פרשת השחיתות בחבל מודיעין: יוסי אלימלך שוחרר למעצר-בית

עוד נקבע כי אלימלך יורחק ממשרדי המועצה למשך חודש, בו ייאסר עליו לעסוק בתפקידו • אלימלך הוא אחד החשודים המרכזיים בפרשת השחיתות לכאורה במועצה האזורית חבל מודיעין, שבמסגרתה נעצר   בתחילת השבוע יו"ר המועצה, שמעון סוסן

יוסי אלימלך / צילום: אמיר מאירי
יוסי אלימלך / צילום: אמיר מאירי

מנכ"ל המועצה האזורית חבל מודיעין, יוסי אלימלך, ישוחרר היום (ד') למעצר-בית - כך קבע בית משפט השלום בראשון-לציון. עוד נקבע כי אלימלך יורחק ממשרדי המועצה למשך חודש, בו ייאסר עליו לעסוק בתפקידו.

אלימלך הוא אחד החשודים המרכזיים בפרשת השחיתות לכאורה במועצה האזורית חבל מודיעין, שבמסגרתה נעצר בתחילת השבוע (ב') יו"ר המועצה, שמעון סוסן, בחשד לעבירות רבות, ובהן שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות מס, עבירות לפי חוק הלבנת הון, סחיטה באיומים ועוד.

היום (ד') הובא מנכ"ל המועצה האזורית, החשוד בעבירות מרמה ועבירות מין שונות, לדיון בהארכת מעצרו בפני השופט עמית מיכלס מבית משפט השלום בראשון-לציון. אלימלך חשוד במספר פרשיות של מרמה, ומיוחסות לו, בין השאר, עבירות לפי חוק חובת מכרזים, כאשר לפי החשד, אלימלך היה מעורב בהטייתם של מכרזי המועצה במספר מקרים לקבלנים שהוא חפץ ביקרם.

בנוסף חשוד אלימלך בעבירות לפי החוק למניעת הטרדה מינית, כאשר לפי החשד הטריד אלימלך מספר נשים עובדות המועצה האזורית בעבר. בהקשר זה חשף בא-כוחו של אלימלך, עו"ד אופיר סטרשנוב, במהלך הדיון הראשון בהארכת מעצרו של אלימלך, כי לפני כ-4 חודשים קיבל אלימלך מכתב סחיטה, ככל הנראה מאחת המתלוננות בפרשה. בהקשר זה האחרון, היום נודע ל"גלובס" במהלך הדיון כי בשעות אלה נגבית עדות מאשתו של אלימלך בקשר לאותם ניסיונות סחיטה כאמור.

בית המשפט דן בבקשת השחרור ממעצר שהגישו סנגוריו של אלימלך, עורכי הדין סטרשנוב ואיתי לוי, ולאחר ששמע את טענות הצדדים, קבע בית המשפט כי אין להיעתר לבקשת המשטרה לקבוע כי אלימלך ישהה במעצר-בית במשך כשבועיים, תוך שהוא קובע, לאחר שעיין בפעולות החקירה המבוקשות עלי צוות החקירה, כי הוא סבור  ש"ניתן להסתפק בפרקי זמן קצרים מאלה שביקשה המבקשת (המשטרה - מ.ש.), הן בכל הנוגע למשך מעצר-הבית והן בכל הנוגע למשך ההרחקה ממשרד מועצת חבל מודיעין והגבלת העיסוק".

בהתאם, בית המשפט הורה על שחרורו של החשוד בתנאים הבאים: אלימלך ישהה במעצר-בית עד ליום שלישי הבא. על אלימלך נאסר ליצור קשר עם המעורבים בפרשה למשך 60 ימים מהיום. עוד קבע בית המשפט, כי אלימלך מורחק ממשרדי המועצה למשך 30 ימים, בהם ייאסר עליו לעסוק בתפקידיו השונים בעניינים הקשורים למועצה.

להבטחת התנאים קבע השופט מיכלס כי על החשוד להפקיד 20,000 שקל וכן התחייבות עצמית בסכום זהה שיבואו בנוסף על ערבות צד ג', שסיפק אחיו של החשוד.

פרשת השחיתות בחבל מודיעין

כזכור ביום שני השבוע הותר לפרסום כי ראש המועצה האזורית חבל מודיעין, שמעון סוסן, המקורב לשר האוצר משה כחלון, נעצר במסגרת פרשת שחיתות חדשה, בחשד לעבירות רבות, ובהן שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס, עבירות לפי חוק הלבנת הון, סחיטה באיומים ועוד.

בית משפט השלום בראשון-לציון החליט על הארכת מעצרו, כאשר מחר יובא סוסן בשנית בפני בית המשפט על-מנת שייבחן את המשך הצורך במעצרו.

לפי בקשת המשטרה להארכת מעצרו של סוסן, יש כנגד סוסן חשדות רבים, ובהם קשירת קשר לפשע או עוון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות על חוק חובת מכרזים, סחיטה באיומים, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, עבירות לפי פקודת מס הכנסה ועוד.

על-פי המפורט בבקשת המשטרה, בתקופה בה כיהן סוסן כראש המועצה האזורית חבל מודיעין, הוא ביצע שורה ארוכה של עבירות במסגרת תפקידו ביחד עם אחרים, תוך שימוש לרעה בכוח המשרה.

השופט מיכלס הביע את צערו לכך ששוב מובא למעצר ראש ראשות מקומית החשוד בעבירות חמורות. בדיון ביום שני השבוע ציין השופט כי לאחר שעיין בתיקי החקירה, הוא מצא כי קיים חשד סביר לכך שהחשוד קשור בקשר ישיר או עקיף למרבית הפרשיות שנחקרו. עוד הוסיף השופט כי חומר החקירה "הוא רב, מגוון ומבוסס על מקורות חקירתיים רבים".

השופט סבר כי עילת המעצר הנטענת, חשש כי סוסן ישבש את החקירה, מתקיימת ולא הוזמה על-ידי בא-כוחו של סוסן, עו"ד עופר ברטל. לסיום, בית המשפט על הורה הארכת מעצרו של סוסן עד ליום חמישי (12.4.18).

בפרשה קיימים מספר רב של חשודים, בהם איש עסקים המקורב לסוסן, אשר על שמם של חלקם הוטל צו איסור פרסום, ואשר עניינם יובא בפני בית המשפט בהמשך השבוע.