בדרך החוצה? יורם לוי מצמצם פעילותו בברוקנר-יער-לוי

לוי, מאנשי הקריאייטיב המנוסים בענף, הצטרף למשרד כשותף ב-2014 • עפ"י הערכות, שני השותפים הנוספים, עפר יער וטל ברוקנר, אינם מעוניינים לקנות את חלקו של לוי, ולכן הוא נשאר במשרד • לוי: "אני שוקד על מיזם חברתי משמעותי. שותפיי מאפשרים לי להקדיש את האנרגיות ואת הזמן לכך"

יורם לוי / צלם: איל יצהר
יורם לוי / צלם: איל יצהר

האם יורם לוי, מבעלי משרד הפרסום ברוקנר-יער-לוי, בדרכו החוצה מהשותפות? ל"גלובס" נודע כי בתקופה האחרונה בוחנים שלושת השותפים במשרד - טל ברוקנר, עפר יער ויורם לוי - את המשך פעילותם המשותפת. בשלב זה נראה כי למשך תקופת ביניים לוי יפחית באופן משמעותי את הנוכחות שלו במשרד ויעבור לעבוד יומיים בשבוע. את שאר הזמן הוא יקדיש למיזם חברתי שבו הוא לוקח חלק.

הבעלות על משרד הפרסום ברוקנר-יער-לוי מתחלקת בין שלושת השותפים שווה בשווה. במשרד טוענים כי לוי יישאר בשלב זה בעל מניות, אך על-פי הערכות של מקורבים' מדובר יותר בסיטואציה שבה השותפים הנשארים אינם רוצים או יכולים לקנות החוצה את לוי, ולכן הוא נשאר שותף. במשרד פרסום כיום, הסיטואציה שבה אחד השותפים פעיל רק חלקית ועדיין משקלו שווה אינה ריאלית, ולכן יש להניח כי המשמעות של הפחתת הפעילות של לוי היא עזיבה מדורגת של המשרד.

חיבור שאינו טריוויאלי

יורם לוי הצטרף למשרד הפרסום ברוקנר-נטע-יער ב-2014, במהלך שנתפס אז חריג בענף. המשרד מותג אז כאחד ממשרדי "הדור הצעיר" הבודדים בתעשייה שהצליח לעשות קפיצת דרך משמעותית קדימה. המשרד הוקם לפני 15 שנה על-ידי טל ברוקנר ויגיל נטע. בתוך פחות מעשור הוא הפך ממשרד קטן שנמצא מחוץ לדירוג 20 המשרדים הגדולים, לכזה שיושב לבטח בתוך העשירייה הראשונה. אחת מנקודות המפנה של המשרד הייתה צירופו של איש הקריאייטיב המוערך עפר יער כשותף במשרד.

כאשר היה ברור שניתן לעשות קפיצת דרך נוספת, ובמקביל התברר שדרכו של יגיל נטע כשותף במשרד מגיעה אל סופה, חיפשו ברוקנר ויער צלע שלישית שתסייע בדחיפת המשרד קדימה. באותה תקופה בדק יורם לוי, שנחשב לאחד מאנשי הקריאייטיב המנוסים בענף, את המשך דרכו המקצועית. לוי, שבתחילת דרכו בענף עבד במשך 13 שנה בשלמור-אבנון-עמיחי ונחשב ליד-ימינו של גדעון עמיחי, היה אז אחרי סיום תפקיד מנהל הקריאייטיב הראשי בבאומן-בר-ריבנאי - התפקיד הראשון שלו למעשה שבו הוביל במשרד ללא דמות מובילה מעליו.

לקדנציה בבאומן הייתה חשיבות במיצובו של לוי כאיש קריאייטיב מוביל, שכן לצד המנכ"ל יוסי לובטון הוא נחשב למי שהעביר את המשרד מ"שירותי" ל"קריאטיבי". לוי שאף תקופה ארוכה להפוך לשותף ובעל מניות במשרד פרסום, וכשהתברר שבקבוצת פובליסיס המחזיקה בבאומן לא תצא שאיפתו לפועל, הוא החליט לפרוש.

לאחר שבחן מספר הצעות - המשמעותית שבהן הייתה הצטרפות כשותף למשרד הפרסום LEAD - בחר לוי דווקא באופציה שנתפסה כמתבקשת פחות - שותפות בברוקנר-יער. המהלך נתפס כיוצא דופן, כי המבנה המקובל בשנים האחרונות בקרב משרדי הפרסום, כשמדובר בשותפים, הוא חיבור של מובילים מדיסציפלינות שונות. המבנה שאליו כיוון המשרד במתכונתו החדשה שאב השראה מהמבנה של באומן-בר-ריבנאי טרם יציאת השותפים, כששוני ריבנאי ומיקי בר - שניהם אנשי קריאייטיב דומיננטיים - היו שותפים שווים במשרד.

לא מעט גבות הורמו בענף על החיבור הלא טריוויאלי, ורבים העריכו כי בתחום כה עתיר אגו חיבור של שני מנהלי קריאייטיב בתפקיד שותפים לא יצלח, אך לפחות בתקופה הראשונה הערכות אלה התבדו. יער ולוי חילקו את העבודה ביניהם, ונדמה היה כי השותפות אכן תאריך ימים. נראה כי מה שהביא בסופו של דבר לחריקות בשותפות הם דווקא שינויים משמעותיים שעבר הענף כולו, המכתיבים לכלל משרדי הפרסום התנהלות שונה.

נשענו על קריאייטיב מסורתי

לוי הצטרף לברוקנר-יער רגע לפני המפץ הדיגיטלי של הענף, כשהקריאייטיב נתפס כמצרך הלוהט שיכול לייצר שינוי בהצעת הערך של המשרד. ההישענות על קריאייטיב "מסורתי", כמו גם זהירות עסקית, עיכבו את המשרד בקפיצת הדרך הנדרשת בתחום הדיגיטל. המשרד אמנם שמר על יציבות כאחד מעשרת המשרדים הגדולים, אבל איבד את המומנטום שהיה לו עם צירופו של לוי. נראה כי גם לוי מצא את עצמו בתוך סיטואציות ניהוליות שהוא פחות מחובר אליהן, כמו הצורך לגייס לקוחות. עתה, כאמור, נראה כי דרכם המשותפת של השלושה מגיעה אל סופה.

יורם לוי מסר ל"גלובס": "כבר לא מעט זמן שאני שוקד על מיזם חברתי משמעותי ויקר ללבי. אני שמח שהשותפים שלי מאפשרים לי להקדיש את האנרגיות ואת הזמן הדרושים לכך, לצד העבודה במשרד. לאורך כל הקריירה הקפדתי לשלב עשייה חברתית. אני מאמין שהגיע זמן לעלות מדרגה, זו זכות הקיום שלנו והשליחות שלנו בעולם כאנשים וכבעלי מקצוע".

טל ברוקנר מסר בתגובה: "מזה זמן יורם מעורב במיזם חברתי שחשוב ויקר ללבו. עקב כך הוא עובר לעבוד במתכונת שתשלב את עבודתו במשרד עם עבודתו במיזם. המהלך נעשה בתמיכה ובברכה של עפר ושלי".