מזרחי-טפחות דורש לממש את השיעבוד על מניות חלל

קונסורציום המלווים ליורוקום נדל"ן, בראשות הבנק, הגיש בקשה דחופה לביהמ"ש למימוש המניות על רקע הנפקת הזכויות שמתכננת חלל תקשורת ושצפויה לדלל את ביטחונותיו

מנכ"ל מזרחי טפחות אלדד פרשר / צילום: שלומי יוסף
מנכ"ל מזרחי טפחות אלדד פרשר / צילום: שלומי יוסף

קונסורציום המלווים ליורוקום נדל"ן, בראשות מזרחי-טפחותהגיש היום (ג') בקשה דחופה לבית המשפט, ובו הוא דורש לקבל לידיו את מניות חלל תקשורת ולממשן. מדובר בבקשה שנייה שהוגשה, ושדיון בה אמור להתרחש בעוד כשבועיים. בקונסורציום מסבירים שהבקשה החוזרת והדחופה הוגשה בשל: "הרעה בערך נכסי יורוקום". מחר אמור להתקיים דיון בבקשת הכינוס.

לקונסורציום יש שני נכסים מרכזיים המשועבדים להם: מניות חברת חלל ומניות בפרויקט הנדל"ן מידטאון. מניית חלל  איבדה 20% משוויה בחודשיים האחרונים, מה ששוחק את שווי הבטוחות, אולם אירוע מהותי יותר שעלול להשפיע על שווי הביטחונות הוא תוכנית החברה לצאת בהנפקת זכויות. חלל הודיעה כי היא מתכוונת לגייס 60 מיליון דולר בהנפקת זכויות, בכדי לחזק את ההון העצמי ולממן את רכישת הלווין עמוס 8 (זאת בנוסף לגיוס חוב של 50 מיליון דולר). אלא שהנפקת זכויות שכזה עשויה לדלל משמעותית את בעלי המניות בעד 40%, מה שיפגע בשווי הבטוחות של הקונסורציום. אלא אם לחלופין הוא ישתתף בהנפקת הזכויות.

בימים אלה מתקיימים גם מגעים למכירת מניות חלל לחברת דסק"ש. עם זאת, אתמול פג תוקף ההצעה של דסק"ש, אולם דסק"ש ממשיכה לבחון ביצועה של השקעה בקשר עם החברה.