי בקבוצת מרק; רותי אלון, מנכ"לית ומייסדת Medstrada; ד"ר לורן שופ, שותף ומנהל מחלקת מדעי החיים בקוקירמן; שי להב, מנהל שיווק ומכירות בחברת התעופה קתאי פסיפיק; יואב עציון, שותף הייטק והון סיכון במשרד עוה"ד עמית פולק מטלון ושות'; סברינה יינג מחברת הייעוץ הסינית בינגו קונסולטינג ואחרים.

עוד כתבות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים