נתניהו נפגש עם אדלסון באירוע לכבודו של נתן שרנסקי

ראש הממשלה נתניהו נאם הלילה בניו-יורק באירוע לכבודו של יו"ר הסוכנות היהודית הפורש ■ פסקה נרחבת מהנאום הוקדשה לפירוט פעולות התרומות של אדלסון בישראל

נתן שרנסקי / צילום: שאטרסטוק
נתן שרנסקי / צילום: שאטרסטוק

ניו-יורק. ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הלילה (ה') באירוע לכבודו של יו"ר הסוכנות היהודית הפורש נתן שרנסקי שנערך במסעדת היוקרה Cipriani במנהטן. בשולחן המכובדים לצידו של שרנסקי ישב גם הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש, אשר העניק לשרנסקי את עיטור הכבוד היוקרתי 'אות החירות' בשנת 2006. בוש אף רואיין על הבמה לכבודו של שרנסקי והתייחס להתדרדרות הערכים הדמוקרטיים ברוסיה תחת שלטונו של פוטין.

גם ראש הממשלה נתניהו נאם ובירך את שרנסקי לרגל סיום 9 שנים של עמידה בראש הסוכנות. השאלה מי יהיה מחליפו של שרנסקי תוכרע סביב חודש יוני, והיא מעסיקה את חבר הנאמנים של הסוכנות. בעבר דובר בשר יובל שטייניץ, ח"כ נחמן שי או קונסול ישראל בניו-יורק דני דיין.

תפקיד יו"ר הסוכנות הוא משמעותי במסגרת היחסים המורכבים בין יהדות ארה"ב לישראל. דיין, למשל, נתפס כמי שמקובל מאוד על הרפורמים והקונסרבטיבים על אף הגיעו מהתנחלות.

עוד באירוע נרשמה פגישה לבבית בין נתניהו למשפחת אדלסון. נתניהו אף הקדיש פסקה נרחבת בנאומו לפירוט מפעלות התרומות של שלדון אדלסון בישראל. נתניהו ורעייתו שרה ישבו סביב אותו השולחן עם אדלסון ורעייתו ד"ר מרים אדלסון, אך ביניהם חצצו בוש ושרנסקי. כזכור פעילות נתניהו לצמצם תפוצת ישראל היום בתמורה לסיקור חיובי בידיעות אחרונות עומדת בלב סיכום התיק 2000 על ידי המשטרה.

מכובדים ישראלים נוספים נכחו שם: יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, יו"ר האופוזיצה הרצוג ושר החינוך נפתלי בנט.