הסרטון שעלול לעלות לתאגיד השידור "כאן" 65 מיליון דולר

חברת פסיפיק הולדינגס, שמציעה לישראלים להשקיע בנדל"ן בארה"ב, תובעת את התאגיד בגין לשון הרע

פסיפיק הולדינגס/ צילום: צילום מסך- סרטון תאגיד השידור "כאן"
פסיפיק הולדינגס/ צילום: צילום מסך- סרטון תאגיד השידור "כאן"

במסגרת הדוחות הכספיים של תאגיד השידור הציבורי שפורסמו לאחרונה, מופיעה כמקובל סקירה של כל התביעות וההליכים המשפטיים שבהם נתון הארגון, ואלה כוללים בין השאר תביעות שונות בנושאי לשון הרע וזכויות יוצרים. בין התביעות בולטת תביעה חריגה בגין לשון הרע שהגישה חברת פסיפיק הולדינגס, שמציעה לישראלים להשקיע בנדל"ן בארה"ב.

התביעה חריגה גם משום שהוגשה בבית משפט בקליפורניה, וגם משום שסכום הפיצוי שנדרש בה הוא עצום, ועומד על 65 מיליון דולר.

התביעה עוסקת בסרטון של הדסק הכלכלי בתאגיד, בהגשתו של העיתונאי גור מגידו, שהיווה חלק מסדרת סרטונים בשם "מוכרי החלומות", שניתחה הצעות השקעה שהוצגו כבעייתיות או מסוכנות.

סדרת הסרטונים עלתה בפלטפורמת הדיגיטל של התאגיד עוד לפני תחילת שידורי הטלוויזיה, ובסרטון שהוקדש לחברה נמתחה ביקורת על אלמנטים שונים בהצעת ההשקעה של החברה.

באופן אירוני, אחת הבעיות שהוזכרו בהצעה נגעה לעובדה כי מי שבוחר להשקיע דרך פסיפיק הולדינגס מתחייב בחוזה שאם יתגלו אי-הסכמות בינו לבין החברה, הוא יוכל לפתור אותן אך ורק על-פי הדין האמריקאי.

ההשתתפות העצמית של התאגיד בהפעלת הביטוח בפני תביעות שנרכש מהפניקס עומדת על 100 אלף שקל, שמספקים לו כיסוי ביטוחי של עד 8 מיליון שקל בלבד.

"התיק מצוי בשלב המצאת כתבי בי-דין", נכתב בדוחות. "היועצים המשפטיים של התאגיד אינם יכולים להעריך בשלב זה את סיכויי התביעה".

מתאגיד השידור "כאן" נמסר כי "אנו עומדים מאחורי פרסום האייטם, שכל פרטיו נבדקו ואושרו משפטית עוד לפני שידורו".