פינטק הפקטורינג קרדיטפלייס מרחיב את פעילותו לבלגיה

החברה פועלת בארץ כ-4 שנים, והיא הוקמה ע"י דקל גולן (שמנהל אותה) וסרג’ עזיזה • עפ"י הערכות, עד היום רכשו המשקיעים על פלטפורמת קרדיטפלייס תקבולים בהיקף של כ-250 מיליון שקל ונהנו מתשואה ממוצעת של כ-5%

חברת הפינטק שעוסקת במימון חוץ-בנקאי קרדיטפלייס, מודיעה על פתיחת סניף בבלגיה, שפונה ליצואנים ישראליים קטנים ובינויים שמכוונים לפעילות באירופה, כשראשיה צופים כי הפעילות האמורה באירופה "תגלגל השנה מחזור של כ-15 מיליון אירו".

פקטורינג היא דרך מימון באמצעותה חברה מוכרת את החוב של לקוחותיה כלפיה ומקבלת את סכום החוב באופן מיידי בניכוי ריבית ועמלות, ובכך היא מאפשרת שיפור בתזרים המזומנים של העסק, שגם לא צריך להעמיד ביטחונות מולו. קרדיטפלייס נבדלת מחברות פקטורינג רגילות בכך שהיא מציעה פלטפורמת השקעה P2P בפקטורינג באמצעות מערכת מקוונת שפתוחה למשקיעים קטנים יחסית שמבקשים להשתתף בתחום הפקטורינג כמשקיעים.

"החובות הנרכשים הם מהחברות החזקות במשק, משרדי ממשלה וגורמים כגון קופות חולים, חברות ממשלתיות וכדומה", אומרים בחברה, תוך שהם מפרטים כי "כל החובות, למעט חובות ממשלה, מבוטחים על ידי חברת ביטוח האשראי קופאס (Coface)". החברה פועלת בארץ כארבע שנים, והיא הוקמה על ידי דקל גולן (שמנהל אותה) וסרג’ עזיזה, ומועסקים בה כיום כ-15 עובדים.

על פי הערכות, עד היום רכשו המשקיעים על פלטפורמת קרדיטפלייס תקבולים בהיקף של כ-250 מיליון שקל ונהנו מתשואה ממוצעת של כ-5%. את החיתום לספק, כשאת המימון היא מעמידה בסיוע המשקיעים שמצטרפים לפלטפורמה שלה. מקור ההכנסות של קרדיטפלייס הוא בגזירת קופון כמתווך בין הצדדים. בעבר דווח כי החברה גובה עמלה של 0.5%-0.7% מהחברה המבקשת מימון, וכן נתח משיעור הריבית שמקבל המשקיע.

תחום הפקטורינג הינו תחום מימון עסקי צומח, שעדיין מהווה אפיק מימון לא מרכזי בישראל. תחום הפינטק בפקטורינג צומח אף הוא והוא כולל בין היתר חברות ישראליות נוספות, בהן BlueVine.