טעם חדש לחיים: קוקה-קולה - הפרסומת הזכורה, yes האהובה

גיאוקרטוגרפיה: האהדה לפרסומת לקוקה-קולה - הראשונה אחרי עידן דחף - עולה ככל שגיל הנחשפים לה יורד

קמפיין קוקה-קולה / צילום מסך
קמפיין קוקה-קולה / צילום מסך

הפרסומת למיתוג מחדש של קוקה-קולה היא הזכורה ביותר השבוע. זאת הפרסומת הראשונה שיצר עבור המותג משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, שקיבל לאחרונה את ניהול התקציב שנוהל במשך שנים ארוכות במשרד הפרסום דחף. הפרסומת "טעם החיים - עכשיו במראה חדש" רושמת שיעורי זכירה לפרסומת הנמוכים בכ-39% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 8.7%. לפי גיאוקרטוגרפיה, האהדה לפרסומת עלתה ככל שירד גיל הצופים בפרסומת.

הפרסומת של מקאן תל-אביב ל-yes, בכיכובה של הילדה "אמילי", ממשיכה זה השבוע הרביעי ברציפות להוביל את הפרסומות האהובות. שיעור האהדה לפרסומת נמוך בכ-22% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 28.1%.

בהתבוננות על דירוג הפרסומות האהודות, רואים כי פרט ל-2-3 פרסומות שרושמות אחוזי אהדה גבוהים יחסית - סלקום, הוט ו-yes - רוב הפרסומות מדשדשות עם שיעור אהדה דומה הנע סביב 4%-5%. לא משנה אם מובילים את הפרסומות הללו פרזנטורים או שניסו - כמו במקרה של הפרסומת של קסטרו - לייצר עלייתה של הפרסומת רעש תקשורתי. במקרה של קסטרו נסוב הדיון סביב הבחירה של הפרזנטורית רותם סלע להצטלם בקמפיין חושפני פיזית.

הקמפיין לתפוזינה בכיכובה של הקומיקאית רותם אבוהב ובאמצעות משרד הפרסום ראובני-פרידן IPG הוא המושקע ביותר השבוע, עם השקעה המוערכת על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום במיליון שקל.

עוד עולה מנתוני יפעת כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע עומד על 793 - גבוה בהשוואה לשבוע שעבר, שבו שודרו 760 קטעי פרסום. סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים עומד על כ-37.9 מיליון שקל - נמוך בהשוואה לתקציב בשבוע שעבר, אז הושקעו במדיה כ-44 מיליון שקל.

זכורות
 זכורות