אלקטרה נדל"ן מוכרת משרדים בשווייץ תמורת 113 מיליון שקל

החברה ושותפיה מכרו 3 נכסים בשווייץ • המימוש יניב לחברה תזרים מזומנים חופשי של 20 מיליון שקל • ב-2017 הפסידה החברה כ-60 מיליון שקל, בעיקר בשל הפסקת פעילותה בקנדה

גיל רושינק / צילום: יונתן בלום
גיל רושינק / צילום: יונתן בלום

חברת אלקטרה נדל"ן עדכנה היום (א') כי השלימה את מכירת זכויותיה בשלושה נכסים מניבים בשווייץ יחד עם שותפיה, תמורת 113 מיליון שקל (כ-30 מיליון פרנק שווייצרי). המכירה הצפויה להניב לחברה ולשותפים תזרים מזומנים חופשי של כ-40 מיליון שקל (10.5 מיליון פרנק שווייצרי) - כמחצית הסכום (כ-5.5 מיליון פרנק שווייצרי) יהיה חלקה של אלקטרה נדל"ן.

מדובר בשלושה נכסים, הממוקמים בערים לוצרן ובייל (Biel) בשווייץ, שהשימוש העיקרי בהם הוא עבור משרדים, וחלקה של אלקטרה נדל"ן, מקבוצת אלקו של משפחת זלקינד, בנכסים עומד על 50%.

בסיכומה של 2017 רשמה אלקטרה נדל"ן הפסד של כ-8 מיליון שקל (כ-2.5 מיליון פרנק שווייצרי) בגין נכסים אלה, וזאת בהתאם לפסק בוררות שחייב קבלן ביצוע הקשור לנכסים בתשלום בהיקף דומה, ובשל חוסר יכולתה של אלקטרה נדל"ן להעריך אם תוכל לגבות סכום כלשהו מפסק הבוררות.

נכסי אלקטרה נדל"ן
 נכסי אלקטרה נדל"ן

באלקטרה נדל"ן, המנוהלת על ידי גיל רושינק, מסרו כי מכירת הנכסים בשווייץ ממשיכה את יישום אסטרטגיית המימוש שלה, ש"במסגרתה היא פועלת בארבע השנים האחרונות לממש את נכסיה בחו"ל ולצאת ממרבית מדינות הפעילות שלה, למעט פעילות מקבצי הדיור בדרום מזרח ארה"ב".

עוד בימים האחרונים, ועל רקע חוסר הסכמות מול כמה מבעלי המניות, הודיעה אלקטרה נדל"ן על דחייה של שבועיים במועד אסיפת בעלי מניות, שתתבקש לאשר הסכם קבלת שירותים מבעלת השליטה, קבוצת אלקו, תמורת 3.25 מיליון שקל, נוסף על מענק מבוסס רווח וגמול דירקטורים, וזאת "עקב המשך דיונים עם בעלי מניות".

חוסר הסכמות בין בעלי המניות

בסיכום 2017 שילמה אלקטרה נדל"ן כ-4 מיליון שקל לאלקו עבור שירותי יו"ר, סמנכ"ל כספים ושירותי ניהול נוספים, וכן שילמה כ-500 אלף שקל גמול דירקטורים.

אלקטרה נדל"ן הציגה בסיכום 2017 הפסד של 60 מיליון שקל, המיוחס בעיקר להפסקת פעילותה בקנדה, בגין השפעת שערי מט"ח וכן תוצאות הפעילות שהופסקה. החברה רשמה גם הפסדים ממכירת נכסים בעולם (שווייץ, הודו וגרמניה), שקוזזו ברווחים מפעילות מקבצי הדיור של החברה בארה"ב.

מפעילויות נמשכות הציגה אלקטרה נדל"ן רווח נקי של כ-5.5 מיליון שקל - ירידה של 75% ביחס לרווח נקי של 22 מיליון שקל שהציגה מפעילויות נמשכות ב-2016. הכנסותיה של אלקטרה נדל"ן נשחקו אשתקד ב-25% ל-85 מיליון שקל, והרווח התפעולי שלה ירד ביותר מ-40% ל-28 מיליון שקל. מניית אלקטרה נדל"ן  עלתה בכ-10% בשנה האחרונה ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-430 מיליון שקל.

עוד במגזר הנדל"ן, חברת כלכלית ירושלים עדכנה הבוקר כי השלימה את מכירתם של ארבעה נכסים מסחריים בצרפת תמורת כ-25 מיליון שקל (כ-6 מיליון אירו), בדומה לערכם בספריה. מדובר בנכסים שנוהלו תחת צו שהוציא בית המשפט בצרפת ביולי 2014, כחלק מפורטפוליו של 16 נכסים שאליהם מתייחס הצו, והתמורה בגינם מיועדת לפירעון חלקי של הלוואה המובטחת בשיעבוד עליהם.