הבורסה בת"א ננעלה בעליות קלות; וונטייז התרסקה ב-11.2%

בנק דיסקונט פרסם אתמול תוצאות חזקות לשנת 2017 ■ הממונה על ההגבלים העסקיים הודיעה כי תקנוס את בזק בהיקף של כ-30 מיליון שקל ■ גיוס החוב החדש של טבע, שנועד להחליף חלק מהחוב הקיים, יצא לדרך

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ה') בעליות קלות.

 

גרי קוהן, היועץ הכלכלי הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, התפטר שלשום מתפקידו. על-פי דיווחים בכלי התקשורת האמריקאים, ההתפטרות על רקע החלטת הנשיא להטיל מכסים על יבוא פלדה ואלומיניום לארה"ב, החלטה שעלולה לפתוח במלחמת סחר עולמית [לידיעה המלאה].

מוקדם יותר השבוע  נבחרו שלמה רודב ודורון תורג'מן לדירקטוריון בזק  במקום שאול ואור אלוביץ. אתמול פורסם גם כי דוד גרנות בדרך להשתלטות על דירקטוריון בזק. בעקבות הודעת החברה לפיה הדירקטוריון התווה הרכב דירקטוריון שאותו הוא מתכוון להביא לאישור באסיפה כללית, המשמעות היא שאין גרעין שליטה מובטח בבזק. הדבר מעמיד בספק גדול את עסקת סיידוף [לידיעה המלאה].

עוד בענייני בזק: הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, הודיעה אתמול לחברה כי היא שוקלת לקבוע, בכפוף לשימוע, כי ניצלה לרעה את שליטתה בתשתיות תקשורת פסיביות על-מנת לפגוע בתחרות, ולקנוס אותה בהיקף של כ-30 מיליון שקל - זאת כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס". בנוסף שוקלת הרשות להטיל עיצום כספי בסך 700 אלף שקל על סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, בגין אותו אירוע [להרחבה].

גיוס החוב החדש של טבע , שנועד להחליף חלק מהחוב הקיים, יצא לדרך. החברה הודיעה אתמול כי השלימה את תמחור איגרות החוב הבכירות שהציעה, כאשר היקף הגיוס גדל מ-3.5 מיליארד דולר ל-4.5 מיליארד דולר, לאור מה שהוגדר בחברה כביקושים ערים [לקריאה נוספת].

בנק דיסקונט  פרסם אתמול תוצאות חזקות לשנת 2017. הרווח הנקי של הבנק, בניהולה של לילך אשר טופילסקי , הסתכם בשנת 2017 ב-1,259 מיליון שקל, לעומת 905 מיליון שקל בשנת 2016, עליה בשיעור של 39.1%.

מניות הגז רציו , ישראמקו , דלק קבוצה , דלק קידוחים  ריכזו לאחר ששותפויות תמר ולוויתן יחד עם נובל אנרג'י וגורמים מצריים החלו בתהליך מו"מ עם חברת EMG ובעלי מניותיה לצורך בחינת רכישת זכויות בחברה על מנת להשתמש בצינור הגז. זאת לצורך הזרמת גז טבעי מישראל למרצים במסגרת עסקת ייצוא בהיקף של 15 מיליארד דולר שנחתמה מול דולפינוס המצרית לפני כשבועיים [לקריאה נוספת].

אולפן סרטים אמריקאי עומד בפני רכישת השליטה בחברת וונטייז , העוסקת באספקת שירותי תוכן על פי דרישה למכשירי מובייל וטלוויזיות חכמות. החברה דיווחה היום לבורסה, כי בעלי השליטה בה - המנכ"ל, נועם יוספידיס (מחזיק כ-29% מההון), סמנכ"ל הטכנולוגיות, אורן לוי (10.2%), ודין סלומון (13.5%) - קיבלו הצעה, הכוללת מזכר עקרונות חתום מאולפן הסרטים הפועל בלוס אנג'לס, שלפיו הוא מבקש להצטרף לקבוצת השליטה בחברה, ואף לרכוש בעתיד את השליטה המלאה בה. 

