עדה בפרשת ישראל ביתנו: "שמתי את הכסף בתיק של פאינה"

נלי דינוביצקי, מקורבת לפאינה קירשנבאום ובעלת חברת הפקות, העידה על חלקה במספר תתי-פרשות בפרשת ישראל ביתנו • לפי עדותה, קירשנבאום סייעה לה לקבל פרויקטים, ודינוביצקי התבקשה להעביר לקירשנבאום ודוד גודובסקי 10% מהרווחים בגין כל פרויקט שתקבל עקב שימוש בקשריהם

נלי דינוביצקי / שלומי יוסף
נלי דינוביצקי / שלומי יוסף

נלי דינוביצקי, מקורבת לפאינה קירשנבאום ובעלת חברת הפקות, העידה היום (ב') על חלקה במספר תתי-פרשות בפרשת ישראל ביתנו, אשר הנאשמת המרכזית בה היא פאינה קירשנבאום, מי שהייתה סגנית שר הפנים ומזכ"לית מפלגת ישראל ביתנו.

לפי עדותה, דינוביצקי הקימה חברה ליבוא ומכירת סיגריות בשיתוף עם קירשנבאום, אך מכיוון שכיהנה בתפקיד ציבורי, חלקה בחברה נרשם על-שם ביתה, רנית, ולא על-שמה של קירשנבאום עצמה.

את סכום ההשקעה הראשונית של קירשנבאום בחברה היא הורתה לדינוביציקי לגבות ממספר גורמים שונים, לרבות שתי רשויות מוניציפליות.

בנוסף, קירשנבאום סייעה לדינוביציקי לקבל פרויקטים להפעלה באמצעות חברת ההפקות שלה, ודינוביצקי התבקשה להעביר לקירשנבאום ודוד גודובסקי (מי שנחשב ליד-ימינה של קירשנבאום וכבר הורשע במסגרת הפרשה במסגרת הסדר טיעון) 10% מהרווחים בגין כל פרויקט שהיא תקבל באמצעות שימוש בקשריהם.

לגבי אופן העברת תשלום העמלה לקירשנבאום וגודובסקי, העידה דינוביציקי כי הכסף עבר במזומן ולעתים בהעברות בנקאיות: "פעמיים אני שמתי את הכסף בתיק של פאינה, פעם אחת בבית קפה ופעם שנייה אצלי בבית... הייתי מראה לה שאני שמה, ושמה בתיק שלה". 

לגבי גיוס הכספים לחברת הסיגריות המשותפת, העידה דינוביצקי כיצד קירשנבאום שלחה אותה לגבות מגורמים שונים את הסכום שהיה עליה להשקיע בחברה.

לפי עדותה של דינוביצקי, היא נשלחה על-ידי קירשנבאום לאיסוף הכספים מ-3 גורמים שונים: גרשון מסיקה, ראש מועצה אזורית שומרון; אפי פלס, גזבר מועצת מטה בנימין; ורמי כהן, מקורב לקירשנבאום שהיה ממקימי מפלגת ישראל ביתנו. לפי כתב האישום, שלושת הגורמים העבירו בסך-הכול כ-300 אלף שקל לטובת כיסוי החלק של קירשנבאום בהקמת החברה.

את הכספים מהמועצה אזורית שומרון ביקש מסיקה להעביר כנגד חשבוניות פיקטיביות על הסעות של משתתפים לאירועים שהפיקה דינוביצקי: "הם אמרו שהם לא יכולים להוציא חשבונית על הופעות, אלא רק על נסיעות". 

השופט ירון לוי: "לא הבנתי את הנושא של נסיעות". 

דינוביצקי: "גרשון מסיקה הסביר שאני צריכה להוציא חשבוניות על הסעת אנשים להופעות שלי". 

השופט: "והסעת?".

נלי: "לא". 

שופט: "אז מה קרה?"

דינוביצקי: "הוצאת על זה את החשבוניות". 

לגבי העברת הכספים ממועצת מטה בנימין, העידה דינוביצקי כי הכספים עברו באמצעות המתנ"ס של המועצה. 

התובע, ד"ר מאור אבן-חן: "איזו עבודה עשיתם עבור מתנ"ס בנימין?"

דינוביצקי: "לא עשינו עבודה, אחרי ששלחנו את החשבוניות, קיבלנו את הכסף". 

התובע: "אם לא עשיתם עבודה, אז למה קיבלתם כסף?"

דינוביצקי: "זה החלק של פאינה על דון טבק", 

דינוביצקי העידה כי גם על הסכום שגבתה מרמי כהן, היא התבקשה להנפיק חשבוניות פיקטיביות עבור שירותים שלא ביצעה.

התובע: "רמי כהן כתב לך במייל שבעקבות 'העבודה שעשית עבורנו בחו"ל, אנא הוציאי חשבונית על סך 30,000 פלוס מע"מ'. על איזו עבודה מדובר?"

דינוביצקי: "לא עשיתי שום עבודה בשביל רמי בחו"ל. הוא היה צריך לכתוב את זה בשביל החשבונית, הוא הסביר לי מה לכתוב על החשבונית". 

התובע: "אז הוא כתב לך, ומה עשית?"

דינוביצקי: "הוצאתי חשבונית". 

התובע: "האם הייתה תוכנית עתידית אולי, שתעבדי עבורו?"

דינוביצקי: "לא".