בנק ישראל מקל על פעילות מנהלי תיקים בחשבונות לקוחותיהם

יאפשר ללקוח להעניק ייפוי-כוח לבית השקעות או חברת פינטק מבלי להגיע לסניף • ההקלות מגיעות על רקע הצמיחה בשימוש בשירותים דיגיטליים לניהול תיקי ההשקעות - בעיקר ללקוחות קטנים יחסית

ניהול השקעות רובוטי    / איור: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ניהול השקעות רובוטי / איור: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בנק ישראל מקל על פעילות מנהלי התיקים בחשבונות של הלקוחות. הפיקוח על הבנקים פרסם היום (ב') טיוטת תיקונים בנושא "בנקאות בתקשורת", בעקבותיה לקוחות יוכלו להעניק ייפוי-כוח למנהלי התיקים שלהם לפעול בחשבונם, וזאת מבלי להגיע לסניף הבנק. כמו כן, מנהלי התיקים יוכלו לפעול בחשבונות מקוונים.

הלקוחות יוכלו למנות מנהל תיקים שכזה בין אם מדובר בבית השקעות או בחברת פינטק העוסקת בתחום הרובו אדוויז. נזכיר כי רובו אדוויז הוא ניהול השקעות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים הבנויים של סריקה של מצב השווקים באופן שוטף בשילוב עם ניתוח פרופיל המשקיע ורמת הסיכון שלו. מדובר בתחום שהתפתח בשנים האחרונות, ונמצא במגמת צמיחה, ופונה בעיקר על הלקוחות הקטנים שאין בידיהם מספיק הון המצדיק פנייה למנהל תיקים מסורתי.

"בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית בתחום זיהוי ואימות מרחוק של לקוח, ובהמשך להקלות שנתן הפיקוח על הבנקים בתהליך פתיחת חשבון מקוון, התיקון מהווה צעד משמעותי נוסף בדרך לכך שהלקוחות יוכלו לבצע פעילות בנקאית מלאה מרחוק, ללא צורך בהגעה לסניף", נמסר היום מבנק ישראל. 

המטרה בהקלה הזו היא להגביר את התחרות בתחום ניהול התיקים וההשקעות של הלקוחות, ולהסיר חסמים ביורוקרטיים בעבודה של הלקוח אל מול מנהל השקעות שמחוץ לבנק.