אילן רביב נשאר בתפקידו כמנכ"ל בית ההשקעות מיטב דש , ולא עובר לנהל את קבוצת הביטוח מגדל  שבשליטת שלמה אליהו.

מנכ"ל כלל ביטוח , איזי כהן, הודיע אתמול על התפטרותו לאחר כחמש שנים בתפקיד, וזאת על רקע מתיחות השוררת זה זמן בינו לבין אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, המחזיקה במניות השליטה בכלל ביטוח [להרחבה]. 

האחים יוסי ושלומי אמיר (עמר) בוחנים את האפשרות להנפיק בבורסה בתל-אביב את רשת "פרש מרקט" שבבעלותם, המפעילה כ-40 סניפי סופרמרקטים ברחבי הארץ. 

בחינת האפשרות של האחים אמיר להצטרף לבורסה נעשית על רקע תקופת פעילות חיובית של השחקניות הגדולות הבורסאיות בתחום, שבאה לידי ביטוי בזינוקים דו-ספרתיים של צמד המניות הגדולות בשנה האחרונה - שופרסל   (כ-60%) ו- רמי לוי  (כ-30%) ובתוצאות כספיות חיוביות שהציגו כולן עד כה, לתשעת החודשים הראשונים של 2017, עם שיפור בהכנסות וברווחים [להרחבה]. 

חברת פורסייט  הפועלת בתחום של פיתוח מערכות ראייה ממוחשבות לכלי רכב, מניעת תאונות ונהיגה אוטונומית, תעביר לתוך השלד הבורסאי תמדא את פעילות המו"פ Eye Net המפתחת מערכת מבוססת תקשורת סלולרית למניעת תאונות דרכים בין רכבים, ובין רכבים להולכי רגל. תמדא, הנסחרת כיום בשווי של 8 מיליון שקל בלבד, נשלטת (90%) על-ידי חברת החיתום איפקס הנפקות של אליאב בר דוד ואהרן סמרה [לידיעה המלאה].

שותפות חיפושי הנפט והגז, מודיעין יהש  אנרגיה דיווחה כי דירקטוריון השותף הכללי אישר את השתתפותה בביצוע קידוחי אקספלורציה בפרויקט Cassini ובפרוספקט Cayenne שבפרויקט Mountain View שבקליפורניה. התקציב הכולל של הקידוח מוערך בכ-3.3 מיליון דולר, וכולל גם תקציב השלמה, הכנה למבחני הפקה וביצועם, ועלויות חיבור לתשתית. חלקה של השותפות בתקציב הקידוח, כולל מבחני הפקה ככל שיהיו, נאמד בכ-1.7 מיליון דולר.

הקידוח בפרויקט Cassini הוא הראשון מבין 3 פרויקטים משותפים המבוצעים ביחד עם Aera Energy, ממפיקות הנפט הגדולות בקליפורניה, ועם קרן Bylo, קרן אמריקאית המתמחה בהשקעות בתחום האנרגיה. למודיעין החזקה של 35.625% מהזכויות בפרויקט Cassini.

הקידוח ב-Cassini ייעשה בתוך שדה פעיל של Aera שהפיק עד היום למעלה מ-1.5 מיליארד חביות נפט. הקידוח צפוי להתחיל ברבעון השני של 2018 ולהימשך כחודשיים, וחברת Aera, שהקידוח נעשה בשטחה, תהיה המפעילה שלו. הקידוח מתוכנן לעומק של כ-2,540 מטר, ובהתאם לממצאים יתקבלו החלטות אם וכיצד יבוצעו מבחני הפקה.

מדוח המשאבים שפרסמה מודיעין מוקדם יותר השבוע ושהוכן ע"י מעריך מומחה חיצוני ובלתי תלוי, עולה כי האומדן הטוב ביותר למשאבי נפט וגז בפרויקט Cassini מוערך בכ-24.2 מיליון חביות נפט, וההסתברות למציאת משאבים בפרויקט זה נאמדת ב-73%.